Aan de zwangere dames even een vraagje: Waar doet bandenpijn of het uitrekken van de baarmoeder juist pijn? Gisteren was ik de hele dag onpasselijk en ´s avonds merkte ik dat ik rechts (Als je je hand in je taille legt en je middenvinger naar beneden toe, waar de middenvinger zich bevindt, op die plaats) pijn doet. Nu weet ik als je een blinde darmontsteking krijgt, dat wanneer je links drukt op gelijke hoogte van rechts, ook de rechter kant pijn zou doen. Links heb ik ook dat (blijvende) zeurende gevoel... Als ik rechts druk, dan krijg ik een steek naar mijn lies tot in mijn bovenbeen! is het misschien mijn baarmoeder die parten speelt? Ik heb geen zin om even naar de huisarts te gaan als gewoon mijn baarmoeder kan zijn, dan hoort deze pijn erbij. Iemand die me kan helpen?
Ik weet niet of je zo vroeg al bandenpijn kunt hebben. Je zit zo te zien nog 12 dagen voor je NOD! Ik denk eerder dat je je eisprong voelt. Dat geeft ongeveer de klachten zoals je die omschrijft.
Euh, mijn cyclus wordt korter. Mega vruchtbaar slijm gehad tussen 26 en 30 juli, met licht bloedverlies... denk dat toen wel mijn eisprong is geweest want nu wordt mijn afscheiding een heel stuk minder... Ik denk dat ik ergens tussen vandaag en donderdag zal ongesteld worden, uitgaande van een lutale fase van 14 à 16 dagen.
Blinde darmonsteking zal het denk ik niet zijn. Ik geloof dat je dan de pijn binnen enkele uren zo voelt opkomen dat je gek wordt van de pijn. Ik dacht 10 jaar terug ook dat ik een blinde darm onsteking kreeg, ben meteen naar het ziekenhuis gebracht (ze dachten eerst nog dat ik moest bevallen haha). Maar de pijn nam weer af en toen was de diagnose Prikkelbare darmsyndroom. Kun je niks mee verder... Succes ermee.
Dank voor je antwoord Boomer. De pijn was niet zooo erg, maar wel onaangenaam. Het is ook wat afgenomen nu, nu voel ik het niet de hele tijd maar enkel met momenten, zo een "ploppend" gevoel. zal binnenkort wel ongesteld worden ook. Krijg ook al een zeurend gevoel in mijn onderrug en mijn collega´s vinden dat ik er bleekjes uit zie.
Ik heb een jaar of 4 aangemodderd met blinde darmontsteking... Toen ik voor de 4de maal in het ziekenhuis kwam, was er uiteindelijk een dokter die besliste om een kijkoperatie te doen. Uiteindelijk bleek mijn appendix verschillende keren gebarsten is geweest (dus dat waren die keren dat ik op spoed zat!) en is die gelijk verwijderd. Het beste voel je het als je plat gaat liggen en je trekt je rechter been omhoog (knie proberen tegen je borst op te duwen). Als je dan pijn voelt aan je rechterkant, KAN het blinde darm zijn. In dat geval ga je best even langs je huisarts.
Meestal hoor ik dat blindedarmontsteking zo'n pijn doet en dat je dan ook telkens moet overgeven.. blijft maar doorgaan. En bandenpijn zou nog niet kunnen.. je baarmoeder groeit nu nog niet als je zwanger zou zijn.
Mmmmmm, ga ik vanavond op bed even proberen. Is nogal stom om hier op kantoor even op de grond te gaan liggen... muahahaha... Ik begin meer en meer te denken aan een spier om eerlijk te zijn. Als ik bvb een korte beweging maak of me van mijn stoel afduw om op te staan, krijg ik een steek.
Hoi, Volgens mij is het geen bandenpijn, als je zwanger zou zijn dat heb je nu nog geen last van je banden dat komt wat later als je op de pijnlijke plek drukt en dan ineens loslaat en de pijn neemt dan TOE dat zou kunnen wijzen op blindedarmontsteking maar zoals je het omschrijft lijkt het me dat niet maar ben geen dokter succes in ieder geval!
Mijn eisprong voelde precies zoals jij het beschrijft, dus ik denk toch eerder aan een eisprong? Blindedarmonsteking heb ik ook gehad en dan ga je idd echt kapot van de pijn. Elke stap die je zet, elke drempel waar je overheen rijdt etc, dan ga je echt door de grond. En idd erop drukken deed geen pijn, maar loslaten wel verschrikkelijk. Ik vind het dus niet echt als een blinde darm onsteking klinken.
Hoe verklaart men dan dat ik mega veel cervixslijm had van 26 tot 31 juli en nadien minder? Dan zou mijn ei toch reeds moeten geweest zijn? Of zie ik dat verkeerd?
@Clepat: ik heb niet zoveel verstand van eisprongen etc. maar ik heb wel een HELE slechte ervaring gehad met een blindedarmontsteking! Ik werd een ochtend wakker en kon niet meer staan op mijn benen, de vorige dag had ik nergens last van. Dus gelijk naar het ziekenhuis, eerst dachten ze dat ik zwanger was en toen bleek het dus mijn blindedarm te zijn. Hij moest er ook gelijk uit, ik was niet eens een uur in het ziekenhuis en toen lag ik al op de operatietafel (hij was bij mij al wel zover dat die op knappen stond). Ik zou niet weten hoe je kan voelen of erachter kan komen of het je blindedarm is (erop na dat je even langs de HA kan gaan ) maar mijn litteken zit naast mijn rechter heup
Joh als jij last hebt ga je toch gewoon naar de HA? Bandenpijn lijkt me niet echt kunnen nu... Ik had een blindedarm onsteking en had het amper door..op een dag toch wel een beetje buikpijn en voor de zekerheid naar de HA..hij duwen en doen..voelde het wel..maar zat niet tegen het plafon van de pijn. Naar ziekenhuis..kreeg ik een echo.....was hij geknapt! Met 10 minuten lag ik op de OK! Nou bizar toch! Wat ik dus bedoel te zeggen...wij kunnen moeilijk inschatten wat je hebt...de een voelt dit en de ander weer dat....als je je ongerust maakt...hup even langs de HA gaan! x
Ik weet het dat ik dan beter eens naar de HA kan gaan, maar vind het zo stom als het ontpilverschijnselen kunnen zijn of dergelijke om daarvoor naar de huisartst te gaan... Ik heb al één keer voorgehad (lumbago), had zo een zeer in mijn rug, 2 dagen ziekenhuis en onderzoeken naar de nieren en dergelijke om nadien ter constatatie te komen dat het enkel mijn rugspieren waren... snappen jullie?
Nou en? Je kunt toch beter hebben dat je allerlei onderzoeken krijgt en dat het meevalt, dan dat je niet gaat en dat het wel iets ernstigs is. Je bent heus niet de enigste waarbij er niks/bijna niks aan de hand blijkt te zijn. Je moet zuinig zijn op je lichaam, dus ik zou gewoon gaan!