Hallo, Vrijdag hadden wij onze 3e echo, de termijnecho. Tijdens de echo viel mij niks bijzonders op, maar in de nacht begon ik heel erg te malen of het hoofdje niet te groot zou zijn. Via Google heb ik echo foto's opgezocht van het zelfde termijn en het is net of ons kindje een groter hoofd heeft dan andere. Mijn verloskundige heeft er niks over gezegd, dus ga er vanuit dat het gewoon goed zal zijn maar zo nu en dan spookt het toch door mijn hoofd. Wat vinden jullie?
Het hoofdje is deze eerste weken het grootste gedeeltje van het kindje, hoe groter je kindje wordt, des te meer het in evenwicht gaat komen! Maak je dus geen zorgen!
nee hoor dit hoort zo geen zorgen maken wist je dat als een kind geboren is het hoofd tot 6 jaar iets groter is later trekt dat bij maar extreem zien doe je het niet hoor
Ik zie niks geks. Alleen een mini waarvan het hoofd inderdaad groot is in verhouding zoals het bij deze termijn echt normaal is.. . Er is tot 12 weken toch al weinig verschil tussen de groei. Tot die tijd heb je vooral de ontwikkeling, na de 12 weken beginnen ze echt te groeien en komt er ook meer verschil tussen. Bij de 20 weken echo wordt het hoofd nog weleens gemeten, dan kun je altijd nog eens kijken hoe het zit.. Mijn oudste had een groot hoofd, maar dat was niet terug te zien op de echo's. Die paar cm extra valt niet zo op, op zo'n plaatje..
Vond ook dat ons kindje een groot hoofd leek te hebben op de eerdere echo's. Niks aan de hand is mooi bijgetrokken hihi
Bedankt voor jullie reacties, stelt me gelukkig weer wat gerust. Maar ik zit vooral over de schedel te malen, bij alle echo's die ik van dat termijn zie zijn de hoofdjes boven op wat plat laat maar zeggen en bij ons kindje is het langwerpig en ovaal? Bovenste foto is van de zeikant en op de onderste foto kijkt het je recht aan.
Niet je eigen druk over maken. Ten eerste is idd het hoofdje de eerste 6 jaar het grootst. Ons zoontje is bijna 20 maanden en zit met zijn gewicht en lengte op de -1 lijn en hoofdje op 0 tegen +1 lijn aan op het consultatiebureau. En hij stuitert vrolijk rond hoor. Toen ik zwanger was van hem gaven ze aan dat hij lange benen had. Klopt niets van. Dus gewoon genieten, er groeit een mooi klein wondertje in je buik.