Hallo iedereen, Ik ben normaal een stille mee-lezer hier op het forum maar ik kan niet echt vinden waar ik naar op zoek ben, daarom start ik mijn eigen topic. Ik kwam er vorige week zaterdag (op 10dpo) achter dat ik pril zwanger ben. Omdat ik met streepjes testen die dag alleen tuurstreepjes had (zelfs niet op foto tot krijgen), testte ik met een digitale early van CB en jawel: positief. Ik vond mijn testen niet geweldig oplopen en heb dus op 13 dpo mijn huisarts gecontacteerd voor een bloedafname ter bevestiging, met als resultaat een HCG waarde van 34. Twee dagen later op 15 was de HCG waarde gestegen naar 64, nog steeds erg laag dus en net geen verdubbeling. Zijn er dames die ervaring hebben met lage HCG startwaarden en die toch een succesvolle zwangerschap hebben/hadden? Bij mijn eerste zwangerschap stond mijn HCG waarde op 19dpo op 556. Ik kwam er toen wat later achter en heb dus eerder geen bloedafname gehad. Hier is gelukkig een gezonde zoon uit voortgekomen. Als ik snel even omreken, liggen mijn waarden nu helaas wel een stukje lager, waardoor ik momenteel nog niet van mijn zwangerschap kan genieten... Ik maak mij zorgen, terecht of niet? Ik weet dat niemand het verloop kan voorspellen, maar het doet al deugd om mijn zorgen even van mij af te kunnen schrijven. En hopelijk herkent iemand zich in mijn verhaal!
Het kan ineens exponentieel hard gaan dus daar zou ik niet teveel naar kijken. Het is voor 15 dpo (ben je daar zeker van?) Wel aan de lage kant maar niet onmogelijk ofzo.
Dankjewel voor je reactie! Ik gebruik geen ovulatietesten maar temperatuur wel en mijn lichaam geeft ook duidelijke signalen als mijn ovulatie eraan komt. Ik ben dus vrij zeker van de 15dpo. Stel dat er toch een dag verschil op zat, dan baart het me nog steeds zorgen dat ik mijn eerste positieve test al 5 dagen daarvoor had. Amper zichtbaar maar toch detecteerbaar met een digitale CB early... Van een late innesteling is dus ook geen sprake denk ik dan.
Hm nee ik zou hier ook niet erg hoopvol van worden. Mag je nog een keer prikken? Maar je test zal morgen toch ook wel stuk duidelijker moeten zijn.
Ik heb maandag opnieuw een afspraak voor verdere opvolging. Hopelijk mag ik dan nog een keer en weet ik dinsdag dan meer. Ik heb op beide dagen van de bloedafname 's ochtends een test gedaan en die was flink donkerder (waardoor ik even hoop kreeg) terwijl de waarde toch niet spectaculair gestegen was.. Dus dat zegt in mijn geval niet zo veel.
Hoi VlinderCN, Ik heb zonet nog even een test gedaan (om de moed toch nog niet te verliezen), en hij is wel flink opgelopen... Bovenste foto van afgelopen donderdag (15 dpo 's ochtends) en onderste foto van vandaag (17 dpo 's avonds), evenveel tijd tussen het nemen van de test en het maken van de foto. Het zegt allemaal niet zo veel maar wel alvast blij met de oploop hier!
Net de resultaten terug van mijn derde bloedname: waarde mooi gestegen van 64 (15 dpo) naar 348 (19 dpo). Ik had er goede hoop in met de testjes die mooi opliepen, maar om dan de bevestiging te krijgen is toch geruststellend. Het is nog geen hele hoge waarde, maar de vermenigvuldiging zit wel goed. Ik ben alvast voorzichtig positief dat het zo mag blijven evolueren! ☺️ Hieronder nog de oploop met de laatste test die ik gisteren deed.