Wat doen jullie om fit te blijven?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sannie86, 7 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sannie86

Sannie86 Actief lid

29 mrt 2015
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Dames,

Ik vroeg me af wat jullie doen om fit te blijven? Ik deed aan gewichtheffen maar ben daarmee gestopt omdat het pijn begon te doen. Nu probeer ik wel zoveel mogelijk met de hond te wandelen en ga 1 keer per week zwangerschapszwemmen maar haal daar totaal geen voldoening uit.

Ben inspiratieloos iemand tips? :(

2. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Toen ik zwanger was van de eerste ben ik gewoon tot ongeveer 34 weken door blijven sporten op de sportschool (voornamelijk Aerobics).. Natuurlijk kon ik niet alles meer meedoen, maar vond het wel heerlijk om in beweging te blijven.. Gewoon goed naar je lichaam luisteren..

Nu wil ik dat weer proberen, zo lang mogelijk doorgaan :)

3. Oxygen

Oxygen Actief lid

4 okt 2014
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik fiets elke dag een half uur in totaal vanwege mn werk en heb een leuk sportklasje gevonden voor zwangere vrouwen waar ik 1x in de week train.. gewoon squats met halters en biceps trainen etc.. ieder op eigen niveau maar wel elke week net wat anders.

4. Oreokoekje

Oreokoekje Actief lid

24 okt 2013
    434
    1
    16
    Ik deed 2x per week poweryoga en nu 1x per week zwangerschapayoga.

5. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Ik rijd nog één keer in de week paard en daarna ga ik over op baantjes trekken :D.

6. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Bij de eerste zwangerschap deed ik wekelijks fanatiek aan zwangerschapsyoga.
    Nu geen sport of zwangerschapscursus, ik wandel iedere dag 1 a 2 uur met dochter en fiets ook een paar keer per week een stuk met haar.

Ik blijf in beweging, maar echt sporten zie ik nu niet zitten. Geen zin in... Ik vind het wel fijn zo!

7. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

19 aug 2015
    571
    1
    0
    Eerlijk gezegd niks.
    Ik had graag nog gewandeld, maar sinds de zwangerschap al erg vermoeid en houd ik het gewoonweg niet vol. Ik ben al blij als ik een dag erbij heb zitten, waarbij ik het huishouden kan doen, zonder de volgende dag de consequenties ervan te voelen.

8. Nova1984

Nova1984 Actief lid

31 jul 2015
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zumba,Bodypump en XCO

3x per week een groepsles dus.

9. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Het is natuurlijk belangrijk om zo fit mogelijk te blijven maar niet elk lijf kan alles aan tijdens de zwangerschap. Zoals ik hierboven al lees, is 'gewoon' bewegen ook al heel goed, dus: huishouden, fietsen naar werk (voor mij is dit een half uur heen en ook terug), wandelen met de hond lukt mij niet vanwege bekkenklachten maar ik fiets nu steeds met hem en mn dochter gaat lekker mee op de fiets. Ik sportte tot 2 weken terug ook nog wel (hometrainer en roeiapparaat en oefeningen van fysio voor mn romp vooral en stabiliteit) maar daar heb niet zoveel zin meer in. Nu ga ik lekker zwemmen (baantjes trekken). En alleen al werken en bezig zijn met mn dochter houdt me ook goed fit.

10. MamaOktober13

MamaOktober13 Bekend lid

15 feb 2013
    869
    31
    28
    Noord-Brabant

Oh dit had ik kunnen schrijven! Ik ben ook zo moe einde van de dag. Ik ben blij als dochter in bed ligt en ik op de bank kan ploffen.

11. MissSol

MissSol Bekend lid

20 dec 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    Ik reed tot een week of 4 geleden nog paard, nu mee gestopt en nu train ik 1x in de week mee in een zwangerschapssportles en probeer thuis nog 2x in de week te fietsen op de hometrainer en daarna ongeveer 1/2 uurtje oefeningen met gewichtjes, bal, elastiek etc.
    Ik probeer dit zo lang mogelijk vol te houden, vol me na het sporten weer veel energieker.

Deel Deze Pagina