blaasontsteking in vruchtbare periode, even niet vrijen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door esther78, 10 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esther78

esther78 Bekend lid

23 nov 2007
    584
    0
    0
    randstad
    heb getwijfeld of het hier of bij gezondheid moest maar aangezien het echt over zwanger worden gaat heb ik hem maar hier geplaatst.

ik heb al gegoogled en zoekfunctie gebruikt maar vind alleen maar info over zwanger zijn en blaasonsteking.

Ik ben net bij de huisarts geweest en heb dus een urineweginfectie,
    hievoor heb ik een antibioticakuur gekregen van 7 dagen.

Erg fijn nu ik net in mijn vruchtbare periode zit :(

Ik heb de assistente verteld over kinderwens en dat ik nu net in mijn vruchtbare periode zit en heb haar gevraagd of het kwaad kon om verder te klussen.
    Volgens haar kon het geen kwaad maar ik kon het beter even bij de apotheek vragen.

Bij de apotheek hier werken zulke soepkippen , volgens mij begreep ze mijn vraag niet helemaal en wimpelde ze me een beetje af omdat het druk was.
    Hopelijk kunnen jullie mij hier een duidelijk antwoord geven.

Ik ben dus op dit moment niet zwanger, mijn eisprong zou ongeveer vrijdag moeten zijn, kunnen we gewoon doorklussen of kunnen we deze ronde beter overslaan?

2. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

4 sep 2008
    3.264
    0
    0
    Ik durf je geen antwoord hierop te geven. Sorry!
    Ik zelf durf geen antibiotica te gebruiken om het moment. Stel dat!

3. girl21

girl21 Niet meer actief

ik heb ook eens urineweg infectie gehad, en toen zo'n zalf gekregen die je in moet brengen... (ook antibiotica) heb de dokter gevraagd of ik toen wel gewoon sex mocht hebben, toen kwam de dokter met deze theorie:

als je sex hebt na het inbrengen van deze zalf, wordt de zalf beter verdeeld, wat natuurlijk altijd goed is, hij zei met een glimlach : het zou eigenlijk verplicht moeten worden om na het inbrengen van de zalf sex te hebben, want hierdoor is het sneller over omdat het beter verdeeld wordt..!

dus mijn conclusie:
    sex kan geen kwaad! (of je nu wel of niet de zalf gebruikt)

ik heb dus uit de woorden van mijn dokter deze conclusie getrokken, maar weet het dus niet zeker...

hoop dat je hiert iets aan hebt!

4. Racegirl

Racegirl Niet meer actief

Welke antibiotica heb je gekregen?

5. girl21

girl21 Niet meer actief

oei... das een hele goeie...

ik zal ff kijken of ik het kan vinden in de verzekeringspapieren, want het is inmiddels al weer een poos geleden...

6. girl21

girl21 Niet meer actief

BROXIL 500 MG CAPSULE

7. suhe

suhe Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.049
    0
    0
    Ik heb in de tweede week van mijn cyclus en blsontsteking gehad Ik heb toen wel aangegeven dat ik en kuur wilde krijgen die niet schadelijk is voor een baby. Ik ben blij dat ik dat gedaan heb, zie banner...

8. esther78

esther78 Bekend lid

23 nov 2007
    584
    0
    0
    randstad
    de antibiotica die ik heb gekregen is norfloxacine.
    In de bij sluiter staat :

over het gebruik van norfloxacine in de zwangerschap bij de mens bestaan onvoeldoende gegevens om de mogelijke schadelijkheid te beoordelen. Bij zwangerschap wordt het gebruik ontraden.

Denk dat ik maar voor safe ga.
    Ik heb tenslotte al 1 pil op.
    Baal hier wel van, voelt echt als een verloren maand.
    Zucht....

9. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Ik ben apothekersassistente (enne, wij behandelen onze patienten wel iets netter hoor) en zou je ook adviseren om veilig te vrijen tijdens deze kuur. Er is nog maar weinig bekend over gebruik tijdens zwangerschap en zwanger worden.
    Had je dit niet gemeld bij je huisarts? Dan had hij je misschien een andere kuur kunnen voorschrijven!
    In ieder geval sterkte en hopelijk ben je er snel weer vanaf en kunnen jullie weer druk aan de klus ;) .

10. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Sorry, lees net dat je het ook aan de assistente van de huisarts had gevraagd.
    Als ze bij de apotheek wat attenter waren geweest hadden ze het even uitgezocht en evtentueel overlegd met de arts voor wat anders. Maar goed, misschien hadden ze daar hun redenen voor...

11. esther78

esther78 Bekend lid

23 nov 2007
    584
    0
    0
    randstad
    nikki bedankt voor je antwoord, ik ga deze maand gewoon even voor safe.
    Ik vind het ontzettend jammer dat zowel de assistente als de apotheker er niet beter op in gegaan zijn terwijl ik toch duidelijk mijn kinderwens heb aangegeven.

Maar goed mijn gezondheid staat nu voorop.

12. esther78

esther78 Bekend lid

23 nov 2007
    584
    0
    0
    randstad
    nikki misschien kan jij mij weer een antwoord geven.

hoe lang duurt het voordat je na deze AB weer mag klussen?
    mijn ei komt nu later dan verwacht en zal waarschijnlijk op de laatste dag van de AB kuur vallen.

Zou ik deze ronde er nog wel voor kunnen gaan?

:oops: ik weet het... ik ben erg ongeduldig :oops:

13. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Ik durf daar niets over te zeggen, heb daar de naslagwerken niet voor.
    Misschien dat je dit bij je eigen apotheek even telefonisch kunt navragen?

14. esther78

esther78 Bekend lid

23 nov 2007
    584
    0
    0
    randstad
    nikki bedankt voor je antwoord, ik neem morgen ochtend even contact op met de huisarts.

de ovulatietest is nu ineens weer lichter, snap er niets van.

Ik ga er de volgende maand weer voor, het voelt daaronder toch allemaal niet zo lekker.

Deel Deze Pagina