nieuwe en bezig met menopur/pregnyl

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Paperdoll, Sep 16, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

Sep 16, 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    #1 Paperdoll, Sep 16, 2013
    Last edited: Sep 16, 2013
    Hoi allemaal,

Nou om maar met deur in huis te vallen, ik ben oktober vorig jaar gestopt met de pil, echter ik kreeg een onttrekkingsbloeding en daarna niks meer.
    Door een onderliggende aandoening bij mij heb ik een (te)laag gewicht waardoor de follikels bij mij niet zelf groeien.

Ik heb eerst 2 rondes clomid gehad maar dat ging niet goed steeds veel teveel eitjes. Toen overgegaan op menopur injecties ik moest om de dag zetten en ik kreeg 1 hele mooie follikel.
    Vorige week donderdag heb ik de pregnyl gezet en vrijdag moest ik terug komen voor de samenlevingstest na "huiswerk" gemaakt te hebben;)

Meteen ook een echo en daar was op te zien dat het eitje al weg was, dus waarschijnlijk eisprong???
    Mijn baarmoederslijmvlies was ook heel goed en was aan het verkleuren al witter op de echo.
    Samenlevingstest was goed, PH waarde van het slijmvlies was top! en ook de zwemmertjes van vriendlief zwommen goed :D

Nu zit ik dus in de 2 weken wacht fase.......;)
    A.s. vrijdag prikken ze bloed voor het progesteron en de week erop op donderdag belt mijn arts me op.
    Heel spannend dus.. we hopen maar vind het ook moeilijk om te hopen ;)

2. holagirl

holagirl Actief lid

Feb 3, 2009
    232
    0
    0
    Ik duim met je mee! Retespannend is het!

3. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

Sep 16, 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Dank je wel, ja erg spannend allemaal...
    Voel me raar maar durf er niks van te denken zeg maar. Buikpijn, pijnlijke tepels :) moe. Maar ja dat kan ook van de pregnyl komen heeft mijn arts wel eens verteld dus ja... Wachten is erg moeilijk ;)

4. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Succes!

Let goed op je gewicht tijdens de behandelingen. Ik zat ook al op een laag gewicht maar door de behandelingen val ik alleen maar af en er is haast niet tegenaan te eten. Bij clomid had ik er minder last van maar toen dat niet werkte en ik moest gaan spuiten, ging het heel hard achteruit. Heel lastig.

5. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

Sep 16, 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Hoi hoi!

Ik moet zeggen mijn gewicht blijft redelijk stabiel.
    Sinds ik gestopt ben met de pil bijna een jaar geleden ben ietsjes aangekomen dus daar ben ik blij mee.
    Ik heb een aandoening aan mijn maag en darmen waardoor mijn maag gedeeltelijk verlamd is en darmen niet veel doen uit zichzelf vandaar mijn gewichts probleem zeg maar ;)
    Ik let er nu wel extreem goed op en probeer zoveel mogelijk binnen te krijgen als moet dit wel in stappen van 6 tot 8 keer per dag kleine porties.
    Mijn fertiliteitsarts heeft ook aangegeven dat ik bij zwangerschap mss beste ook naar een diëtiste kan gaan die me evt kan helpen zodat ik me niet hoef te "over eten" maar toch binnen krijg wat moet.

Het wachten is wel erg moeilijk maar dat herkent vast iedereen hihi.
    Heb erg veel last van buikpijn maar wil liever geen pijnstilling gebruiken nu (gezien dat altijd zwaardere medicatie moet zijn paracetamol helpt niet helaas).

Liefs!

6. Marijnemijn

Apr 18, 2013
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    He meiden,

Ook ik zit in men eerste ronde met menopur en pregnyl... Dit jaar 6 maanden clomid geprobeerd maar geen enkele dosis sloeg aan...
    Vanavond men zesde spuitje zetten en morgen mogen we op controle bij de fertiliteitsarts... Benieuwd of dit spul wel wat zen werk zal doen bij mij ;)

Ik duim voor je mee....

7. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

Sep 16, 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Ow spannend de controle morgen. Moest je erg wennen aan het spuiten? Ik vond het ontzettend eng in het begin.
    Gelukkig ging het daarna vanzelf. De pregnyl vind ik wel een vervelende en pijnlijke spuit.
    Clomid gaf bij mij echt enorme overstimulatie van de eierstokken de menopur deed het top! Ik moest om de dag spuiten en kreeg mooi 1 eitje. Ik ga duimen voor je dat je morgen goed nieuws krijgt dat er een eitje groeit!

8. Marijnemijn

Apr 18, 2013
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het spuiten was in het begin inderdaad een geklungel ;) Maar nu doe ik dit al zelf... Van clomid had ik enorme bijwerkingen maar nu voel ik me op en top!!
    Hopelijk binnen 3 uur een goed resultaat ;)

9. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Pregnyl is een nare spuit en het is even wennen.
    Belangrijk; de naald hoeft niet helemaal erin. Tot driekwart is genoeg. Aan de arts gevraagd en die zei:

Helemaal erin? Nee, en zeker bij jou niet (ik heb weinig vet). :) De 2e keer dat ik pregnyl spoot deed het minder pijn.

10. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

Sep 16, 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    @ marijnemijn, ja ti's ff wennen had ik indd ook went op zich snel vond het ook niet heel pijnlijk. Enige bijwekringen die ik er van heb is hoofdpijn, misselijk en ik kreeg enorme last van mijn darmen (mijn gevoeligste onderdeel zeg maar).
    Ben heel benieuwd hoe het is gegaan vandaag?

@ nephthys, ja ik krijg er ook soort blauwe plek van tot nu toe. Ik steek de naald er Ook niet helemaal in nee brrrrr haha ik heb ook niet echt vet om in te prikken ;)

Hebben jullie ervaring met de bijwerkingen van pregnyl? Ik heb nog steeds behoorlijk last van (sorry) mijn tepels. Ik hoef er maar tegen te stoten of aan te raken en dat is echt geen prettig gevoel.

Liefs!

11. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Niemand had mij verteld dat de spuit er niet helemaal inhoefde en het deed toch pijn die eerste keer.

Blauwe plek krijg ik bij pregnyl altijd. kan komen door de iets dikkere naald (dan menopur of puregon) en het feit dat de vloeistof iets dikker is dan de dagelijkse spuithormonen. Ook heb je soms pech en raak je een bloedvaatje. Niks ergs wel vervelend.

Ik merkte ook gevoeligheidsbijwerkingen van pregnyl. Borsten gevoelig en buik pijnlijk.

12. Marijnemijn

Apr 18, 2013
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gisteren heel positief nieuws vernomen! Baarmoederslijmvlies >9! Dus op en top en er zat al 1 follikel van 22mm. Gisterenavond dus nog pregnyl mogen spuiten en nu ook 2 weekjes op de wachtbank ;).
    Ze hebben in januari men eileiders wel beide moeten openen laparoscopisch en FA zegt dat deze vaak (niet altijd) terug sluiten... Vandaar dat we slechts 3 maanden moeten spuiten en erna mogen we direct overschakelen op ivf (hopelijk is dit natuurlijk niet nodig ;))

Pregnyl spuit viel heel goed mee voor mij! Hou me op de hoogte he... Ik mag vrijdag 4 oktober bloed gaan laten prikken...

13. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

Sep 16, 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    @nephthys, ja ti's indd geen prettig naaldje ook niet nee. Ja ik voel me echt zo niet fit na die pregnyl maar ja voor een goed doel he ;)

@marijnemijn, wauw wat een geweldig nieuws daar wordt ik vrolijk van!!!
    Dus geklust en nu ook 2 weken wachten ow spannend he phoe!
    Ik ga heel hard duimen dat indd ivf niet niet nodig is.

Oké dus bloedprikken voor progesteron?
    Ik moet morgen bloed laten prikken voor progesteron en dan belt mijn arts me 26 sept even om te bespreken. Dat is ook dag 14 zeg maar dus de dag dat ik (hopelijk niet) ongesteld wordt.
    Eigenlijk wil ik dinsdag 24 sept testen maar das denk ik wel echt te vroeg. Alleen zou het bijzonder zijn als het die dag mij iets moois zou brengen

Liefs!

14. angelakweens

May 13, 2008
    14
    0
    0
    Geldrop
    Hoi hoi allemaal,

Wij zijn nieuw hier, en zal ons dan ook even voorstellen.
    Angela en Mathijs (30 & 32 jaar) en de gelukkige ouders van een dochtertje van 4 jaar.
    Wij sinds kort ook druk bezig met de 1e poging voor ICSI, dus op zoek naar wat lotgenootjes om een beetje info uit te wisselen en elkaar wat te steunen.
    Onze voortgang ziet er als volgt uit:
    31-8 begonnen met Decapeptyl.
    11-9 begonnen met Menopur.
    18-9 de 1e echo gehad, en zag er allemaal prima uit.
    20-9 de 2e echo gehad, 9 follikels waarvan 7 op gewenst formaat.
    22-9 zal de punctie volgen, en gaan we hopen dat ze er voldoende eicellen uit kunnen halen.
    bij voldoende cellen/zaadjes en bevruchting na behoren zal ons 1e embryo'tje op 25-9 terug geplaatst gaan worden!!

Mijn vriendin in kraamverzorgster, en komt mij heel braaf dagelijks op hetzelfde tijdstip spuiten..
    Tot op heden op een aantal blauwe plekken na, gelukkig ook nergens last van, behalve dan het gevoel of dat de eitjes touwtje aan het springen zijn op de eierstokken ;)
    al met al.. valt me tot nu toe nog wel 200% mee, enigste waar ik tegenop zie is de punctie, maar ook dat ga ik wel overleven!

15. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Welkom angelakweens :)

16. Marijnemijn

Apr 18, 2013
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Paperdoll: Jij zal het een weekje vroeger weten dan mij zo te horen ;) hou me op de hoogte he... Ik kan begrijpen dat je al dinsdag wil testen maar dit zal 9kansen op tien echt wel te vroeg zijn... Ik ga echt proberen wachten tot 4 oktober! :)

Ik duim voor iedereen mee!!

17. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

Sep 16, 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    @angelakweens, welkom meid! Prachtig te lezen dat je een dochter hebt en nu bezig bent voor een 2de ik hoop dat het gaat lukken erg spannend allemaal nu!
    Het spuiten valt indd redelijk mee toch het is voor een goed doel zeg ik altijd maar ;)

@marijnemijn, wij verschillen bijna precies een week ja ;)
    Vandaag dus bloed geprikt en ik ben erg benieuwd. Voel me eigen alleen echt niet jofel elke dag ontzettend hoofdpijn en mijn buik blaast zich op alles een kikker voor m'n gevoel. Ik drink best veel op een dag maar plas in vergelijking veel minder. Een broek aandoen is zeer onprettig met die buik.

Denk ook dat dinsdag te vroeg is ja donderdag is pas de dag dat ik ongesteld moet worden. Dinsdag is echter zon bijzondere dag eigk dat er niets mooier zou zijn als dat het dan zo zou zijn maar ja mss moet ik maar gewoon geduld hebben en afwachten haha. Ergste is dat mijn gevoel steeds zegt dat ik weer pech ga hebben wordt er zelf redelijk emotioneel van vaak.

18. Marijnemijn

Apr 18, 2013
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    He meiden,

Woensdag heb ik dus de pregnyl spuit mogen zetten - nu vierdagen later voel ik me ontzettend misselijk... Hebben jullie dit ook gehad van de spuit?? Weet dat het nog te vroeg is voor innesteling en dat het dat dus zeker niet kan zijn... Maar wou graag jullie ervaringen hiermee...
    Ik blijf ook kleine steekjes voelen in men rechtereierstok (plaats waar follikel zat)... Hebben jullie dit ook?

19. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

Sep 16, 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Ja dat heb ik ook indd, nu ben ik door mijn ziekte zoizo al 24/7 misselijk maar met de pregnyl heb ik daar ook altijd wat meer last van. Vervelend....

Steekjes waar je het over hebt had ik ook vooral de eerste dag na de pregnyl. En ontzettende buikpijn...

20. Marijnemijn

Apr 18, 2013
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oei 24 op 7 misselijk... Kan me dat moeilijk voorstellen - zo erg... Lees op andere forums dat het eventueel ook wel door de utrogestan kan komen..?

Share This Page