Decapeptyl en nog geen bloed??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door miich, 3 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miich

miich Fanatiek lid

18 dec 2012
    1.242
    382
    83
    Utrecht
    Hooi Dames,

Sinds 21 april begonnen met decapeptyl 0.5 ml prikken. Nu is dit voor mij de eerste ronde van de IVF dat ik dit gebruik. Nu heb ik vorige maand een intake gehad over de IVF. Daar heb ik begrepen dat ik toch een soort van menstruatie kan verwachten. Inmiddels ben ik 4 dagen later nog geen bloed gezien.

Weet er iemand meer van. Hoor ik nu wel of geen menstruatie te hebben?

2. Poebelie

Poebelie Actief lid

21 mei 2013
    143
    5
    18
    Drenthe
    Ik moest beginnen met de pil en zo'n anderhalve week daarna ook beginnen met de decapeptyl. De pil en de deca heb ik een paar dagen samen gehad en toen ik moest stoppen met de pil heb ik een bloeding gehad. Volgens mij hoeft het bij de deca niet en bij de pil wel.

Had jij ook een combi van de pil en de deca?

3. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    ik had ook combi deca en pil. Bij het stoppen van de pil werd ik ongesteld.

4. miich

miich Fanatiek lid

18 dec 2012
    1.242
    382
    83
    Utrecht
    Dank jullie wel dames

Nee ik heb geen combi gehad. Enkel decapeptyl. Moet donderdag voor een echo naar t zkh. Zal het eens vragen. Wad erg benieuwd omdat ik als t goed is straks ook mag beginnen met de GonalF of het uitgesteld kan worden.

Wil zo graag beginnen!!

5. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.332
    8.336
    113
    Amsterdam
    Je moet voor de eerste echo wel ongesteld zijn. Als dit niet zo is wordt bij ons geadviseerd om het zkh te bellen en dan wordt de echo uitgesteld. Je kan namelijk pas gaan stimuleren als je ongesteld bent geworden
    Ik was het 2 dagen voor de echo de vorige keer. Succes!

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.938
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Heb je vooraf aan de deca eerst de pil gehad of ben je met deca begonnen in je vorige cyclus op cd 21??

7. Deebje

Deebje Bekend lid

2 mrt 2013
    960
    27
    28
    Vrouw
    Zit nu midden in dit proces. Hier de uitleg:

Je begint derde week van je cyclus met Decapeptyl ( btw wat een bijwerkingen krijg ik ervan;) )
    Dan krijg je gewoon wanneer je hem verwacht je menstruatie, dit kan later zijn.. ( daar zit je nu op te wachten)
    Je hebt bij de intake alles fictief ingepland, dus ook je uitgangsecho, die krijg je als je menstruatie start, maar hoeft niet.. Ene zh wel andere niet.
    Tussen starten Decapeptyl en starten stimulatie moet minimaal 10 dagen zitten. Word je ongi, met meer dan 10 dagen er tussen, mag je dezelfde avond beginnen.

Ik hoop dat het duidelijk is ;)

8. miich

miich Fanatiek lid

18 dec 2012
    1.242
    382
    83
    Utrecht
    Ik ben in op dag 21 begonnen van de cyclus en nu 1.5 week decapeptyl aan t prikken. Geen pil vooraf gehad

9. miich

miich Fanatiek lid

18 dec 2012
    1.242
    382
    83
    Utrecht
    Dankje, dit geeft indd meet duidelijkheid. Ik had woensdag / donderdag mn menstruatie verwacht. Begin van de avond wat krapjes dus ik duim nu maar voor rood ( normaal hoop ik dat t weg blijft dus heel raar nu haha). Verder zie ik het, donderdag zullen ze wel zeggen wat de planning word.

Bedankt dames 😁

10. miich

miich Fanatiek lid

18 dec 2012
    1.242
    382
    83
    Utrecht
    Btw bijna geen klachten van de decapeptyl. Voor zover bekend, helaas ziek sinds begin van de week en ervoor geen klachten. Vind het alleen vreselijke prikken. Heel dik vergeleken met de GonalF naald.

Welke klachten heb jij?

11. Deebje

Deebje Bekend lid

2 mrt 2013
    960
    27
    28
    Vrouw
    Graag gedaan meid. Ik heb ook de pil niet geslikt en onze donor ook niet... Maar ik begrijp je heel goed. In welk zh loop je? Spannende tijd dit he?

Wij zijn moment vol positieve gedachten... Doe je mee?

12. miich

miich Fanatiek lid

18 dec 2012
    1.242
    382
    83
    Utrecht
    Ja doe met je mee!

Ik loop in het diak en umc en jij?

13. Deebje

Deebje Bekend lid

2 mrt 2013
    960
    27
    28
    Vrouw
    In het EMC, wij doen eiceldonatie en dat kan alleen in een academisch ziekenhuis of de bekende fertiliteit klinieken.
    Leuk! Samen positief.

Ik ga zo even een topic aanmaken voor meiden die nu ook IVF doen of ICSI. Wanten de topics die al bestaan, zijn praatclubjes met meiden die al een lange tijd bij elkaar zitten en is moeilijk om te mengen in het gesprek, vind ik dan he... ;)

14. miich

miich Fanatiek lid

18 dec 2012
    1.242
    382
    83
    Utrecht
    Leuk, zal straks een kijkje nemen. Altijd handig voor adviezen

15. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.938
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Ok.
    Bij al mijn ivf poging begon ik ook op cd 21 met deca.
    Ik was elke keer een dag of 4-5 overtijd voordat de ongi kwam.
    Dit komt dus door de deca ;).

Hopelijk komt het snel bij jou zodat je verder kan in je poging :).

16. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Ik heb een week deca gehad op dag 21 begonnen. Voor de zekerheid op nod getest omdat mijn gevoel zei dat ik misschien zwanger zou kunnen zijn en dan wilde ik zo snel mogelijk stoppen met deca. Ik bleek in verwachting van mijn eerste. Weet niet of dit een mogelijkheid is bij jou, maar je kunt altijd testen. Volgens mijn artsen kon het niet veel kwaad dat ik decapeptyl had gebruikt en mijn dochter is ook kerngezond.

17. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Ook hier bleek zwangerschap de reden van het niet ongesteld worden tijdens decapeptyl spuiten... Helaas kreeg ik een miskraam maar dat had niks met de decapeptyl te maken.

18. miich

miich Fanatiek lid

18 dec 2012
    1.242
    382
    83
    Utrecht
    Ontzettend bedankt voor de reacties.

Ik ben ongie dus eindelijk duidelijkheid 😆
    al is t niet heel veel. Vanmiddag getest en die was negatief.

19. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Jammer, ik wilde je ook geen valse hoop geven, maar het komt voor. Nu kun je in ieder geval verder. Veel succes!

Deel Deze Pagina