Mijn zoontje heeft vanmorgen rond half 8 een koortsstuip gehad. De ha is thuis geweest en heeft voor het geval dat diazepam rectaal achter gelaten. Nu is heeft hij de rest van de dag wel flinke koorts gehad en is hij echt flink ziek. Vanmorgen heel even van de bank af geweest om naar zijn speelgoed te lopen maar viel bijna om en was zo weer op de bank. De komende 24 uur moet ik iedere 6 uur een zetpil geven dus ook vannacht. Ik vind het alleen soort eng om hem in zijn eigen bedje te leggen. Straks krijgt hij dan een stuip en blijft er in hangen.......!!! Wat zouden jullie doen?
Als hij al koorts heeft.. Is de kans klein dat hij nog een koortsstuip krijgt.. (Want dat wordt veroorzaakt door grote temperatuurverschillen in een hele korte periode) En met de PCM moet het dan zeker goed gaan. Al hebben wij die eerste nacht ook niet echt lekker geslapen toen hoor En bij ons was het rond half 6... Dus ipv de huisarts mochten we meteen naar de hap, die ons doorstuurde naar de SEH.. En uiteindelijk waren we half 10 pas weer thuis en toen was dochterlief al een paar uur diep in slaap.... Die was helemaal op.. Was heel normaal zei de arts
Ik zou voor mijn eigen gevoel hem mee nemen in mijn bed of op een matras in zijn kamer slapen. Is er een reden waarom je het eventueel niet wil?
Zeker bij mij in bed. Ik zou hem lekker tegen je aan leggen bij het slapen. Veilig gevoel...ook voor hem denk ik heel erg fijn.
Zou hem juist niet in bed nemen. Als hij hoge koorts heeft moet hij z'n warmte goed kwijt kunnen. Dat lukt waarschijnlijk beter als hij alleen ligt. Zijn matrasje bij jullie op de kamer, of dat van jou naast zijn bedje. Zo lig je dicht bij hem, mocht hij je nodig hebben. Beterschap voor je zoontje. Je bent je vast rot geschrokken! x
Dit idd. Hier gaat ze ook vaak tussen ons in bij koorts omdat ze vaak stuipjes heeft gehad. Voelt gewoon veilig.
ik zou hem zeker niet bij je in bed nemen als hij koorts heeft. is veel te warm. ik zou een matras langs zijn bedje leggen, mijn dochter had al dagen koorts en kreeg een stuip toen ik ze knuffelde ( lekker warm bij mama). dus ik zou dat zeker niet doen. wij moesten elke vier uur pcm geven , ik zou er gewoon bij gaan liggen op de grond. slapen doe je waarschijnlijk toch niet
Ben me idd rot geschrokken. Had even lichte paniek. Ik ga hem bij me in bed nemen. Man gaat op matras naast ons bed. Dan kan zoon gewoon op een eigen matras zodat hij niet te warm ligt.... We moeten hem overigens ieder uur wakker maken, advies hap, om te latendrinken. Zijn luier van 12 uur vanmiddag. Is namelijk kurkdroog. Hier is gezegd iedere 6 uur PCM
Mijn dochter ligt al bij mij dat scheelt. Maar ik zou idd er ook voor gaan bij je nemen, geeft wat meer vertrouwen en als er wat gebeurt ben je er meteen bij. Beterschap verder voor je kindje. En een koorts stuip mee maken is idd erg eng.
Ach, wat moet jij geschrokken zijn! Ik ben zelf wel een ´miepje´ als het om koorts gaat, bij hoge koorts ga ik de eerste nacht altijd bij mn kind in de kamer slapen op een apart matras. Ook omdat ze bijna altijd gaan spugen bij hoge koorts (en ik dus vanuit mijn eigen kamer de hele tijd lig te luisteren of ze niet spugen/huilen/etc...) Dus ik vind het helemaal niet raar als je in de buurt blijft. Sterkte en beterschap!
Ow wat naar hè? Ons zoontje kreeg 3 koortsstuipen in 24 uur eind januari, en twee daarvan binnen 3 uur van elkaar! Ik wist niet hoe ik het had omdat het de eerste keer was en manlief was ook nog eens in het buitenland. Toen ik hem eerst vond (hoorde geklappertand in zijn kamertje) dacht ik dat hij stikte en was erg in paniek, kwam van alles uit zijn mondje. Gauw 112 gebeld en kwam de ambulance. Toen gingen we naar het ziekenhuis. Hij had trouwens nooit erg hoge koorts, 39.3. De neuroloog zegt dat het virus afhankelijk is, en niet zo zeer met koortschommelingen te maken heeft. Regelmatig paracetamol geven voorkomt dus ook niet de koortsstuip. Het gaat om de stofjes die vrijkomen vanuit het afweersysteem waar de hersenen nog niet mee om kunnen gaan en dus die de koortsstuip veroorzaken. Hier ook diazepam voor als hij er na 5 minuten niet zelf uitkomt. Een koortsstuip komt over het algemeen maar 1 x voor per koortsperiode. Ik zou het bedje bij je op de kamer doen als het kan. Je hoort meteen wanneer het gebeurd. En echt heeel licht kleden. Bij mijn zoontje was het eigenlijk na die 24 uur opeens over. Wel heeft hij 2 dagen lang nog veel en lang geslapen en toen ging het snel beter. Heeeeeeel erg schrikken is het. Veel sterkte,