Er werd mij verteld dat mijn placenta vrij laag ligt. Nu lees ik op internet dat je dan niet mag vrijen! Is dat echt zo?
nee hoor ik had met mijn vorige zwangerschap ook een lage placenta maar geen sex nee hoor onzin het enige waar je wel last van kan hebben is af en toe wat bloed verlies omdat de placenta laag ligt namate je baarmoeder groeit gaat je placenta ook mee omhoog en gaan de evt bloedinkjes ook over
HOi Bij mij ligt ook de placenta laag dit zagen ze bij de 20 weken echo ik ben nu 30 weken zwanger en krijg over 4 weken een echo om te kijken of de placenta mee omhoog gegroeid is! Ik heb geen bloedverlies gehad al de tijd en heb gewoon gemeenschap gehad kan geen kwaad ! Succes
Mijn placenta lag ook heel laag. Al die tijd gewoon gemeenschap gehad en nooit bloed verlies. Heb ook gewoon getild, dat lees je ook wel dat dat niet mag. Met 32 weken heb ik een echo gehad en toen was te zien dat de placenta mooi mee omhoog gekomen was. Groetjes, Mirjam
Ow oke fijn om te horen ook voor mijn mannetje hahah.. Maar dat bloeden kan kloppen want daar heb ik idd lastv van x
Ik heb ernstige bloedingen gehad van week 9 t/m 18. Oorzaak: wellicht 1 kindje van tweeling verloren en/of laagliggende placenta. Op het moment ligt mijn placenta ook nog heel laag en krijg ik om de 3 weken een echo om te kijken of hij mee omhoog groeit. Wij mogen nu wel vrijen, maar niet lomp doen oid. In de periode dat ik vloeide, mochten we absoluut geen sex/gemeenschap hebben ivm infectiegevaar.
maar is het dan ook zo dat je het kindje eerder voelt? want de verloskundige zei dat het kindje dicht tegen mijn buik aan lag kan dat?
Ik heb aan mijn gyn gevraagd of het iets uitmaakt of je een laagliggende of voorliggende placenta hebt, dat je je kind dan eerder of later voelt. Volgens haar is het een bakerpraatje, want de een voelt haar kind eerder als de ander. Mijn placenta ligt vóór én laag en ik voelde het met 14 weken al (het is wel de 2e zwangerschap, maar ook dat moet niets uitmaken).
Ha ik ben nu bijna 19 weken en ben naar gynecoloog geweest ivm met bloeding.. Is het nou echt erg als je placenta laag ligt?
Ik denk dat de situatie per persoon verschilt. Daarom kan ik enkel uit mijn eigen ervaring schrijven - mijn verhaal is niet de regel, het is hoe ik het meemaakte: ik had ook een laagliggende placenta en in eerste instantie zei de gynaecologe dat gemeenschap hebben, géén kwaad kon. Omdat ik al 2 miskramen achter de rug had (bij eentje ben ik beginnen bloeden na gemeenschap) en de schrik er dus inzat, hadden wij al sinds ik deze keer zwanger bleek, géén gemeenschap meer. Geen van beiden zou ervan genieten om op die manier sex te hebben en we wilden echt geen derde miskraam meemaken, ook al had het misschien totaaaaal niks met elkaar te maken. Ondanks het feit dat we geen sex hadden, ben ik toch bloed beginnen verliezen en toen heeft de gynaecologe gezegd dat we géén gemeenschap meer mochten hebben - we vertelden haar dat we dat sowieso al niet deden uit voorzorg. Ik heb wéken moeten platliggen, had weken last van bloedverlies (niet superveel maar toch elke dag wat). Uiteindelijk is het bloeden gestopt en is mijn placenta netjes op zijn plaats geschoven... Voor mij heeft het geholpen om, sinds ik bloedverlies had, het ECHT kalm aan te doen. Ik lag dagen in de zetel, mocht enkel uit de zetel om naar toilet te gaan, om wat te eten - en daar hield ik mij aan - ook al is dat niet gemakkelijk. 't hangt er volgens mij ook vanaf hoeveel bloedverlies je hebt. Ik heb al verhalen gelezen van vrouwen die zelfs in 't ziekenhuis opgenomen werden en die daar zelfs niet uit bed mochten om te plassen... Ik wil je geen schrik aan doen hoor, je ziet - hier is alles in orde gekomen. Maar het is toch wel belangrijk dat je het rustig aan doet... de placenta kan nog netjes op zijn plaats komen, geef je lichaam de kans dat te doen... heel veel sterkte!
Ik denk dat de situatie per persoon verschilt. Daarom kan ik enkel uit mijn eigen ervaring schrijven - mijn verhaal is niet de regel, het is hoe ik het meemaakte: ik had ook een laagliggende placenta en in eerste instantie zei de gynaecologe dat gemeenschap hebben, géén kwaad kon. Omdat ik al 2 miskramen achter de rug had (bij eentje ben ik beginnen bloeden na gemeenschap) en de schrik er dus inzat, hadden wij al sinds ik deze keer zwanger bleek, géén gemeenschap meer. Geen van beiden zou ervan genieten om op die manier sex te hebben en we wilden echt geen derde miskraam meemaken, ook al had het misschien totaaaaal niks met elkaar te maken. Ondanks het feit dat we geen sex hadden, ben ik toch bloed beginnen verliezen en toen heeft de gynaecologe gezegd dat we géén gemeenschap meer mochten hebben - we vertelden haar dat we dat sowieso al niet deden uit voorzorg. Ik heb wéken moeten platliggen, had weken last van bloedverlies (niet superveel maar toch elke dag wat). Uiteindelijk is het bloeden gestopt en is mijn placenta netjes op zijn plaats geschoven... Voor mij heeft het geholpen om, sinds ik bloedverlies had, het ECHT kalm aan te doen. Ik lag dagen in de zetel, mocht enkel uit de zetel om naar toilet te gaan, om wat te eten - en daar hield ik mij aan - ook al is dat niet gemakkelijk. 't hangt er volgens mij ook vanaf hoeveel bloedverlies je hebt. Ik heb al verhalen gelezen van vrouwen die zelfs in 't ziekenhuis opgenomen werden en die daar zelfs niet uit bed mochten om te plassen... Ik wil je geen schrik aan doen hoor, je ziet - hier is alles in orde gekomen. Maar het is toch wel belangrijk dat je het rustig aan doet... de placenta kan nog netjes op zijn plaats komen, geef je lichaam de kans dat te doen... heel veel sterkte!
hallo dames bij ;ij heet de gyn onlangs ook een laagliggende placenta geconstateerd. Als ik de baby voel schoppen, is het dan ook altijd onderaan in mijn buik... tegen mijn schaambeenm zeg maar. ik weet niet of dat er mee te maken heeft. ik heb nu sinds enkele dagen last van mijn heupen en benen (vooral s nachts) en wanneer ik een afstandje gewandeld heb, heb ik stekende pijnen in de zijkant van mijn buik (die steken die je ook wel eens hebt bij het lopen...) wat denken jullie hier van? Kan ik mss eens best bij de HA langs gaan of is dit allemaal normaal