wie nog meer ''overtijd''?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mammied, 15 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammied

mammied Actief lid

14 jun 2011
    108
    0
    0
    huisvrouw
    NULL
    Hallo dames,

voel me ellendig...ben nu 5 dagen overtijd...
    Geen idee wanneer de kleine wil komen. En of ze uit haar eigen wil/kan komen..
    Dinsdag wordt ik gestript en is er woensdag nog niks, moet ik naar het ziekenhuis en dan wordt ik weer gestript en wordt alles goed nagegeken ook.
    Hoe voelen jullie je? en hebben jullie ook meerdere bevallingen gehad?
    ik heb al 2 kindjes, waarvan de 1e met 39.6 kwam, en de 2e met 41.0
    en voor degene die ervaring hebben met strippen lijkt me het ook leuk om te lezen hoe dat ging, hoe lang het duurde en of het evt. geholpen heeft.

gr van een ongeduldige mamma

2. Nispie

Nispie Actief lid

24 mei 2012
    337
    0
    16
    Geen ervaring, maar kan me voorstellen dat het erg vervelend is om overtijd te lopen en al helemaal met dit weer!
    Ik wil je veel sterkte en succes wensen. Hopelijk heb je je dochter gauw in je armen!!

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.220
    16.581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Geen ervaring maar ik kan me voorstellen dat je er klaar mee bent.
    Ben momenteel 38+4 van nummer 3 en ben er ook helemaal klaar mee.
    De 1ste kwam met 35+4,de tweede met precies 40 weken dus ik vrees dat ik ook naar de 40 weken zal gaan en misschien nog wel voorbij de 40 weken.

Veel sterkte!!

4. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    De eerste is geboren met 41,5 week. Dus ik weet hoe je je voelt. Het wachten is gewoon zo vervelend. Iedereen kijkt uit naar die 40 weken en dan hebben de meeste vrouwen het ook wel gehad en kijken dus erg uit naar hun kindje. Ik vond die dagen na de 40 weken echt vreselijk! Het was gewoon echt wachten.

Ik ben toen 2 keer gestript na de 40 weken. Kreeg er wat krampen van, maar er gebeurde verder niks. En 4 dagen na de laatste keer strippen begon het toch nog spontaan.

Ben heel benieuwd hoe het deze keer zal verlopen...

5. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Hier ook nog niet overtijd, maar snap dat je het zat bent hoor... Helemaal omdat het kindje er klaar voor is en beide ouders meestal dus ook. Tja het uitzitten maar.... Ik weet het anders ook niet....

6. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Hier ook al overtijd, vervelend is dat hè ;) wordt je ook lastig gevallen door familie hoe het nu is, elke dag :S!

En ben zo bang dat ze vant weekend komt met 34 graden, heb ik weer! Ik wordt morgen gestript, maar bij de eerste hielp dat volgens mij ook niet, maar hoop nu echt dat het morgen meteen doorzet. We zullen wel zien.
    Jij ook heel veel sterkte en als ze er straks is ben je alles vergeten en weet je waarom je het hebt gedaan :D succes!

7. mammied

mammied Actief lid

14 jun 2011
    108
    0
    0
    huisvrouw
    NULL
    @nispie, dank je wel. hoop dat het jou bespaart blijft :)
    @anouk2005, hoop voor je dat het meevalt met overtijd gaan.te vroeg is niet leuk, maar te laat ook niet hihi.
    @minimuisje, jeetje 41,5 dat is echt lang zeg! het is de onzekerheid ook die meespeelt bij mij...daarom zit ik ook niet echt te wachten om gestript te worden, want lees vaak dat het niks uithaalt dan alleen de harde buiken en voorweeen.
    @suzanne1984, ja alles is allang klaar hier voor de kleine, ze is al sinds 3 weken volledig ingedaald en zit ook sinds 2 weken al vast...en dat bij een 3e nog wel...
    @happygirl86, haha valt wel mee dat ik veel gebeld wordt...
    is wel vaak via facebook dat ze vragen of ik al begonnen ben en via whats app. heel lief bedoeld allemaal maar idd. wel irri af en toe.en zul je idd.net zien dat je dan in t weekend bevalt ja in die vieze hitte! hoop dat het voor het weekend gebeurd ook hoor. maar denk op het moment zelf dat je er niet eens meer bij nadenkt, want dan ben je al blij dat de kleine echt onderweg is.wil je ook veel sterkte wensen! en dank je wel all voor de reacties :)

8. tasha

tasha Actief lid

21 jul 2012
    355
    114
    43
    NULL
    NULL
    hey hey
    ik wil wel mijn ervaring delen.
    bij mijn eerste zwangerschap was ik 41,4 dagen over tijd en mijn vk zou me komen strippen gewoon thuis. eigenlijk was ik heel blij tot ik via een vriendin hoorde dat strippen vreselijk pijnlijk zou zijn. sliep de nacht daar voor ook heel slecht niet alleen door die gedachten dat ik pijn zou hebben maar ook dat het wel eens de laatste nacht alleen zou zijn! ik zou de volgende avond mama kunne zijn... half uur voor dat de vk zou komen belde de vk dat ze een spoed geval had! het werd dus de dag daarna. ik heb toen dus de hele nacht wakker gelegen en de volgende dag kwam ze om half 12 smiddags het strippen was echt niet pijnlijk alleen niet zo'n heel prettig gevoel. de vk ging weg ik ben wat gaan eten en om 1 uur dacht ik... ik ga even naar bed als het vanavond gaat beginne dan moet ik wat slaap inhalen... lag nog geen 5 min en ik voelde een kramp... ik lachte het nog weg van ja echt niet dat zal ik me wel verbeeld hebben... maar 6 min later weer! En het werd steeds heftiger... rond 4 uur zei mijn moeder tegen me je hebt weeen he waarop ik riep nee dat is niet zo! opeens vond ik het dood eng om mama te worden. hahahah maar rond 6 uur waren we in het ziekenhuis en om half 11 s'avonds had ik na een bevalling die echt makkelijk was het aller mooiste meisje die ik ooit had gezien in mijn armen

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

ow pffff ik kan het me helemaal voor stellen.

mijn dochter bleef zitten wat ze ook deden strippen werkte niet.
    op zaterdag zei de gyn maandag leiden we je in en wat denkje zondag kwam ze uit zicht zelf en waarom omdat ik me er bij neer had gelegd. (ik was dan ook 42 weken rond dus sowieso had ze geboren moeten worden)

10. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh wat duurt het wachten dan lang! Ik weet er alles van, was zelf 10 dagen overtijd.

Heb geen ervaring met strippen verder.

De dag dat ik afspraak had bij de gyn, besloot de kleine zelf te komen.

11. mar9

mar9 Actief lid

28 okt 2011
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, ik ben overtijd, maar ziet er ook niet naar uit dat ze snel komt. Dinsdag in ziekenhuis geweest, en gyn. zei dat er grote kans was dat ik over de 42 weken ga, en had 's middags de.vk aan de tel., en die zei, los van het verhaal van de gyn., ook iets dat de baby het goed naar d'r zin heeft en dat ze nog wel verwacht dat ze even blijft zitten nog.
    Moet zeggen dat het wel een stukje makkelijker is om te wachten nu. Ik verwachte het elk moment, maar nu iets minder, wat het wachten een stukje makkelijker maakt!

Volgende week dinsdag, precies bij 41 weken, gaat de vk kijken of ze me kan strippen, maar ze zei dat de kans groot is dat dat niet lukt, omdat de kleine nog niet is ingedaald. Iemand toevallig ook nog ervaring met strippen/niet ingedaald?

Heel eerlijk gezegt wilde ik koste wat het kost à la minute bevallen, kon me niet schelen hoe, als ze er maar direct uit kwam, maar sinds een dag ofzo, vind ik het ineens een beetje eng ofzo en zie ik er tegen op om moeder te worden. En heb ik steeds het gevoel: blijf maar lekker zitten, ik stel het nog even uit:D
    Het word ineens heel definitief hè!

12. mammied

mammied Actief lid

14 jun 2011
    108
    0
    0
    huisvrouw
    NULL
    Hoi mar9,

Ben benieuwd naar het volgende, waar baseren ze dat op, dat ze verwachten dat de kleine nog wel een poosje blijft zitten? wel apart...
    mijn verloskundige denkt dat het na 1x strippen allicht gaat helpen, dan ben ik 41,4 en zo niet dan de 2e x sowieso wel de volgende dag dat ik dan ga bevallen.. het zal wel, geloof er eerlijk gezegd niet zo in...we zullen het allemaal af moeten wachten...hoe erg en pijnlijk dat ook is!
    ben vandaag met mijn dochter naar het centrum gefietst..is ong. 10 min. fietsen, toen ben ik eerst bij mijn broer gaan zitten om bij te komen, en toen het centrum ingegaan, ong. een uurtje gelopen in totaal maar wel tussendoor gezeten. nou ik heb me toch weer veel pijn aan mijn onderkantje!!!! verschrikkelijk, en mijn rug en bekken doen ook goed mee. dit was echt de laatste x dat ik zo ''ver'' van huis ga en zo ''veel'' doe. hebben jullie ook al zo'n last van dat drukkende en stekende pijn onderin?

13. mar9

mar9 Actief lid

28 okt 2011
    348
    0
    0
    NULL
    NULL

Hmmm.. Eerlijk gezegt heb ik geen flauw idee, haha!
    Bij de gyn. begreep ik een beetje dat hij dat dacht, omdat het kindje nog niet is ingedaald, dat het daarom nog best even kon gaan duren, maar op internet lees ik overal dat het wel/niet indalen geen invloed heeft op wanneer de bevalling begint.
    En waar de vk het op baseerde.. Ook geen idee, ze zei gewoon dat het kindje het nog goed naar d'r zin heeft en waarschijnlijk best nog even kan blijven zitten.. Hoop het niet haha!
    Om de weeën misschien op te wekken hebben we vanavond seks gehad haha, maar merk helaas nog niks.
    Klopt het trouwens dat het stofje wat in de gel van weeën-opwekkers ook in sperma zit, of is het wat anders?

14. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38

Inderdaad zegt het niks of de kleine ingedaald is of niet.
    Mijn meisje was ook niet ingedaald en ben met 40+2 bevallen, ze is wat ik denk ingedaald tijdens het vliezen breken.. En mn meisje had het ook prima in mn buik zelfs tijdens het persen was ze nog actief aan t schoppen.

Dames overtijd of niet, hoop dat jullie gauw een mooie en goede bevalling mogen krijden. Zet hem op !

15. mammied

mammied Actief lid

14 jun 2011
    108
    0
    0
    huisvrouw
    NULL
    Hoi dames...

werdt net een half uur geleden wakker van pijn in mijn rug...houdt nog steeds aan en denk zeker te zijn dat dit weeen zijn...ik hoop dat het door mag zetten...

16. mammied

mammied Actief lid

14 jun 2011
    108
    0
    0
    huisvrouw
    NULL
    het zet door!!!! heb net gedoucht en verloor ook bloed, krampen worden heviger ook :) ben zo blij.
    dochter wordt zo opgehaald en de rest is ingeschakeld.
    ik ben straks weer mamma!!!!!!!!:D:D:D

17. juf Mariska

juf Mariska Fanatiek lid

15 dec 2008
    1.200
    0
    36
    Bij mijn eerste was ik ook overtijd. Uiteindelijk bevallen op 41+4 ...
    Het strippen deed bij mij werkelijk niks.
    Hoop dat de 2e redelijk op tijd komt. Ze is nu qua groei al anderhalve week verder dan gemiddeld. Dus ik hoop maar dat ze op tijd komt!

18. juf Mariska

juf Mariska Fanatiek lid

15 dec 2008
    1.200
    0
    36
    Inmiddels ben je al weer een paar uur verder! Succes en laat ons even weten hoe het is gegaan. Geniet straks van je 2e wondertje.

19. mar9

mar9 Actief lid

28 okt 2011
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohh, geweldig! Heel veel succes en geniet van je kleintje! Al zul je zit voor die tijd vast niet meer lezen, haha! Wat een leuk bericht zoiets, haha, geeft me weer wat moed dat ik ook binnen korte tijd m'n meissie bij me heb!

@ikdus: dat is idd ook wat ik overal op internet lees, en jij bevestigd het maar weer. Vreemd dat de gyn. dat zegt dan. Ik hou gewoon iedere dag moed dat ze echt geboren kan worden die dag, haha!

20. tasha

tasha Actief lid

21 jul 2012
    355
    114
    43
    NULL
    NULL
    HEY
    Super dat het begonnen is heel veel suc6 en geniet van je kleine ukkie
    Mar9 hoop dat het bij jou ook snel begint! suc6

groetjes