Hi allen, Even een vraag. Ik heb een onregelmatige cyclus en ben zwanger. De verloskundige rekent met 35 dagen en de zwanger apps rekenen met 28 dagen. Op 3-1 was de eerste dag menstruatie, op 19-1 was mijn ovulatietest positief. Hoe ver ben ik dan nu? De app zegt 5+1 en de vk zegt ongeveer 4+1. Dit heeft dus te maken met de cyclus lengte die gebruikt wordt. Alleen een week verschil is zo veel als je graag wilt zien wat er in je buik gebeurt. Kan iemand me helpen met hoe ver het nu ongeveer zou moeten zijn?
"Normaal" wordt er gerekend met eerste dag van je laatste menstruatie omdat niet iedereen weet wanneer de ovulatie is. Maar jij dus wel ongeveer. Ik zou zelf voor het gemak dan uitgaan van eisprong uiterlijk 21 januari. Uitgaande van een LF van 14 dagen ben je dan nu 4+4 weken zwanger. De echte termijn zul je sowieso pas horen bij de termijnecho natuurlijk
Ja inderdaad wat @bozoe zegt. Als je je eisprong weet dmv ovulatietesten kun je daar vandaan rekenen. Met de ovulatie ben je 2 weken zwanger. Bij een positieve test springt je ei binnen 48 uur erna (dit kan je nog zekerder vinden door te temperaturen). Een ovulatie op 20 januari geeft dat je nu 4 weken 5 dagen bent Een ovulatie op 21 januari geeft dat je nu 4 weken en 4 dagen bent. En idd een termijnecho laat pas de precieze termijn echt zien. Gefeliciteerd trouwens!