He meiden, Een vraagje.. Deze ronde ben ik weer in de gaten gehouden met follikelmetingen. Vrijdag was er een eitje van 15 mm zichtbaar, vandaag was deze weg (waarschijnlijk gesprongen). Gister 17.00u een pos. ovutest, maar m'n temp.. (eerste ronde dat ik temp) Afgelopen 2 dagen 36,5. Vandaag 36,7. Dus maar een stijging van 0,2?? Is dat normaal? (had ook kaartjes bekeken en vooral stijgingen van 0,5 gezien na de eisprong.. Wordt trouwens de komende week ook nog bloed geprikt, dus dan weet ik het helemaal zeker.. Maar voor nu wil ik dit alvast weten hihi. (had deze vraag ook in het algemene topic gezet, maar wellicht dat dit handiger is..)
Hoi Mientje, Ik denk dat hij morgen nog hoger zal zijn. Je temperatuur. Ik heb vaak dat hij na de eisprong een klein stukje stijgt en daarna pas veel meer. Ik zit na de eisprong altijd rond 37.0 en voor m'n eisprong rond 36.7. Hopelijk is hij gesprongen!! Ik hoop dat het je helpt.
Dank je wel voor je reactie Linn11. M'n temp was vandaag hetzelfde als gister.. 36,7.. Hij móet haast wel gesprongen zijn, want op de follikelmeting gister was niks meer te zien..
Temp stijging van 0,2 is vrij normaal, volgens mij hoor (kijk maar eens naar mijn kaartjes). Het blijven toch subtiele verschillen en het gaat om het patroon dat je ziet in een cyclus. Niet voor niets zet FF pas z'n kruis als temp 3 dagen hoger is... Succes verder, hopelijk snel succes!
Thanks voor je reactie! Ik heb even gekeken, maar je ziet bij jou na je ei toch totaal wel een stijging van +/- 0,5 graad? Ik schommel deze cyclus tussen 36,5 en 36,8, nu is ie 2 dagen 36,7.. Dan kan FF toch eigenlijk hieruit niet opmaken dat m'n temp "hoger" is? Want hij is zelfs een keer hoger geweest.. (dan niet voor 3 dagen..)
Ja, uiteindelijk zit er wel een totale stijging in van 0,5 graden idd, heb altijd wel 1 keer 37,0 gehaald, maar ik bedoelde te zeggen, niet meteen na ei! Je ziet dat ik in ronde van zwanger worden zelfs maar 0,1 graden per dag stijging had. De stijging in temperatuur wordt veroorzaakt door progesteron, dat heeft ook even tijd nodig om gemaakt te worden, stel ik me zo voor . Daarnaast kan 36,7 betekenen dat je temp 36,65 tot 36,74 graden is geweest en is afgerond. Dus ondanks 2 keer 36,7 zou het toch een stijgende lijn kunnen zijn. Het is mij overigens ook iedere cyclus overkomen dat FF een kruis zette, maar bij aanvullende temp invullen het kruis 1-2 dagen verschoven heeft. Rustig door blijven tempen, zou ik zeggen, dan wordt het vanzelf duidelijk, lijkt me? Heel veel succes!
Alweer bedankt voor je reactie, ik ga het wel een keer snappen.. haha Klopt idd dat progesteron even nodig heeft.. Weet ik toevallig omdat deze cyclus ook in het zh in de gaten wordt gehouden. As. vrijdag is pas de eerste keer dat ik progesteron laat prikken.. Dus sowieso kan mijn progesteron v.a. vrijdag pas een stijging geven, als het al niet volgende week maandag of woensdag is (dan moet ik ook nog laten prikken). Vandaag was ie 36,8 dus toch een beetje omhoog. Ik blijf tempen hoor, sowieso deze ronde Wel het plaatje even compleet maken he.. hihi Wellicht handiger: 422035 Ovulation charts on FertilityFriend.com (kan 'm niet in m'n handtekening kwijt i.v.m. "plek gebrek".