Beginstadium zwangerschap en werken in de zorg

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Missmaria, 11 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Missmaria

Missmaria Actief lid

29 aug 2007
    225
    4
    18
    Dag dames,

Ik had een vraagje, ik ben 5 weken zwanger. Ik werk dus in de ouderenzorg, dementerende afdeling. Het is veel lopen, tillen, en doen. Nu merk ik elke keer als ik thuiskom dat ik beetje kramp heb.

Is het nou eigenlijk zo dat je in beginstadium ook rustig aan moet doen?? Of pas later. Ik weet het eigenlijk niet meer zo goed.

Liefs ;)

2. Aleisha

Aleisha Actief lid

28 dec 2011
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook ik moet veel tillen. Er is mij verzekerd dat dit geen gevolgen heeft voor mijn kindje. Dat vond ik toen een hele geruststelling. Het kan wel gevolgen hebben voor mijn lichamelijke klachten.

3. dphoek

dphoek Niet meer actief

Men zegt dat het geen kwaad kan, maar ik zeg: luister naar je lichaam en je gevoel. Vertrouw je het niet, maak het bespreekbaar op je werk en zeker als je met vrouwen werkt moet daar begrip voor zijn denk ik. Bewaak je grenzen (en dus dat van je kindje) goed. Het kan misschien geen kwaad, maar je moet echt voorkomen dat ALS het mis zou gaan (dat gebeurt niet!!!) je jezelf niets kwalijk kunt nemen.

Doen hoor!

Groetjes Patricia

4. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Werk als verpleegkundige op een zware traumatologisch afdeling in het ziekenhuis. Doe het nu wel rustiger aan want van veel tillen en lopen krijg ik harde buiken. Luister goed naar je lijf. Het zal bij iedereen anders zijn. Doen hoor!! Succes

Deel Deze Pagina