Curettage niet goed gegaan

Discussie in 'Miskraam' gestart door Juul72, 9 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juul72

Juul72 Lid

7 jan 2012
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na 4 jaar in de MMM eindelijk een positieve test, jeetje, wat waren we blij. 19 december zouden we naar ons kleintje gaan kijken. Ik voelde me enorm zwanger, pijnlijke borsten, misselijk. Maar toen kwam het nieuws, 2 vruchtzakjes, maar geen hartjes te zien. Het was niet goed. Onbeschrijfelijk hoe je je dan voelt. Ik mocht kiezen hoe ik het verder wilde laten verlopen, mar wist gelijk dat ik niet kon afwachten, dus gekozen voor curettage. Dit is op vrijdag 23 dezember gedaan onder algehele narcose. Vooraf moest ik 2 tabletten Cytotec inbrengen om de baarmoedermond wat te openen. Uiteindelijk mocht ik vrij snel weer naar huis, en voelde me lichamelijk wel oke.

Maandag 2 januari toen ik wakker werd zag ik dat ik behoorlijk wat bloed had verloren met wat stolsels, dus zkh maar gebelt. Het bloeden was gestopt, ik hoefde me geen zorgen te maken, mocht het weer gebeuren mocht ik komen voor een echo. Dinsdag 5 januari had ik wat last van mijn onderrug, en heb paracetamol ingenomen, maar sávonds werd het erger, en kreeg ik zelfs kramp in mijn buik. Weer wat pijnstillers ingenomen, maar dit hielp niet. Toch maar naar bed gegaan, maar de kramp werd zo erg, dat ik mijn man vroeg 112 te bellen. Ineens voelde ik iets, en vloog naar de wc. De kramp werd ineens zo erg, en ik hoorde iets vallen in de wc. Het was een enorme stolsel, van 7 cn doorsnede. Ik wist dat dit niet goed was, en kon het gelukkig in een potje doen. De kramp was wel weg, dus ben gaan slapen. Sóchtends zkh weer gebeld, ik mocht gelijk langs komen.

De gyn gaf gelijk aan dat de curettage niet goed was gedaan, en ik heb weer een miskraam gehad. En dit is wat ik juist NIET wilde. Vreselijk. Ze maakte ook een echo, hier bleek dat mijn BSM veel te dik was. Ik kreeg 4 tabletten Cytotec mee, en moest deze thuis gelijk inbrengen. Ook kreeg ik extra pijnstillers mee. Maar er gebeurde weinig, wel had ik wat bloed verlies, maar geen kramp oid. Vrijdag 6 januari moest ik terug voor een echo, BSM was wel iets geslonken, maar nog niet wat het was. Een 2e curettage wilde ze liever nog iet, dus weer naar huis met 4 tabletten Cytotec. Deze ga ik straks inbrengen, en vrijdag weer terug voor een echo.

Al met al een hele vervelende situatie, en vooral geestelijk erg moeilijk. Ik zie enorm op om weer de Cytotec in te brengen, en dat het nu wel pijnlijk zal zijn.

Herkend iemand dit verhaal?

2. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    Hai Juul,

Mijn verhaal heeft wel wat weg van de jouwe. Ook wij zijn na de MMM zwanger geraakt. Wat ben je superblij dan he. Telkens op de echo bleek het niet goed te zien te zijn, uiteindelijk ben ik met 8.5 gecuretteerd. Lichamelijk knapte ik snel op, het viel me alles mee. Na 3 weken kreeg ik heftige bloedingen, ik kon niet meer lopen want het stroomde er zo uit. In overleg met het zkh heb ik medicijnen geslikt, en 2 dagen erna moesten we toch voor een controle echo komen. Maar in de tussentijd verloor ik een aantal enorme stolsels, ik voelde het zo uit me glijden. Zo'n enge gewaarwording! Het leek namelijk op lever (bij jou ook?) en dacht echt dat mn ingewanden eruit kwamen. Dit had het zkh even niet vertelt!

Op de echo bleek dat er nog restweefsel zat. En omdat het bij mij ging om een molazwangerschap moest ik nog een keer gecuretteerd worden. Deze keer was het wel goed gegaan, en is mn bm leeg. De stolsels die ik verloor was opgehoopt bloed wat er niet uit kon. Uiteindelijk werd het zoveel dat ik wel bloedingen kreeg en mn bmmond niet meer dichtkon. Wellicht is dit ook bij jou het geval.

Ik heb dus geen ervaring met cyotec, hopelijk valt het je mee ze in te brengen en is het snel allemaal voorbij. Sterkte!

3. Deesjebeesje

Deesjebeesje Bekend lid

7 jan 2012
    888
    1
    0
    Den Oever
    Jeetje wat een heftige verhalen zeg! Ik ben zelf gecuretteerd toen ik 19 was, bij mij is het wel goed gegaan. Hoest nu met je, Juul?

4. Juul72

Juul72 Lid

7 jan 2012
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook voor jou een heftige tijd, bah!

Het weefsel leek niet op lever, er was een wittige bal, en erom heen was het licht roze/rood. De gyn heeft het bekeken waar ik bij was, ze gaf aan dat het waarschijnlijk een vruchtzakje met placenta was. Ik krijg nog de uitslag vanuit het lab.

Er zit nu, asl hert goed is, alleen nog maar bloedstolsels, en geen zwweefsel meer.

5. Juul72

Juul72 Lid

7 jan 2012
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het gaat tot nu toe nog goed, Cytotec zit er net pas in, ik moet het maar weer afwachten wat er gaat gebeuren.

6. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    @ Juul: nee, dan is het bij jou zeker wat anders geweest dan bij mij. Hoop dat de cytotec nu zijn werk doet.

7. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Jeetje Juul, wát een verhaal!!
    Erg raar ook, dat de curretage niet goed gegaan is, ze kijken daarna toch na? (Dacht ik altijd tenminste).

Hoe gaat het nu met je?

8. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Pff wat heftig zeg!!
    Heel veel sterkte!!

9. Juul72

Juul72 Lid

7 jan 2012
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jusi, ik vroeg idd na de curettage of alles weg was, en of ze een echo hadden gemaakt, maar dit was niet nodig! Een simpele echo had mij al deze elende kunnen besparen.

Ik heb gister de 2e ronde Cytotec ingebracht, maar het doet weer weinig. Wel last van onderrug, en wat kramp, maar geen bloedverlies.
    Ik word er een beetje wanhopig van ......

10. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    @ Juul: balen zeg dat het niet goed werkt. Moet je dan niet naar het zkh bellen of kan het ook wel even duren?

Ik heb wel een echo gehad tijdens de curettage, en toch moest ik 3 weken later nog een keer aangezien er restweefsel zat. Uiteindelijk waren het bloedstolsels, maar zelfs ook nog wat placentaweefsel. Dus zelfs met een echo kan het niet helemaal goed gaan...

Ik hoop voor je dat de cytotec snel gaat werken!

11. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Wat een nalatig ziekenhuis!
    Zijn er geen andere ziekenhuizen in de buurt, ik zou er geen vertrouwen meer in hebben..
    Heb ook nogal wat ellende meegemaakt met en ná mijn eerste curretage, ben daarna dus overgestapt naar een ander ziekenhuis.

12. Juul72

Juul72 Lid

7 jan 2012
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    En dat wil ik juist niet Jusi, al begrijp ik je reactie wel hoor. En het is niet het zkh die de fout heeft gemaakt, maar 1 arts. Zij mag idd niet meer aan mijn lijf komen, en ik hoef ook geen jonge artsen meer. Gelukkig kan ik vrijdag bij mijn eigen gyn (heeft niet de curettage gedaan) terecht, en zal ik dit ook bespreken.
    En in dit zkh loop ik al ruim 4 jaar, voor IVF en eerdere operaties die gelukkig wel goed zijn gegaan.

13. mbeekje

mbeekje Bekend lid

9 jan 2012
    725
    1
    18
    Werk als sociaal pedagogisch hulpverlener en passi
    Groningen
    Pff, heftig allemaal :( .. Kan me voorstellen dat het geestelijk allemaal erg moeilijk is.... Maar fijn voor je dat je bij je eigen gyn langs kan. Sterkte!

Deel Deze Pagina