Hoi meiden, Ik ben heel erg benieuwd hoe jullie het een en ander oplossen. Wij wonen in een vrij nieuwe en jonge buurt, daardoor is er nog niets gerealiseerd in de trand van kinderopvang en gastoudergezinnen. Dit betekend dat de dicht bijzijnde opvang zo'n 2 kilometer is en de betere opvangen zo'n 5 kilometer verderop is. Nu is dit op zich geen probleem, maar mijn partner en ik delen de auto. Mijn partner werkt op onregelmatige tijden waardoor ik dus niet altijd in bezit ben van de auto. Nu kan er veel afgesproken worden zoals dat hij wat later begint op de dagen dat ons kindje naar de opvang moet, maar er kan niet altijd rekening mee worden gehouden. Zijn hier meer meiden die met dit probleem gedeald hebben, en hoe hebben jullie dit opgelost. Ik zat aan zo'n fietswagentje voor achter mijn fiets te denken, waar de kleine in de maxicosi in kan, maar ik hoorde dat het kindje dan veel schokken opvangt. btw.... ik schrok hoe het bij sommige gastoudergezinnen eraan toe was. Een enorme rommel in huis, armoedig en vele gaven af op de nieuwe en huidige regeltjes.
ik maak gebruik van KDV het voordeel is: leidster ziek? zij vervangen, een gastouder niet, vakantie? opvang gaat gewoon door bij een gastouder ben je afhankelijk van hun vakantie. en ne als wat je zegt. waar komt je kind terecht (maar als je gebbruik maakt van erkende gastouderburau, vaak aangesloten bij een kinderopvang organisatie zijn er regels waar gastouders aan moeten voldoen..) nadeel kan zijn groetere groepen is jouw kindje ziek moet je het ophalen bij een temp van 38.3 (logisch maar je moet vrij nemen) kan je niet van iemand auto lenen als je man weg is? of neem de fiets, er bestaat een drager voor de maxicosy van je baby, en vanaf 9 maanden kunnen de meeste kindjes zitten en kunnen ze voorop... succes met je keuze; belangrijkste is volg ook je intiutie want ook tussen kdv kan er veel verschil zijn en kaf onder het koren ga kijken en sfeer proeven
@snoetetoet, wat je schrijft over de gastouder is niet per se waar. als mijn gastouder ziek is of vakantie heeft, is er gediplomeerde vervanging, die al regelmatig samen met mijn gastouder heeft gedraaid en Ties dus ook al kent. wij hebben ook maar 1 auto. ik breng Ties met de auto en ga dan met de fiets naar mijn werk. mijn vriend komt met de fiets terug, en haalt Ties dan met de auto weer op. soms breng ik Ties ook met de bus, gaat perfect!