Rode vlekken in gezicht

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Nelllie, 12 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Ik heb altijd al wel een droge huid gehad in m'n gezicht, maar tijdens mijn zwangerschap is het toch anders...

Van het begin af aan het ik meer pukkels en had ik af en toe wat rode, droge vlekken. "Dat hoort erbij, kan ik wel mee leven", dacht ik nog. Maar sinds een week zijn die rode vlekken echt toegenomen, heel m'n gezicht zit er vol mee:(

Iemand die een wondermiddeltjes heeft of een zalfje die ook maar iets kan helpen? Heb al geprobeerd met dagcreme voor zeer gevoelige huid, ik smeer elke avond nivea crème op m'n huid om m'n vel minder droog te hebben morgens,... Maar dat helpt precies allemaal niet:(

Zit een beetje met de handen in het haar, het begint echt heel lelijk te worden...

2. Mags

Mags Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.198
    0
    0
    Ik heb hetzelfde, maar nog niks gevonden dat helpt. :(

3. mamavanpoppetje

mamavanpoppetje Bekend lid

15 jun 2012
    528
    1
    18
    Zaanstad
    Ik heb het nu ook welliswaar de beginfase maar mijn gezicht is normaal gaaf. En inderdaad niets helpt.

4. Loesje78

Loesje78 Actief lid

28 okt 2014
    396
    0
    0
    Heb het ook.

En na t douchen en schoonmaken van mijn gezich branden mijn jukbeenderen en zijn ze rood

5. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Ik ben vorige week naar de apotheek geweest. Het was net een vervangster en die wist niet meteen wat meegeven met me. Maar ze gaf een staaltje dagcreme mee van 'Louis & Widmer' voor zeer droge huid. Dit een weekendje geprobeerd à la 'baadt het niet, dan schaadt het niet' en dacht eigenlijk dat het niets zou helpen. Maar wonder boven wonder is m'n gezicht in enkele dagen al veel verbeterd!!:$

Dus ... deze namiddag ga ik een grote pot van dat spul halen;)

6. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Vaseline cetomacrogol creme, via huisarts of dermatoloog verkrijgbaar, maar ik meen hier ergens ook gelezen te hebben dat je het bij de apotheek zonder recept kunt krijgen. Werkt ook voor eczeem. Het is in verschillende diktes verkrijgbaar. Ik heb er ook een douchevariant van, werkt erg goed!

7. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik weet niet of je al een pot hebt gehaald, maar de nachtcreme werkt nog beter, die gebruik ik altijd in de winter als dagcreme. Verder hebben ze een geparfumeerde en een ongeparfumeerde lijn, ik heb altijd de ongeparfumeerde aangezien ik niet goed tegen geurtjes kan.

8. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Nee, ik ga straks m'n pot ophalen;) Ik heb de nachtcreme inderdaad ook geprobeerd. Maar overdag kreeg ik enkele keren de opmerking van: "Ben je nu zo aan het zweten?". Die was dus iets te vettig voor mij, waardoor ik erg ging glanzen. Het is nu ook weer niet de bedoeling dat de mensen denken dat ik fel zweet:D Voor mij werkte de dagcreme voor droge huid dus beter...

Ja inderdaad, het wordt ook de ongeparfumeerde, gezien mijn huid al wat gevoeliger is voor alles wat parfum bevat enzo.

Toch bedankt voor de tip!!:D

9. Liefje13

Liefje13 Actief lid

26 feb 2015
    373
    17
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb daar altijd al last van gehad en ik gebruik een wat prijzige maar erg goede poeder make up. Nadeel is wel dat ik elke dag make up moet..

10. Blupp

Blupp Lid

19 mrt 2015
    49
    0
    0
    Ik had ook rode droge plekken op mijn gezicht (en bovenarmen)
    Ben bepanthen voor baby's gaan smeren hielp erg goed. Was op advies van de apothekersassistent.

De zalf is wel erg vettig dus heb alleen gesmeerd als ik de eerste uren de deur niet meer uit hoefde.

Bijkomend voordeel is dat ik de rest van de tube (heb nu geen last meer) straks voor de babybillen kan gebruiken.:D

11. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier ook last van, maar dat is dan rosacea

Deel Deze Pagina