Hallo, Op 9-3-'12 heb ik een curretage ondergaan. Het kindje leefde al vanaf ongeveer 5,5-6 wkn niet meer, de curretage heb ik iets na de 12 weken gehad. Op de dinsdag voor de curretage (toen precies 12 weken) ben ik begonnen met bloeden, wat steeds heftiger werd, maar op vrijdag 9-3 was het kindje er nog niet uit gekomen. Heb toen dus een curretage ondergaan. Vandaag is het precies 6 wkn geleden dat de curretage heeft plaats gevonden. Nu is mijn vraag: wat is normaal qua menstruatie? Wanneer kan ik deze weer verwachten? Van de verloskundige hoorde ik dat dit 4-6 weken kan duren. Maar moet ik de start van de bloeding aanhouden of de dag van de curretage? Het zou kunnen zijn dat ik weer zwanger ben, maar durf eigenlijk nog niet te testen (ben bang om teleurgesteld te worden). Ben ook bang dat de volgende zwangerschap weer heel lang op zich laat wachten (de laatste keer was ik na 1 jaar eindelijk zwanger). Wat kun je hierover zeggen?
Hallo, Je telt vanaf de curettage. Doordat je zwanger bent geweest kan het langer duren voordat je cyclus weer regelmatig is. Ook kan je nu alweer zwanger zijn, dus doe voor de zekerheid een test. We kunnen niks zeggen over hoe lang het nu duurt voordat je zwanger bent. Groetjes Ineke
Aanstaande vrijdag is het 8 weken geleden dat ik de curretage heb ondergaan. Afgelopen maandag heb ik een zwangerschapstest gedaan, maar die was helaas negatief. Momenteel ben ik nog steeds niet ongesteld geworden. Ik wordt hier een beetje onzeker en radeloos van en weet niet goed wat ik moet doen. Kunnen jullie mij wat tips geven? Moet ik nog steeds maar af blijven wachten en af en toe een testje doen (en hoelang mag dit alles duren na de behandeling)? Of moet ik contact opnemen met de gyn/verloskundige?
Hallo, Je kan niks anders doen dan rustig afwachten. Door de zwangerschap kan je gehele cyclus in de war geschopt zijn. Herhaal eens per week de test zolang je geen menstruatie hebt. Groetjes Ineke