Eindelijk verlof en nu ontzettend moe

Discussion in 'Zwangerschap' started by onzewonders, Feb 12, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

Aug 15, 2011
    4,055
    4
    38
    Nu heb ik dan eindelijk verlof en in mijn hoofd wilde ik van alles gaan doen... Maar nu ben ik vreselijk moe en niet vooruit te branden!
    Als ik 's ochtends op sta heb ik het gevoel dat ik de nacht daarvoor flink doorgehaald heb en ik zou dus zo weer kunnen slapen.

Ik baal hier best wel van. Voel me zelfs een beetje nutteloos...

Meer meiden die dit herkennen? Eindelijk verlof en dan niet vooruit te branden?

2. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

Jun 9, 2008
    4,817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    FBDB
    wat fijn dat je eindelijk verlof hebt!!!
    ik zou zeggen: geef het even een paar dagen!! en geniet ervan!!!

als ik naar mezelf kijk,...kijk ik uit naar het moment waarop mn verlof begint! ik ben nu al ontzettend moe! ik wil zoveel dingen doen! ik heb t gevoel dat ik "opgejaagd" wordt omdat ik slaap, werk, eet, slaap, werk eet. en geen tijd heb om de dingen te verwerken en tot me door te laten dringen!
    als ik dan eindelijk weekend heb...heb ik nergens zin in en ben ik zo moe en futloos. als man er dan niet is, heb ik ook geen motivatie om iets te doen en eerlijk gezegt, vind ik het heerlijk!
    ik ben ff 1 met mezelf en mn lichaam. ik verwerk geestelijk de dingen en zoek tijd/momenten met t kindje in mn buik en ik neem momenten om echt te slapen en te ontspannen!

ik kijk ontzettend uit naar mijn zwangerschapsverlof maar als ik naar mn lichaam en geest kijk, denk ik dat ik zeker de eerste week voor mezelf moet nemen! boekje lezen, slapen, bank hangen, enz! er komt zoveel op je af! en DAT is het moment waarop je alles eindelijk door kan laten dringen. je komt tot rust en dat heeft een manier van uiten nodig,..slaap!

gun jezelf deze dagen!! en je " to do list" daar moet je lekker aan beginnen als je er energie voor hebt en er klaar voor bent! nu je verlof aangebroken is, heb je denk ik het gevoel dat je dat je alles nu (snel) moet regelen want t is bijna zover (dat zou ik persoonlijk denk ik hebben straks),..maar je hebt nog weken! komt helemaal goed!!!

3. cizmo

cizmo Fanatiek lid

Jun 26, 2012
    1,898
    4
    38
    Natuurlijk ben je moe! Dat had ik ook!

De laatste weken van het werk waren behoorlijk zwaar vond ik.

Ik zou de eerste dagen vooral wat bijslapen, lezen, televisie kijken of wat het ook is dat jij graag doet om te ontspannen.

Ik heb een lijstje gemaakt van de klusjes die ik echt wilde doen voordat de baby komt. Dat lijstje heb ik neergelegd en langzaam alles afgehandeld. Soms deed ik niks, soms 1 klusje per dag en soms een grote klus. Gewoon kijken hoe het gaat. Tussendoor deed ik bijna niks, even terug naar bed of op internet, boekje lezen etc.

Nu, na 3 weken verlof, zijn alle klusjes klaar en ben ik ook nog een kleine week ziek geweest.

Sinds zondag kan ik eindelijk zeggen dat ik me ontspannen en bijgetankt voel...

Succes ermee!

4. Tetje0885

Tetje0885 Actief lid

Apr 17, 2009
    490
    0
    16
    Toen ik verlof kreeg bij mijn eerste kindje (nu wel meer dan 4,5 jaar terug), heb ik bijna mijn hele verlof geslapen! :D
    Ik sliep 's ochtends uit, na de lunch een middagdutje en om 19:00 's avonds ging ik weer naar bed. Was maar een paar uur per dag wakker en kon bijna niets!
    Dochter is supergezond geboren, maar voor mama was het niet altijd leuk!

5. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Jup.. maar ja, daar heb je eigenlijk ook wel een beetje verlof voor toch? :) Dan doe je niet zoveel meer behalve in en uit bed rollen.
    Beetje kruimelen misschien, maar echt de grote dingen aanpakken die je wilt, komt er doorgaans niet van.

Mijn plan voor over 7 weken is dan ook: op m'n reet zitten, kinderen voeren en zelf eten ;)

6. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

Aug 15, 2011
    4,055
    4
    38
    Dank voor jullie reacties!!

Misschien is het ook wel zo dat de eerste week ff bijtanken is. En wellicht blijft dat de komende 5 weken ook wel zo...:)
    Ik ben normaal iemand die echt niet stil kan zitten en dat je nu niet meer vooruit te branden bent vind ik soms lastig om mee om te gaan.

Ik ga mijn to do lijstje eens aan de kant leggen en eerst maar eens proberen te accepteren dat ik ff bij moet tanken...

Nu eerst maar eens een lekker theetje maken en dan de aflevering CSI van gisteren bekijken.:D En verder vooral lekker niks...:D

7. cizmo

cizmo Fanatiek lid

Jun 26, 2012
    1,898
    4
    38
    Goed zo! Geniet ervan! ;)

8. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    3,050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Lekker eindelijk verlof he!
    Ik heb dit ook gehad en nu nog steeds hoor.
    Ik gun mn lichaam de rust ook, kan je het beste doen en er is wel een dag of een middag waarvan je zegt ja nu kan wat doen.
    Doe dat dan ook en als je lichaam zegt vandaag niet, doe het dan ook niet.
    Tenminste zo doe ik het.

geniet van je verlof!

9. Edge

Edge Fanatiek lid

Mar 30, 2009
    4,833
    478
    83
    Female
    Haarlemmermeer
    Hier ook hoor! Ben blij als mijn kleine 2 daagjes naar het KDV is, heeft mamma even rust ;).

10. Tannetje

Tannetje Actief lid

Jul 12, 2012
    244
    0
    16
    NULL
    NULL
    zou zeggen geef er aan toe want schijnbaar heeft je lichaam de rust nodig.
    Ik zelf kon vanaf 29 weken al niet meer vooruit.

11. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

Nov 18, 2011
    2,497
    2
    38
    Grappig dit! Ik slaap juist helemaal niet zo veel. Doe ook niet heeeel veel, maar heb wel zo'n klussenlijst die ik zachtjes afwerk. Tot nu toe maar een keer een uurtje geslapen overdag, heb er gewoon nauwelijks behoefte aan. Het is hier dekentjes maken, huis schoonmaken, beetje werken, beetje hangen, beetje met mensen afspreken, fotoalbum van lang geleden maken, dat soort gedoe. En wachten natuurlijk :)

12. Flipske

Flipske Fanatiek lid

Mar 25, 2011
    1,330
    0
    36
    overijssel
    Verlof is er ook niet om heel veel dingen nog te doen. Verlof is er om je lichaam rust te geven voor de bevalling en de tijd daarna. Slaap extra, wen eraan om ook 's middags even te rusten. Als je dat al in je ritme hebt is het zo met de kleine erbij makkelijker om dan ook te rusten. Verspreid de taken die je nog moet doen, maar zorg vooral dat je uitrust. Dat is wat mij werd aangeraden.

13. Janna

Janna Fanatiek lid

Dat is ook de reden dat je verlof hebt: het is de laatste weken van je zwangerschap gewoon te zwaar om te werken! Bovendien is het goed voor de baby om rust te nemen en niet meer van hot naar her te rennen. Natuurlijk kan de een meer dan de ander die laatste weken, maar heel veel vrouwen zullen wel herkennen dat zij geen bergen werk meer kunnen verzetten.

Ik zelf ben iemand die het nodig heeft om een beetje een plan te hebben voor mijn dagen. Als ik gewoon maar kijk hoe dingen lopen, gebeurt er vaak zo weinig en dat vind ik saai. Ik zou dus op mijn to do list kijken naar de leuke dingen - dus niet de dingen die voor jouw gevoel moeten - en dan op een paar dagen de komende week één dagdeel iets leuks inplannen. Als je je er op dat moment niet goed genoeg voor voelt, kun je het laten zitten of uitstellen, maar dan heb je wel wat om naar uit te kijken / naar toe te leven.

Misschien werkt dit voor jou niet hoor, maar zo zou ik het doen.

Succes!

14. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

Apr 1, 2009
    1,538
    4
    0
    Hier nog iemand ontzettend moe maar ik slaap ook slecht. Geef je er maar aan toe daar is je verlof voor. Er staat je immers nog een hele klus te wachten. Ik ga nu 1 keer per week een nachtje in het ziekenhuis slapen. Dan krijg ik een slaapmiddel en zo kan ik toch elke week een nachtje bijtanken.

15. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

Aug 15, 2011
    4,055
    4
    38
    Ik ben ook iemand van de planning, dus bovenstaande zou mij wel kunnen helpen denk ik! Dan voel ik mij niet zo nutteloos...:)

16. Janna

Janna Fanatiek lid

Fijn! Nu nog kijken of het in de praktijk ook voor jou blijkt te werken. Succes ermee!

Share This Page