voorzorgmaatregelen allergie?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door jac, 20 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jac

jac Fanatiek lid

12 nov 2010
    1.027
    0
    0
    binnenvaartschipper.
    aan boord van een schip
    hallo,

Ik ben nu 10 weken zwanger en vroeg mij iets af. Mijn zoontje heeft/ had een hele heftige koemelkallergie (opzwellen van de keel en tong) en daarbij verschillende andere allergieen waaronder pinda (zelfde extremiteit) en als mindere kippenei. De dermatoloog toendertijd is erg geschrokken van de heftige symptomen die mijn zoon had als die melk dronk. Schijnbaar zijn de normale reacties van een koemelkallergie veel minder heftig.

Bij mijn vierde zwangerschap (na mijn zoon) ben ik pas na de geboorte overgestapt op sojamelk. maar deze kleine meid heeft tot op heden nog geen allergieen ontwikkeld. (15mnd)

Nu vroeg ik mij eigenlijk toch af of het misschien slim is om tijdens de zwangerschap al voorzorgsmaatregelen te nemen. In de familie zijn wel allergieen bekend Met name de koemelk. en ook mijn oudste dochter lijkt nu toch allergieen te ontwikkelen.bijv. hooikoorts, en appels. allergietest voor haar is aangevraagd. Graag zou ik wat advies willen. Bij voorbaat dank.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

over het nut van het houdne van een dieet in de zwangerschap zijn de meningen verdeeld. Ik zou als ik jou was overleggen met de dermatroloog die jouw kind behandeld. Het nut van borstvoeding staat vast, en waarschijnlijk zal het helpen als je je tijdens de borstvoeding zelf ook aan bepaalde dieetregeles houdt. Vraag dit anders ook even aan de lactatiekundige op deze site.

Mirjam

Deel Deze Pagina