Lage progesteron toch zwanger

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by tosti123, Dec 11, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tosti123

tosti123 Actief lid

Jan 8, 2014
    470
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu 4 weken en 5 dagen zwanger. Ik heb 6 dagen na mijn inseminatie (IUI) bloed laten prikken voor mijn progesteron waarde. Ik heb daar net de uitslag van gekregen. Dat was 18. Ik vind dat nogal laag. De gyn vond het wel prima. Ik dacht dat je onder 20/30 al niet eens een goede eisprong kon hebben? Er zijn 2 eitjes gesprongen. Ik ben zo bang voor WEER een miskraam :(

2. wachtenopwonder

wachtenopwonder Bekend lid

Apr 16, 2012
    570
    1
    18
    Vraag naar utrogestan vooral omdat je al een miskraam hebt gehad, ik gebruik het vanaf 4 weken tot 13 weken preventief, 3 x 200 mg per dag

Mij prog waarde was 50 met 4 weken. Ze zouden het eigenlijk nogmaals moeten prikken om te kijken hoe hoog je waarde nu is nu je zwanger bent. 6 dagen na inseminatie geeft alleen aan dat je een eisprong hebt gehad, je progesteron stijgt wanneer je zwanger bent.

3. tosti123

tosti123 Actief lid

Jan 8, 2014
    470
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik ga morgen meteen bellen voor nog een bloed onderzoek en of ik utrogestan mag hebben. Alleen die uitslag duurt 1 week :( waarom duurt dat zo lang! Ik sommige ziekenhuizen hebben ze het in 1 dag al....

4. wachtenopwonder

wachtenopwonder Bekend lid

Apr 16, 2012
    570
    1
    18
    Ik had de uitslag altijd binnen 1 dag, ze kunnen het als spoed behandelen, vooral nu je zwanger bent en onzeker vanwege je eerdere miskraam. Even met gyneacoloog bespreken. Succes

5. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    1,304
    0
    36
    Brabant
    Na een eisprong moet hij tussen de 12 en 60 zitten geloof ik.
    Op de website van freya staat een mooi tabelletje met normaalwaardes hiervan.

Share This Page