Wie weet hoe zo'n slaapprik heet? Die je als je helemaal af bent soms in het ziekenhuis krijgt en waarbij sommige vrouwen zo ontspannen dat de bevalling spontaan begint.... x
pethidine? Maar de reacties daarop zijn heel verschillend. Van slaperig, tot 'wazig', tot slechts een beetje pijnstillend.
idd pethidine ofso iets. die heb ik gekregen toen ik moest bevallen en het heeft met erg goed geholpen. ik had heerlijk geslapen en toen wakker werd na 5 uurtjes ongeveer was ik van 1 cm ontsluiting naar 6 cm gegaan. het heeft bij mij ook pijnstillend gewerkt maar wat athina al zei.. dat wazige he... ik kan me delen van mn bevalling niet meer herinneren dus dat is dan wel weer erg jammer
Pethidine injectie.. Ik heb deze ook gekregen toen ik 5 cm ontsluiting had. Tussen de weeen door val je even in slaap. Voor je gevoel uren, maar is maar een paar seconden.. Je kan je dan helemaal ontspannen en vervolgens weer op een nieuwe wee concentreren.. Voor mn gevoel had ik liters alcohol op en was zo wazig als ik weet niet wat Je moet me niet vragen wat ik allemaal gezegd heb want daar schaam ik me nog voor ha ha..
Ik kreeg er 3 van. En ik zag de nachtlampjes door de kamer vliegen. Mijn man zei het wel tegen een zuster maar dat scheen normaal te zijn, althans dat je 'raar' kan praten. Je bent zgn stoned. Ach, toen ik de Ok op kwam, vond ik mijn gyn ineens een lekker ding.
Idd Pethedine. Die krijg je niet zomaar hoor zitten namelijk ook risico's aan verbonden. Ik kreeg deze 4 dagen lang dagelijks voor het in slaap komen ivm weeën, maar deze zette niet door en uiteindelijk hebben ze toch een infuus gegeven en daarna heeft het pas doorgezet. De pethadineprik is gegeven omdat ik lichte weeën had die niet echt veel vordering maakte en ik enorme bekkeninstabiliteit heb. Maar het is absoluut geen garantie dat je hiervan bevalt. Sterker nog, ik zou hier niet voor kiezen. Pethedine staat bekent om de verslappende werking op de baby: moeite met opgang komen, ademhalingsstilstand of moeite met ademen, baby is suffig, drinkt niet goed etc..... Liever niet als je de keuze hebt!
Hier ook zo'n ''slaap''prik gekregen om nog even goed te kunnen slapen omdat ze de ochtend erna mn vliezen zouden breken, echter een uur na de prik begonnen spontaan de weeen en na inwendig onderzoek braken ineens mn vliezen... Was heel suf van deze prik phoeee voelde wel nog heel veel pijn (rugweeen) auwww =, maar je word echt dizzy/stoned noem t maar op hihi van deze prik.
Ja je wordt er echt stoned van! Maar jij had van te voren al tabletten gekregen toch om de baarmoederhals te verweken? Dan had je dus al een voorsprong. Warhoofd heeft alleen een slaappil gekregen en wil dolgraag bevallen, ze is nog geen 38 weken. Wat logisch is maar als je echt van slaappillen en pethedineprikken gaat bevallen zullen ze dit zeker niet in de zwangerschap voorschrijven en is inleiden met infuus en gelletjes/pilletjes/ballonnetjes ook niet meer nodig. Waarom en wanneer hebben ze jou ingeleid? De kans is namelijk groter om te bevallen als je aan de 40 weken of plus zit. Groetjes, Lindsay
Nou ik had deze prik gekregen om lekker te slapen absoluut niet om de bevalling te laten beginnen of wat dan ook... |Ik lag al 3 hele dagen in het zh en had al 3 dagen tabletten ingebracht gekregen om mijn baarmoedermond rijp te maken en had eindelijk 2 cm ontsluiting en mijn vliezen konde dus gebroken worden maar dat doen ze niet meer tegen de avond dus dat zouden ze de ochtend erna doen om 8.00uur,maar dit was niet meer nodig.... Ik weet trouwens bijna niks meer van mn bevalling ben te suf geweest en heb zoveel pijn gehad(ondanks de ruggeprik die niet goed werkte) dat ik er vrij weinig van weet nog, wel jammer maar goed niks aan te doen!
Oh ja ben met 39 weken en 2 dagen bevallen van onze zoon Roan! Lag met 38 weken en 6 dagen in het zh om ingeleid te worden! Roan was 8 pond bij de geboorte dus ben wel blij dat ik niet 2 weken overtijd gelopen heb
Precies! Ik ook om te kunnen slapen en pijnbestrijding ivm bekken. Ik heb dagen 3x daags gel gehad, 4e dag vliezen doorgeprikt, infuus erin, ruggeprik en infuus op hoogste stand. Hier helaas ook helse pijnen gehad door de ruggeprik heen. Ook ik ben vrijwel heel mijn bevalling kwijt. En toen ik bevallen was leek ik wel een junkie door het trekken van mijn kaken en de scheven stonede gezichten die ik trok. Warhoofd is op zoek naar bevestiging dat ze kan bevallen van een slaappil of pethedineprik. Maar ze is nog geen 38 weken, en inleiden of opname met pethedineprik wordt echt niet zonder MEDISCHE indicatie gedaan. Dus niet op vraag van aanstaande mamma. Overigens ben ik bij mijn tweede ook ingeleid, de eerste drie uur zonder ruggeprik (deze keer werd de dosis langzaam opgevoerd dus niet meteen standje hoog). Na drie uur hield ik het niet meer en wou een ruggeprik, na een half uur zeuren eindelijk de ruggeprik maar deze werkte niet. Ik had namelijk persweeen maar durfde dat niet goed te zeggen omdat ik een halfuur terug maar 3 cm had. Snel terug naar de verloskamers gereden en daar 1x persen en ze was er. Al met al veel beter dan de eerste keer!
Ik zoek geen bevestiging, ik was nieuwschierig, omdat ik zelf ervaring heb gehad met die prik dat lotte geboren werd. Ik heb om 23.00 uur de prik gekregen, om 00.45 uur wordt ik wakker met buikpijn, getoucheerd, bleek ik al 5 cm ontsluiting te hebben. Om 04.30 uur zijn vliezen doorgeprikt en om 06.50 uur is onze dochter geboren anar 7 min. persen. Meisje van 53 cm en 3990 gram. Ik was toen 39 wk. Ik was gewoon benieuwd of iemand door zo'n slaappil ook zo ontspannen was dat dat het laatste duwtje voor je lichaam was! Blijkbaar is er geen bevestiging, omdat wat jullie al zeggen zou iedereeen of aan die pil gaan, of werd de pil niet uitgeschreven. Nouja...we zullen wel zien...twas vandaag wel zwaar met die warmte!!! x
Oja, die middag (2 aug.2007) was de verlos nog bij mij en had getoucheerd en ik was nog niet verweekt en had geen ontsluiting. Ze vertelden toen ook dat het soms voorkwam dat de bevalling ingezet wordt bij vrouwen door de ontspanning. mmm