Invloed hysteroscopie op cyclus

Discussie in 'Miskraam' gestart door zobijzonder, 6 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zobijzonder

27 okt 2015
    64
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hello,

Ik heb een vraag die ik niet op google beantwoord krijg, dus hoop dat iemand hier mij kan helpen.
    Op 11-11 werd bij mij helaas een missen abortion vastgesteld, ik was bijna 12 weken zwanger en net hartje was al gestopt bij 8,5 week. Ik heb toen Misoprostol (cyrotec) gebruikt om de miskraam op te wekken. Een week later bleek er nog een stolsel te zitten, dus nog een keer pillen. Ook daarna bleef er nog wat achter (was inmiddels ruim 2 weken verder).
    Afgelopen donderdag hebben ze het stolsel operatief verwijderd middels een hysteroscopie. Het laatste stukje stolsel/weefsel heeft de gyn weggezogen.

Het weekend voor de operatie (dus nu een week geleden) had ik een positieve ovulatietest. Ik voelde m'n eisprong ook al aankomen en de gyn had tijdens de operatie op de echo ook gezien dat ik een eisprong had gehad.
    Waar ik nu onzeker over ben is of die operatie m'n cyclus in de war heeft geschopt of niet. De gyn zei dat het er vanaf hing hoeveel slijmvlies er weg is gehaald, maar het was zo lokaal dat stolsel dat het me sterk lijkt dat ze m'n hele baarmoeder heeft leeggezogen.
    In het gunstigste geval word ik dus volgend weekend ongesteld, twee weken na de eisprong. Of moet ik nu gaan rekenen vanaf de operatie?
    Iemand hier ervaring mee?

Groetjes

2. stess82

stess82 Actief lid

9 jun 2013
    158
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja zoiets had ik dus ook ongeveer en ik vond t wel lastig berekenen. Maar ik had n curettage en alles werd weggezogen en heb 2 wk nagebloed terwijl ik tijdens die dagen ongesteld had moeten worden.
    (snap je het nog? ;) )Had nl ook al n eisprong gehad. Bij mij kwam het een dik week later dan volgens mijn cyclus. Het is echt afwachten wat je lichaam doet.
    Heel veel succes!!

3. zobijzonder

27 okt 2015
    64
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie!
    Dus jij hoefde niet 4 weken te rekenen na je curettage, maar het duurde een week langer na je eisprong zeg maar. Met in de tussentijd die curettage.
    Ik haat echt dat wachten tot ik weer weet hoe m'n lijf functioneert mbt m'n cyclus! Een miskraam is al vreselijk maar daarna ook zo lang wachten...bah.

4. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Als je eisprong geweest is wordt je ongesteld. Of dit een normale menstruatie is weet je niet. Kan heftig zijn kan slechts een paar druppel zijn. Je weet dit sowieso niet na een mk... Een hysteroscopie alleen heeft geen invloed op je cyclus. Een curretage kan wel invloed hebben. Maar of het deze keer van je mk of Vsn de nacurretage anders dan anders is weet je geeoon niet. Je kunt maar een ding doen afwachten...

Deel Deze Pagina