Innerlijke rust

Discussion in 'Zwanger worden' started by Iris, Feb 7, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Iris

Iris Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    2,371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    Hallo allemaal

Na een bewogen Januari voel ik me prima in Februari.
    Ik had daar langdurige positieve ovulatietesten, zelfs ook positieve zwangerschapstesten. Drie maal in een cyclus bloedverlies, enzovoorts.

Achteraf gezien was het één grote warboel.

Maar... dinsdag, na een tijdje geen bloedverlies, had ik een ouderwetse eisprong met veel steken rechtsonder in mn buik en 1 normaal positieve ovulatietest.

En wat denk je, normaal kan ik dan daarna een beetje zenuwachtig worden. Is het wel, is het niet, is het wel, is het niet raak,
    maar nu helemaal niets.

Innerlijke rust, ondanks alle eerdere problemen,
    heerlijk !

We hebben op de juiste momenten geklust,
    maar of het nu raak is of niet, ik zie het wel,
    Ik vind het goed.

liefs irisje

2. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Klinkt goed Iris!
    Voelt dan ook erg goed aan he? ik herken het!

Ik duim voor je!

liefs
    Natas

3. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

heel goed meid! dat is belangrijk.... Ik had dat ook, dacht eigenlijk niet eens zwanger te zijn. en toen........ die positieve test. ik was de maanden ervoor heel nerveus enzo en de laatste keer dus niet.

ik duim voor je dat je over een tijdje positief mag testen.

4. Kari

Kari Fanatiek lid

Sep 21, 2006
    1,363
    5
    38
    Irisje, goed van je. Zeker als je dat gevoel automatisch krijgt. Ik betrap mezelf er op dat ik het deze maand ook heb. Ik heb ook zeker op tijd geklust en volgende week (notabene op mijn verjaardag!) is ongeveer mijn NOD. Ik zie het inderdaad wel, maak me er ook niet zo druk meer om. Succes ook deze maand!

Kari

5. Iris

Iris Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    2,371
    0
    0
    Oostzaan
    Idd meiden, het voelt heerlijk.
    Gewoon leven en zwanger worden is een bijzaak.

smak,
    Irisje

6. Choco

Choco Fanatiek lid

Oct 30, 2006
    1,186
    0
    0
    Friesland
    Dat is idd een heerlijk gevoel.

7. Bibu

Bibu Fanatiek lid

Nov 18, 2006
    1,496
    0
    0
    gezondheidszorg
    Zuid-Holland
    Wauw, mooie gedachte Iris. Hopelijk kun je die innerlijke rust nog heel lang vasthouden.

Liefs, Bibu !

8. Iris

Iris Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    2,371
    0
    0
    Oostzaan
    Weet je wat het is,

Als ik nu een jaar bezig was zonder zwanger te zijn geweest, zou ik me zorgen maken over mijn vruchtbaarheid.
    Nu ben ik meerdere keren zwanger geweest en het is tot nu toe nog niet tot het juiste einde gekomen en dat brengt andere zorgen met zich mee.

Als er dan weer dit en dan weer dat aan de hand is, dan word ik heel erg onzeker en vertrouw ik niet meer op mn lichaam, maar dat zijn momentopnames. Ik moet me behoeden niet in een vicieuze cirkel te geraken waarin het alleen nog maar draait om zwanger raken.
    En dat doe ik ook. Ik weiger te geloven dat mijn lichaam geen gezonde zwangerschap aankan.
    Ik moet het gewoon rustig haar kans laten pakken en me er niet teveel mee te bemoeien.

Veel liefs irisje

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Hi,

Ik herken je gevoel heel goed. Ik heb precies hetzelfde, alleen is mijn verhaal wel heel anders. Ik heb geen eisprong uit mezelf en zit daardoor in de medische molen, maar na een paar maanden rust en me veel relaxter voelen had ik opeens een eisprong uit mezelf. Het is nog afwachten of mijn cyclus zo doorzet, maar ik ben veel rustiger geworden en zie wel wanneer ik zwanger raak, met of zonder medische molen. Tuurlijk raak ik het liefst zo snel mogelijk zwanger (en dat het dan goed blijft gaan), maar ik ben nu ook gelukkig en heb vertrouwen in de toekomst.

Liefs,
    Snoopy

10. Iris

Iris Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    2,371
    0
    0
    Oostzaan
    Heel goed Snoopy.
    Als je dat namelijk niet doet gaat er een heel stuk van je leven voorbij zonder het bewust te hebben meegemaakt, toch?
    En dat is zo zonde.

11. Niet meer actief

Fantastisch Irisje...houd die innerlijke rust maar lekker vast. Je hebt helemaal gelijk. Lekker blij, tevreden zijn met je leven en daarnaast eventueel zwanger worden. Helaas zijn veel vrouwen (waaronder ik helaas soms ook) zo ontzettend gefixeerd op zwanger-willen-zijn dat ze haast vergeten lekker te leven. En daarbij vergeten dat een zwangerschap zich alleen vanuit die rust zal kunnen aandienen, niet vanuit het obsessief ermee bezig zijn.
    Heel goed van je! Ik heb die innerlijke rust wel voor de eisprong en nadien op het moment dat ik me er bij neerleg dat het niet gelukt is deze maand. De kunst is natuurlijk om de hele maand door zo rustig (en haast stoïcijns) te blijven onder alle fratsen die ons lichaam ons voorschotelt.

12. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

Dec 15, 2006
    1,156
    0
    0
    @indigo ik sluit me aan bij jouw

13. SandraK

SandraK Fanatiek lid

May 29, 2006
    3,282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Fijn Irisje....ik heb dit idd ook sinds een paar maanden.
    En mijn 'normale' leven is daardoor veel leuker geworden.... :D
    Weg met de stress, de thermometers en de testen...
    Ik zie het wel....

Ben wel naar de huisarts geweest en we moeten hubbies zwemmers laten testen.....maar zelfs hierover zijn we relaxed nu.
    Ik weet niet of ik met mijn leeftijd nog wel die hele MMM in wil en kan......dus we hebben al wel gezegd....als een beebje niet gaat lukken, dan komt er wel een hondekindje bij... :D
    We hebben een paar jaar terug afscheid moeten nemen van Doggy, onze Golden Retriever van 12, en mijn hubbie smelt nog elke keer als ie er eentje ziet...
    Aangezien ik die nooit als pup heb meegemaakt, hebben we besloten dat als een kindje niet is weg gelegd voor ons, dat we dan een kleine Doggy gaan uitzoeken....

Ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden...ahhaah... :)

Maar meis...ik ben blij dat je je zo voelt nu....is toch ook wel heel belangrijk he?

14. Iris

Iris Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    2,371
    0
    0
    Oostzaan
    Hoi Sandra

Hoezo zou je te oud zijn voor 'mmm', 39 is toch nog jong genoeg?
    Wat is overigens de letterlijke betekenis daarvan?

Een jong hondje altijd leuk en lief en zijn je kameraad of kind voor het leven. Dan wel zijn/haar leven. Ze worden niet zo oud en dat vind ik altijd het moeilijke van honden. Ik heb een hond van 13 jaar, een rottweiler die erg achteruit gaat. Het is mijn grote vriend, die misschien niet meer zo lang meegaat. Dat vind ik een naar idee, nee het is voor mij geen vervanging.

Ik hoop voor je dat je wens gewoon toch uitkomt.

irisje

15. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

Jan 24, 2007
    1,272
    0
    0
    Vorige maand was voor mij de 1ste ronde das toch een beetje zo van wauw, het zou wel heel erg super zijn als...
    Toen ik eenmaal ongestled was vorige week kwam er bij mij ook een innerlijke rust, zo van ok we zijn de reis begonnen we zien wel waar het eind station is...

Heerlijk gevoel he meid...
    Hopen dat jij ( en ik natuurlijk ook) dit gevoel vast mag houden. Zoals je aangeeft kun je dan dit ook beter beleven....

16. Iris

Iris Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    2,371
    0
    0
    Oostzaan
    Precies.

Nu is het wel zo dat voor iemand die aan het begin staat van de reis, Een lichtere rugzak bij zich draagt dan iemand die al een paar jaar bezig is.
    Ik kan me voorstellen dat als het na een paar jaar proberen nog niet gelukt is, dat je er dan wel enige frustaties op na houd.

17. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

Jan 24, 2007
    1,272
    0
    0
    Zeker, zelf heb ik die frusatie lat op een jaar gelegt, maar goed ej weet nooit wat de tijd brengt en misschien lees je heir volgende maand al een behoorlijk gefrusteert berichtje van mij de hormonen doen veel in een vrouwen lichaam niet ;)

18. SandraK

SandraK Fanatiek lid

May 29, 2006
    3,282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    MMM= medische malle molen... ;)

Ja, voordat ik in het circuit zit ben ik 40...en dan zijn sommige opties niet meer voor mij weggelegd helaas...te oud he... :rolleyes:

Even recht zetten: een puppie is voor mij ook geen vervanging hoor... ;)
    Het allerliefst een heerlijke baby natuurlijk!
    Maar,.....voor de innerlijke rust hebben we dat zo gezegd....voelt goed...

Share This Page