hallo dames! ben nu in de 2e ronde maar waarom ben ik zo ontzettend onzeker of ik wel zwanger kan worden of hebben het er meer die zo doen. Er zijn veel mensen die ik ken die niet zwanger kunnen raken of nog bezig zijn zou het dat zijn waarom ik bang ben dat het ons ook niet gaat lukken Ben gestopt met de pil en precies 27 dagen erna was ik ongie de 2e keer ook precies het zelfde kan het zijn dat juist door deze stress niet wil?
Ik zit in ronde 3 en ik ben ook heel onzeker daarover...ik ben ook " bang" dat we geen kindjes kunnen krijgen...ik denk persoonlijk dat het bij iedereen zo is die aan een kindje wil beginnen...Heb moed en geloof in jezelf dan komt het allemaal wel goed...Ik blijf altijd positief want ik heb gehoord dat, dat onbewust het beste is als je wilt dat iets lukt Succes
Je zit pas in je 2e ronde dus zou me nog nergens druk om maken Er staat gemiddeld een jaar voor zwanger worden en ga daar ook gewoon vanuit
gemiddeld heb je 20% kans om zwanger te worden per cyclus en rekenen artsen een jaar voor het gelukt zou moeten zijn, ronde 2? dan heb je nog 10 te gaan voor je naar de dokter kunt..
Het is begrijpelijk dat je onzeker bent, zeker als je verhalen hoort over anderen die onvruchtbaar blijken te zijn. Voor je eigen geruststelling kun je een maandje ovulatietesten gebruiken. Dan weet je in ieder geval zeker dat je een eisprong hebt. Vond ik wel een geruststelling voor mezelf. Ik ben nog niet echt bang dat ik helemaal geen kinderen kan krijgen, ik vind het alleen niet leuk om elke maand weer in spanning te zitten!
denk dat bijna iedereen wel onzeker is. Dat het lang duurt maakt mij eigenlijk niet eens zo veel uit, maar de onzekerheid of je samen wel een kindje kunt krijgen is het ergst! Maarja er zijn maar heel weinig paren die ongewenst kinderloos blijven (dacht 5%) dus denk daar maar aan!
Ik denk dat iedereen wel erg onzeker is. Ik tenminste wel. Wij zitten nu in ronde 6. Mijn schoonzus was zwanger in ronde 11 dus ik ga er maar van uit dat het maar bij heel weinig mensen heel snel lukt en probeer mezelf niet gek te maken. Valt niet altijd mee hoor.
Iedereen is denk ik onzeker of ze zwanger kunnen worden. Denk zelfs vrouwen die al een kindje hebben daar last van hebben. Ik zelf heb er al 3 en ben ook onzeker of ik het een 4e keer weer zal worden. Geef de moed niet op wie weet ben je volgende maand zwanger 8)
Ik was in het begin ook heel erg onzeker.. Zal het gelijk lukken of zal het lang duren. Allerlei soorten situaties ging ik mij verbeelden.. Ik denk dat dat wel normaal is..
Het is misschien toeval hoor...maar vraag eens aan je moeder hoelang zij er over heeft gedaan om zwanger te raken. Ik ben namelijk 16 maanden bezig geweest om zwanger te raken en mijn moeder ook precies 16 maaanden. Het schijnt toch erfelijk te zijn! Behalve natuurlijk als een probleem bij je man/vriend ligt... Maar probeer positief te blijven meid, ronde 2....je hebt nog zooooooooooveel tijd! Ik hoop wel dat je heeeeeel snel een positieve test in handen hebt...want ik weet uit eigen ervaring dat elke maand rot is om weer ongie te worden ook al zit je pas in ronde 2! Groetjes Debby
ik ben nu ook al onzeker hoor, denk steeds wat als ik onvruchtbaar ben enz.. Ben 2 jaar geleden wel zwanger geraakt, maar was MK op 5wkn Dus daar maak ik me wel zorgen over: wat als ik nooit zwanger word of wat als ik wel zwanger kan worden maar het steeds een MK wordt, etc. Ik denk dat veel vrouwen zich daar druk over maken. En dat wachten duurt zo lang. Ik heb dan nog geen regelmatige cyclus, dat maakt het nog erger Maar positief denken hoor! Je bent nog maar net bezig!
Van te voren weet je het toch niet. Je moet er maar gewoon vanuit gaan dat het gaat lukken. Je kunt je altijd nog zorgen gaan maken als het 1e jaar voorbij is. En echt...mocht je dan 'hulp' nodig hebben dan leg je je er ook wel weer bij neer hoe moeilijk het ook is. Maar meid maak je nog niet druk. Ik heb wel vaker dit soort topics gelezen en een maand later zag ik een zwangerschapsbanner. (Overigens is dit opbouwend bedoeld hoor en niet vervelend). Liefs Zora
Ook ik ken het, waarschijnlijk iedere vrouw wel maar gewoon positief blijven denken + er niet al te veel mee bezig zijn dan schijnt namelijk ook wel eens te werken
Nou dan had ik ook meteen zwanger moeten wezen mn zus en ma snel zwanger en schoonma ook Denk dat het idd toeval is en ik weet dat alles zowel bij mij als partner allemaal prima is
ik mag ook hopen dat ik er niet zolang over ga doen als mijn moeder bij mij, want dan kan ik nog wel een jaar of 5 klussen. ze was gelukkig van mn broer en zus wel sneller zwanger......