Goedenavond dames, Ik ben opzoek naar dames die een opleiding doen of hebben gevolgd via de NTI. Graag hoor ik van jullie wat jullie ervan vinden of hoe jullie dit ervaren. Ik wil zelf namelijk toch heel graag nog een opleiding dien. Omdat ik met mijn diploma die ik nu heb niet ver kom en ook niet het werk wil blijven doen wat ik nu doe. Ik wil mij graag toch nog wat verder ontwikkelen. Ik heb hier best een tijdje over getwijfeld vooral omdat we nu al meer dan een jaar bezig zijn voor een kindje en ik bang was dat het missvhien moeilijk te combineren zou zijn. Ook vind ik het moeilijk wat ik dan xou willen studeren, maar daar ben ik nu gelukkig over uit. Maar nu vraag ik me af is het wel de een goede keus om een thuisstudie te doen of is dit veel te zwaar naast me parttime baan en straks misschien een eventuele zwangerschap of kindjes. Graag zou ik als er dames zijn wat ervaringen horen. Alvast bedankt!
Ik heb meerdere thuisstudie gedaan sinds de zwangerschap van me 1 ste kindje. Ik had geen werk maar wel andere verplichtingen die ongeveer net zo veel tijd kosten als een partime baan. Ik vond het makkelijk te doen, de meeste thuis studie duren een half jaar tot een jaar (iedergeval die ik deed) Kijk daar dus ook naar hoe lang hun zeggen dat je er over doed. (Is altijd een schatting want je bepaalt uiteindelijk zelf je tempo) Ook moet je kijken of je stage etc moet doen want als dat zo is zal je moeten kijken hoe dat met je partime baan te combineren. Stel he... Maar stel de opleiding/cursus die jij wilt doen duurt een jaar dan zou ik t gewoon doen. Je bent zover ik dus begrijp nog niet zwanger. Nou dan heb je dus iedergeval de komende 9 maanden de tijd ervoor. En zodra je wel zwanger bent en bevallen dan kan je t nog steeds doen want je kindje ligt toch vrij veel te slapen in t begin en kan jij mooi in die uurtjes aan de opleiding besteden. Want wat doe je nu op een dag naast je partime Job? Je heb vast wel ergens 1a2uurtjes per dag (desnoods verdeeld over de dag) dat je ff niets te doen heb. Dan ken Je die tijd nou mooi besteden aan je opleiding
Ik volg een volledige hbo opleiding via nti. Ik heb twee jonge kinderen eb werk 28 uur en moet vaak terug naar mn werk. Jet is te doen mits al mn vrije tij erin gaat zitten. Je moet veel discipline hebben! Je mag altijd pben!
Bedankt voor jullie reacties! De opleiding die ik op het oog heb kan je in 24 of 36 maanden doen. Ook moet er stage gelopen worden en dat wordt wel een dingetje met me werk want werk wel gewoon 5 dagen. Maar zoals ik het nu lees van jullie ben ik nog steeds erg enthousiast. Maar helpen ze je ook zoeken maar een stage adres?
ik ben weer gaan studeren toen onze uk bijna 1 jaar was, in eerste instantie een gedeelte thuisstudie (3-4 maanden). was pittig, maar achteraf gezien heel makkelijk combineren omdat ze nog veel sliep ook overdag. toen ze 1,5 was gestart met hbo opleiding, om de zaterdag gemiddeld naar school bij de NCOI. hier komt ook nog veel zelfstudie bij kijken omdat je relatief weinig contactmomenten hebt. ook dit vond ik heel goed te combineren. Nu wordt ze ouder en slaapt ze doorgaans niet meer overdag, en merk dat ik het nu lastiger vind om te combineren. op mijn parttime dagen heb ik dus niet echt meer een rustmoment dat zij slaapt en ik ongestoord aan de studie kan. overigens wel een dingetje, het eerste jaar had ik steeds maar 1 module en dan examen. het afgelopen jaar had ik 2 modules tegelijk en dat is toch echt wel een stuk pittiger zeg pff. nou is ze bijna 4 en ik start eind febr. met een van de laatste modules (heb even "pauze" gehad). ik heb het dan een maand pittig (ook wel weer 2 modules tegelijk) en daarna gaat ze naar de basisschool. dan heb ik op woensdag en vrijdagochtend het huis voor mij alleen en kan ik op die momenten dus ook aan de studie. ik werk overigens 24 uur (nu even tijdelijk 32 uur door nieuwe baan, maar start per maart weer ergens anders voor 24 uur). 4 dagen werken, gezin, kind, huishouden en dan nog studie is voor mij echt teveel... nog een tip, verdeel het huishouden over jou en je man zodat niet alles op jou aankomt ook nog. en je sociale leven zal echt op een laag pitje komen te staan, wees je daar ook van bewust. misschien beetje warrig sorry
@babyFG bedankt voor je verhaal en voor mij is het duidelijk hoor! Heb zeker wat aan jullie berichtjes. @Abri dat zijn wel heel veel brieven 😱