Lage opkomst stemmen

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by Dubbelgeluk, Mar 17, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Heb jij gestemd en zo nee, waarom niet?

1. Ja

2. Nee, want ….

Results are only viewable after voting.
  1. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    haha - ik ben ook een natuurliefhebber.... tot ik een paar jaar terug onze nieuwbouwwijk volgebouwd zag worden - meer huizen, natuurlijk nog groenstroken - maar relatief weinig parkeerplaatsen. Wij woonde in een autovrije straat (wat toen we er gingen wonen een autoluwe straat was - dus laden en lossen mocht toen nog - handig met boodschappen) . Op den duur moesten we onze auto 5 tot 10 minuten lopen van ons huis wegzetten. Geeft niet als het lekker weer is.. maar als het regent/stormt etc en je moet 2x lopen om je boodschappen uit te laden... Inmiddels zijn we dus verhuisd ;) - maar heb ik niet gestemd op partijen die zeggen; parkeerplaatsen weg, groen ervoor in de plaats. Ik denk dat er ook andere mogelijkheden zijn om te vergroenen ;) .

Maar verder herken ik wat gezegd word: Veel van hetzelfde. Uiteindelijk wel dus mijn man op pad gestuurd met mijn stembriefje en de opdracht waar op te stemmen , maar ik vond het wel erg lastig.

Dubbelgeluk likes this.
  2. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,997
    6,745
    113
    zuid-holland zuid
    Wij hebben hier best een aardig huis aan huis krantje wat verslag doet van de plaatselijke politiek. Verschillende partijnen leveren daar ook stukken aan voor het gedeelte over politiek, het hele jaar door, dus je krijgt echt een aardig beeld van wat ze doen en vinden.De reden waarom ik een Ja/Nee sticker heb ipv Nee-Nee!
    Op Facebook kun je dan de rest van de discussie lezen als je meer verdieping nodig zou hebben. Ik volg de gemeente op facebook daar zie je alle plannen.

3. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

Jul 5, 2016
    4,697
    4,306
    113
    noord holland
    Ik heb ook gestemd, eerder gaf ik vaak m'n stem aan m'n man omdat ik t niet zo goed wist. Dit keer toch gedaan en vantevoren de stemwijzer gebruikt. En dan ook echt onder de vraag de losse redenering van de partijen aangeklikt en gelezen. Dan wordt het antwoord op de vraag namelijk soms echt anders voor je. Bij een enkele zin denk ik soms direct aan 'nee joh' en als ik dan de redenatie erachter las van de partijen die dit soms ook vinden echter willen ze dit op een andere manier aanpakken dan de quote zelf en dan de uitleg erbij hoe, maakt dan toch dat je antwoord dan soms 'ja' wordt.
    Bij mij kwamen er twee partijen als hoogste uit en daarna kon ik nog wat verdiepingsvragen beantwoorden voor die twee. Voor het eerst dus gestemd voor de gemeentelijke verkiezingen met ook nog een gevoel dat ik wist waarom :roflmao:.

4. Summerbelle

Summerbelle Niet meer actief

Je kunt ook blanco stemmen. Dan heb je toch gebruik gemaakt van je stemrecht.

5. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,815
    19,113
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Dat vind ik echt zonde van mijn tijd.

6. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Juist stemmen voor de gemeenteraadsverkiezingen vind ik erg belangrijk. Het is waar je woont en je je kinderen groot brengt.

Bewust gekozen voor een partij die staat voor vernieuwing, groen en klimaat.

Ik woon graag in een mooi gebied en denk dat ze zich daar hard voor gaan maken dat dit zo blijft of op sommige punten kan verbeteren.

citroenrasp, nizzie86 and Dubbelgeluk like this.
  7. Kraanvogel

Kraanvogel Bekend lid

Apr 29, 2017
    723
    1,062
    93
    Jazeker, woon in een rechtse stad dus stem altijd links en groen, maar weer geen GroenLinks ;). Gewoon als tegengeluid, er is al genoeg van de massa hier.

8. MariTheresa

MariTheresa Actief lid

Jan 24, 2019
    218
    111
    43
    Female
    Ja ik heb gestemd maar met schaamte over de onzorgvuldigheid waarmee ik dat vroeger deed. Daarom heb ik ook overwogen niet te stemmen maar gelukkig lukte het mij om een weloverwogen keuze te maken voor een partij die mijn zorgen deelt en den tegenhanger zowel als bondgenoot kan zijn van de VVD die bij ons altijd wint.

Share This Page