jezelf helemaal gek maken!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sorien, 20 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sorien

sorien Actief lid

3 apr 2012
    432
    1
    0
    NULL
    NULL
    hey meiden..
    Ik ben vandaag ong. 6 weken zwanger.
    Ik heb alle kwaaltjes die erbij horen..
    Tot hede toe ook geen bloedverlies gehad alleen heel veel last van witte afscheiding.
    Ik ben van de ene kant enorm blij maar van de andere kant enorm bang om een miskraam te krijgen :(
    Heb ook de hele dag door last van huilbuien en ben super chagie..
    Op de een of andere manier zegt mijn gevoel dat het wel goed komt...:)
    en ik krijg iedere week een echo waar ik echt blij om ben ...
    Maar zijn er meer meiden die hier last van hebben of ben ik de enigste?
    en waren er meiden waarbij ze ook dachten dat het wel goed kwam ondanks de twijfels het ook echt goed gaat of is gegaan?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Heb je verder reden dan om je zorgen te maken? Dat je in het medisch traject zit ofzo? Want je klinkt me hardstikke zwanger in de oren... die afscheiding enzo: helemaal zoals het zijn moet! En die enorme stemmingswisselingen klinken ook hardstikke zwanger... ;)

Gemiddeld genomen eindigt 10% van de zwangerschappen in een miskraam. 90% gaat dus wel goed. Ook als moeders zich helemaal op lopen te vreten van de zenuwen: die hebben namelijk echt geen invloed op het verloop van je zwangerschap!

3. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

De eerste weken vond ik best wel moeilijk. Je hebt een test die zwanger zegt maar meer ook niet op wat sympomen na. Die eerste weken zijn voor elke vrouw wel onzeker. Daar moet je gewoon doorheen. Heb vertrouwen in je lijf. Probeer te genieten van het moois wat in je groeit. Succes!

4. sorien

sorien Actief lid

3 apr 2012
    432
    1
    0
    NULL
    NULL

ik heb ruim 1,5 jaar clomid geslikt en 2 vroege miskramen gehad.
    Maar toen had ik het gevoel dat het niet goed zat..
    Dat gevoel heb ik nu ook nog wel alleen het is niet de hele tijd aanwezig ik loop echt bij elk krampje of steekje naar de wc en ben mezelf letterlijk helemaal gek aan het maken :$

5. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Zo herkenbaar. Bij mij is het ook 1 keer goed misgegaan en dat gevoel had ik ook aldoor die eerste keer. De angst zat er goed in toen ik kort daarna weer zwanger was. Het heeft even geduurd voordat ik dat los kon laten. Wat mij door de eerste weken heen heeft gesleept is het idee dat je je moet overgeven aan de natuur. Dit klinkt misschien wat pessimistisch maar je hebt er zelf geen invloed op aan het begin. Als het goed zit (wat idd in 90% van de gevallen zo is) dan zit het goed en andersom. Die gedachte werkte in mijn geval rustgevend. Zo van 'ik kan me heel erg zenuwachtig maken maar ik doe er niks aan.' Piekeren doe je ook veelal 's nachts (wat je bv. uit je slaap haalt) maar wat ga je er vooral midden in de nacht aan doen? Niet onaardig bedoeld maar meer als realistische 'zen' gedachte. Maar meis het klinkt tot nu toe alsof het heel erg goed zit en hoop ik dat je een mooie zwangerschap tegemoet gaat met uiteraard een prachtig kindje!

6. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Herkenbaar hoor..
    Heb 5 missed abortions achter de rug en kan alleen maar zwanger worden via de mmm ivm slecht zaad en ik heb hashimoto..

De eertse drie maanden was ik niet te genieten, voor niemand niet, puur omdat ik zo bezig was met zwanger zijn en de angst dat het mis zou gaan.

De eerste drie maanden zijn voor elke vrouw super spannend, das zo normaal. Iedereen is bang dat het mis kan gaan.

Maar verreweg de meeste zwangerschappen gaan goed. Dus heb je de meeste kans dat het goed gaat ipv mis.

Even doorzetten deze tijd, en steeds meer vertrouwen en geloof erin ontwikkelen..

Haha bij mij gaat dat nu pas komen, een beetje ;)

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

OK, vandaar...
    Nou, dat gevoel is wel herkenbaar en dat is na een paar miskramen geen intuitie meer, maar pure angst. En angst is gelukkig geen goede voorspeller van de toekomst ;)
    Die krampen of steekjes horen: je baarmoeder rekt uit en trekt dus aan de banden, en dat voel je. Is dus juist een goed teken!
    Een miskraam voelde hier wel anders dan bandenpijn, dan zat het ook echt IN m'n baarmoeder, zeg maar, dan voelde ik ook echt dat het samentrok.
    Bandenpijn is echt in je rug en onderbuik, maar dan om je baarmoeder heen. Voel jij dat verschil ook?

Probeer verder echt afleiding te zoeken: dat helpt nog het beste. Heel erg focussen zorgt ervoor dat je volledig in de stress schiet, afleiding voorkomt dat je er steeds mee bezig bent, en helpt daarmee ook om hele hoge stress een beetje te voorkomen.

Deel Deze Pagina