AMH 0,6 en slecht zaad, is er nog hoop?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Jess89, 3 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jess89

    Jess89 Fanatiek lid

    4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Vanochtend zat de uitslag van het AMH in mijn mailbox: 0,6.
    We hebben afgelopen week de intake gehad voor IVF/ICSI vanwege slecht zaad van mijn man. En nu dus dit. :cry:
    Lekker stel zijn we bij elkaar. Hij slecht zaad, ik slechte eitjes. o_O

    Iemand hetzelfde meegemaakt? Ik weet dat onze kansen op een kindje erg klein zijn, maar is er nog hoop?
     
  2. Lien4

    Lien4 Actief lid

    7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    Wat ontzettend naar voor jullie :(, zo'n klap om zulk nieuws te krijgen... Maar weet dat je niet alleen bent, en dat er nog mogelijkheden en kansen zijn, alleen zijn die in Nederland wel schaars... Op het forum 'Ervaring en tips primaire ovariele insufficiëntie' vind je lotgenoten met laag AMH. De meesten volgen een traject in Düsseldorf, omdat je met laag AMH in Nederland snel uitbehandeld bent helaas... Veel sterkte voor nu
     
    Jess89 vindt dit leuk.
  3. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Ah lieverd! Ik wil je even een hele dikke digiknuffel geven! Zat je gevoel helaas toch goed wat betreft je amh...

    Veel sterkte❤️
     
    Jess89 vindt dit leuk.
  4. Hagedisje

    Hagedisje Actief lid

    12 jun 2015
    342
    40
    28
    Hebben ze aangegeven wat de kansen zijn als jouw AMH normaal zou zijn? Dat je een laag AMH hebt betekend niet meteen dat je slechte eitjes hebt, maar wel minder. Het is kijken hoe je lijf gaat reageren op een behandeling en wat IVF/ISCI gaat doen.

    Ik heb een AMH van 0,6 (2016). Bij mijn man geen problemen, dus helemaal naast elkaar kun je het niet leggen. Naast me ligt wel een heerlijk ventje te slapen, dus geef de hoop zeker niet op!
     
    Jess89 vindt dit leuk.
  5. Jess89

    Jess89 Fanatiek lid

    4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Danjewel voor je reactie. De kansen op een geslaagde poging bij IVF/ICSI bij een normaal amh is rond de 25-30% geloof ik..

    Fijn om te weten dat een AMH van 0,6 niet meteen het einde betekent :)
     
  6. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik heb met zo'n laag amh nog 4 kinderen gekregen middels ivf. Mijn man heeft alleen wel heel veel en goed semen.

    Enige tip, verzekering aanpassen per 1 Jan en dan naar Vivaneo dusseldorf. In NL lukte niks en was ik uitbehandeld. Protocollen en laag amh zijn killing. In dusseldorf maakt men echt behandelingen op maat.

    Succes en geef vooral niet op!
     
  7. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik zie ook aan je cyclus dat je amh laag is, zitten veel korte tussen. Met 22-24 dagen zijn je eierstokken al behoorlijk traag en komt er gewoon geen krachtige eisprong doorheen die ook nog eens de tijd tot nestelen krijgt. Daar heb je echt de ivf/icsi voor nodig. Los van de zaadproblematiek.
     
  8. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.369
    553
    113
    Vrouw
    Er is zeker nog hoop, een regulier ziekenhuis zal je waarschijnlijk niet heel goed kunnen helpen omdat die vast zitten aan bepaalde protocollen.

    Wij zijn in 2015 begonnen met ons traject, ik had toen een amh van 0,6 en mijn man van langzaam/slecht zaad. We hebben 3 pogingen (2 afgebroken en 1 poging met 2 eicellen) in een regulier ziekenhuis gedaan en zijn toen over gestapt naar mij geertgen. Hier is de max gespoten dosering 300 eenheden en voor mij was dat precies wat ik nodig had. Heb bij hun 1 poging gedaan waarbij er 5 follikels waren, hieruit zijn 3 bruikbare eicellen gevonden, deze zijn alle 3 bevrucht. 1ste verse terugplaatsing was gelijk raak en 2 embryo's zijn de vriezer in gegaan.
    In 2017 mijn amh opnieuw laten testen en toen een amh van 0,4. Opnieuw het traject opgestart waarbij eskimo 1 niet is blijven plakken. Eskimo 2 wel en daar inmiddels 35 weken zwanger van.

    Geef vooral de hoop niet op maar richt je niet teveel op het reguliere ziekenhuis en probeer sowieso aan te sturen op het korte protocol waarbij je geen pil hoeft te slikken.
     
    joepy en Jess89 vinden dit leuk.
  9. Jess89

    Jess89 Fanatiek lid

    4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    @Champetter Dank voor je reactie! Dat geeft mij hoop! Ik heb nog wel een aantal vragen omtrent Dusseldorf.
    Hoe zit het met verzekering? Weet jij waar ik dan het beste naar kan kijken? Geldt die verzekering dan voor mij of ook voor mijn man? Wat maakt de Vivaneo in DD anders dan de Vivaneo in Leiderdorp? Werken zij niet samen? Hoe gaat dat als je je daar wilt aanmelden? Heb ik dan een verwijsbrief nodig van mijn huisarts? Ik heb idd vaker gelezen dat de standaard IVF protocollen niet toepasbaar zijn op vrouwen met een laag AMH. Wat is hier de reden voor?
    Sorry voor de hoevelheid aan vragen :oops:
     
  10. Jess89

    Jess89 Fanatiek lid

    4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    @Anke1988 dank voor je reactie! Geeft me echt hoop :) Wat is precies het verschil tussen het lange en korte protocol? En waarom is de pil niet goed bij een laag AMH? Heb je misschien tips waar ik meer informatie kan vinden? :D
     
  11. Hagedisje

    Hagedisje Actief lid

    12 jun 2015
    342
    40
    28
    Standaard protocol is echt een deel te verwijten aan de verzekeraars. Je mag 225eh spuiten, want er is 'aangetoond' dat merendeel van de vrouwen hier genoeg aan hebben. Er wordt dus echt naar een totaalplaatje gekeken en een stuk kansberekening die voor een ziekenhuis heel belangrijk is (ze bestaan uit cijfers). Met een laag AMH val je hier buiten de boot en is er geen speciale behandeling. Iig niet in de ziekenhuizen.
     
  12. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    - waarom geen pil vooraf bij laag amh?
    Die legt de eierstokken helemaal stil om daarna te stimuleren. Door het lage amh zijn onze eierstokken al traag, en met de pil er nog eens bij slaat medicatie vaak helemaal niet meer aan. Je eierstokken raken in Doorenroosje stand.

    Waarom geen standaard protocol bij laag amh?
    Het standaard protocol zijn te weinig hormonen en vaak niet de juiste. De meeste zkh hebben contracten met medicijn fabrikanten. DD niet en kan dus medicatie kiezen die bij jou past.

    Vivaneo L'dorp- Dusseldorf
    Ja, ze werken samen en maken gebruik van het moderne Duitse laboratorium echter mag Leiderdorp niet afwijken van de protocollen en zitten er minder gerenommeerde artsen.

    Hoe verzekeren?
    Even rondkijken op het Dusseldorf topic hier bij MMM. Voorheen was PNO zorg, een onderdeel van ONVZ de beste optie. Freya.nl heeft hier ook info over. Vruchtbaarheids behandelingen worden gedeclareerd bij de vrouw, het gaat dus om jouw polis, van je man is niet belangrijk.
     
    Jess89 vindt dit leuk.
  13. Jess89

    Jess89 Fanatiek lid

    4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    @Champetter heel erg bedankt voor je reactie! Heb ik echt veel aan! :) Ik ga me even goed verdiepen in de zorgverzekering.
    Ik ga 13 nov eens met de gyn om tafel, wellicht is er een soort “proef” IVF mogelijk om te kijken hoe ik op hormonen reageer en als follikels dan tegenvallen dat ik dan alsnog naar DD ga. Of überhaupt, als ik me niet serieus genomen voel tijdens het gesprek dat we dan direct al de overstap maken. Als ze toch aankomen met de pil etc. ;)
     
  14. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Snap ik, maar ik zou wel het verzekerings gedeelte wel uitzoeken en aanpassen. Hoe dan ook is aankomend kalenderjaar het jaar van de waarheid en de kansen. Met een laag amh moet je gewoon aan de bak.
     
    Jess89 vindt dit leuk.
  15. Jess89

    Jess89 Fanatiek lid

    4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Ja het gaat een spannende en stressvolle tijd worden komend jaar.. Vwb verzering, ik heb wat oude topics gevonden van vorig jaar, dus daar kan ik wel verder mee! :thumup:
     
  16. Hagedisje

    Hagedisje Actief lid

    12 jun 2015
    342
    40
    28
    Verklaarde dan ook destijds mijn moeizame stimulatie. Had vooraf ook de pil, maar gezien ik daar slecht op reageer mocht ik daarna zonder. Ipv 2 follikels 4. Met zo'n laag AMH ben je blij met elke follikel!
     
    Jess89 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina