Lage onderbuikpijn

Discussie in 'De lounge' gestart door Bizzy, 13 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Sinds zaterdag loop ik hiermee rond.
    Echt een strook brandende/irritante pijn wat voornamelijk ook doortrekt naar rechterlies.
    Urine al nagekeken was schoon 2 dagen terug.
    Huisarts gister mij onderzocht...darmen klonken vol ( hier zakjes voor gekregen) maar binnenwaarts onderzoek was pijnlijk ook vooral rechts.
    Bloed laten prikken op onstekingen en ja hoor dat zit er maar waar?
    Urine weer schoon maar toch op kweek gezet omdat ze in het lab toch meer kunnen zien.
    Ook een verwijzing gehad voor inwendige echo om te kijken of bm eierstokken ect ect de pijn kunnen verklaren.
    Als ik lig of zit is er weinig tot geen pijn maar zogauw ik opstaat/ga bewegen of na een toiletbezoek begint het weer.
    Ik heb geen koorts wel weinig trek.
    Blindedarm symtonen zijn het niet volgens de huisarts omdat ik geen drukpijn hebt op die plaats maar lager.
    Ik er al sinds zaterdag mee wandel en de pijn niet erger word.
    Ik geen koorts en maagpijn hebt ect ect.

Iemand bekend hiermee?
    Wat was het bij jullie?
    Toch iets aan de vrouwelijke organen of jullie darmen?

2. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ben je op soa's getest 😇

Misschien is het toch een optie om een AB kuur te krijgen. Als er ergens een onsteking zit wil je die wel weg hebben.

3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik had een atypische blindedarmontsteking; geen koorts, vaak pijnaanvallen en uiteindelijk ook loslaatpijn, maar pas na dagen veel pijn (en een half jaar van die aanvallen, telkens dag of 3). Omdat het atypisch was, twijfelden ze in het zkh even of ze eerst een echo zouden maken, maar de chirurg besloot meteen naar de ok te rijden en achteraf maar goed ook.
    Ik zou in jouw geval dus kijken of een echo mogelijk is!

4. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Soa 's zijn getest en uitgesloten gelukkig.

Die ac nog wat blindedarmonsteking klinkt enorm eng...brrr hoop niet dat ik dat ook zal hebben!

5. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Vraag met de echo of ze bij twijfel met een kijkoperatie kijken. Ik heb uiteindelijk 3 weken gelopen met verschillende ab-kuren en morfine en bleek uiteindelijk een a-typische blindedarmontsteking te zijn (wel de pijnklachten nauwelijks verhoogde ontstekingswaarde, geen koorts, wel misselijk en verminderde eetlust). Ze zijn hier gaan opereren omdat ze hem op echo niet goed in beeld kregen (bij de tweede echo) en ook tijdens de operatie gaven ze aan dat hij er niet ontstoken uit had gezien maar ze hem 'voor de zekerheid' verwijderd omdat een chirurg in opleiding aangaf dat 1 op de zoveel miljoen er niks te zien is. Na onderzoek bleek hij op klappen te hebben gestaan. Terugkijkend op de jaren ervoor met dezelfde klachten met vlagen bleek dat ik jarenlang met een chronische blindedarmontsteking te hebben gelopen (maar dat werd achteraf gezegd).

6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier dus ongeveer hetzelfde, ik heb echt iets van 10 'aanvallen' gehad; buikpijn, heel misselijk, en dan na 2 a 3 dagen was het weer over. Telkens een ipvlamming. Tot het dus erger werd en ik echt lag te schreeuwen van de pijn. Chirurg zei ook dat je zoiets niet altijd op de echo ziet, met kijkoperatie gingen ze de hele buikholte bekijken, dus ook de eierstokken. Maar de blindedarm was overduidelijk ontstoken op dat moment, dus gelukkig geen echo's gehad maar meteen actie.

Sindsdien vrijwel nooit meer last van m'n buik, terwijl ik daarvoor pds zou hebben gehad...

7. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Klinkt bekend, ze hebben bij mij 2x een kijkoperatie gedaan de 2e keer hebben ze hem wel verwijderd. Zat 7 jaar tussen waarin in het begin allerlei onderzoeken gedaan zijn voor crohn, culitus ulcerosa etc. Uiteindelijk werd er vastgesteld dat mijn darmen langer als normaal zouden zijn en ik pds zou hebben. Iets wat door andere artsen gezien werd als een ziekte tussen je oren en je een lage pijngrens had... Zucht... Puntje bij paaltje bleek ik dus absoluut geen lage pijngrens te hebben (staat na veel zeuren en klachten nu ook in mijn dossier waardoor ze nu toch eens wat sneller verder kijken als hun neus lang is)

@ts hoop dat ze snel duidelijk hebben waar het vandaan komt.

8. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Alsof ik mijn verhaal van gister lees!
    Gister na 4 dagen zeurende pijn inene heel erge pijn in mijn rechteronderbuik, uitstralend naar mijn lies. Die zeurende pijn wel vaker gehad, en ben het dus gaan bijhouden. Ik kwam daarmee toch echt steeds uit rond de tijd dat ik mijn eisprong zou moeten hebben. Maar zulke pijn met een eisprong?? Nee ik ben toch echt naar de huisarts gegaan.

De huisarts ervaarde mijn klachten toch echt als een blindedarm(mede door druk en transport pijn) dus mocht door naar het ziekenhuis.
    Daar allerlei onderzoeken gehad, bloed, urine en een echo. Het enigste wat ze konden zien was dat ik dus net een eisprong had gehad en verder waren alle waardes en echo's goed.

Ze vertelde mij dat ze zelfs mense opgenomen hebben met extreme pijn in hun buik, wat dus later door een eisprong beek te komen.
    De pijn is nu overigens 10% van wat het gister was, dus ik geloof ze wel.

Ik heb 10 jaar terug ook zulke pijn ervaren en toen bleek ik een cyste op mijn eierstok te hebben. Zelfde klachten, buikpijn trekkend naar mijn lies toe.

Sterkte en beterschap, ik hoop dat je snel duidelijkheid heb.

9. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Net terug van echo en mijn baarmoeder en eierstokken zagen er keurig uit volgens de gyn.
    Ik sprak over mijn angst voor blindedarm ( schijt 7 kleuren door jullie verhalen) maar hij gooide het ook op een onstoken dikke darm.
    Wat dezelfde klachten kan geven en ik moet maar vertrouwen hebben in me huisarts.
    Leuk feitje ( ahum) dat die poepzakjes beginnen te werken net voordat ik naar binnen moest mooi aan de kak terwijl een uurtje eerder een konijn me nog zou uitlachen! Op die onderzoektafel gingen mijn darmen zwaar tekeer zo genant....
    Ik ben niet misselijk eet en drink gewoon pijn is ook weg als ik lig of zit...pff morgen zit mijn huisarts niet ivm nachtdienst en om nu naar een invaller te gaan is ook weer zo raar...bevindingen tot nu toe:

Darm onderzoek buiten kant geklopt getikt geluistert en gevoeld....darmen vol met ontlasting.
    Binnenwaarts onderzoek vrij pijnlijk maar op echo bm en leiders prima
    Bloed verhoogde ontstekingwaardes.
    Urine schoon maar voor zekerheid toch op kweek gezet.

Vader en moeder hebben beide pds waardoor vader zelfs was opgenomen in zh omdat ze bang waren voor blindedarm en zelfs darmafsluiting wat later ontstoken dikke darm bleek door rectale echo onderzoek...

Ik als hypogonder denk alleen nog aan blindedarm...

Deel Deze Pagina