Goedemiddag. Ik ben kraamverzorgster en wil zelf heel graag zwanger worden. Wij zijn bijna een maand gestopt met de pil. Waar ik een beetje mee zit...... Waarom hebben de meeste vrouwen een afweer of laat ik het anders zeggen een minder prettig gevoel bij een wat jongere kraamverzorgster???? Het mooie is dat het een vooroordeel is haha. En dan voelen wij ons als jongere kraamverzorgsters wel in een hoekje gedrukt en hebben wij het gevoel dat wij geen 100% eerlijke kans krijgen om te laten zien hoe goed wij zijn. Want het mooie is dat wij dus helemaal up to date zijn,wij kennen de allerlaatste regels en handelingen. Wij worden net zoals ieder ander die in het vak zit een paar keer per jaar geschoold en we hebben een eigen site waar we iedere dag even op moeten kijken zodat wij up to date blijven!! Meestal aan het einde van de kraamweek hoor ik ook van het gezin dat ik zo lekker relaxt ben en dat ik alle info zo lekker duidelijk heb opgeschreven en verteld heb. En dat ik niet steeds iedere dag dwong om ze op bed te houden en alleen een advies gaf. En dat het in het begin even een eerste ''indruk'' was van ....oooh een jonge meid maar dat dat gevoel heel snel weg ebde... Dus mensen alsjeblieft ik smeek het jullie geniet please van je kraamweek en geef ons wat meer een kans!!!!!
O daar heb ik echt helemaal niet bij nagedacht eigenlijk...een jong of ouder iemand....Denk dat een hoop meiden denken dat oudere vrouwen meer weten ofzo? Of dat ze dan een soort moeder actig iemand in huis hebben? Hoe dan ook.... ben benieuwd of ik een jonge meid of een ouder iemand zal krijgen! Denk zelf dat je met een jonge meid beter kan communiceren! Hoop dat je zelf snel zwanger raakt! x
Dit is onze eerste zwangerschap en kind dus heb nog nooit kraamhulp gehad maar ik heb eerlijk gezegd liever iemand diein dezelfde leeftijd zit (leeftijdgenoot) dan met een oudere persoon waar er groot leeftijdverschil in zit.. Maar ik gun jullie zeker de kans! En ik hoop dat als ik bevallen ben, een aardige lieve jonge meid in huis krijg waarmee ik 8 dagen lol ga krijgen.... Moet ze 6 uur per dag in huis hebben dus vandaar dat!
Heb zelf eigenlijk het idee dat oudere kraamhulpen ouderwetse ideeen er op na houden..... O en bv dat ze sommige dingen van onze generatie niet snappen.. " och gut die jeugd van tegenwoordig met die kaalgeschoren onderkant" (snappie?! haha) Ach , als ze maar lief is en goed voor alles zorgt ben ik blij! x
Het maakt mij niet uit hoor, jong of oud. Wat ik wel vervelend vond, was dat uitgerekend de kraamverzorgster die geen kinderen op de wereld had gezet tegen mij zat te vertellen dat ik met mijn subtotaal ruptuur op een harde stoel moest gaan zitten.:x Beter voor het litteken blablabla. Doe het maar es.. Niet gedaan, na een week ook geen last meer van gehad. En ze zei (een andere zonder kinderen) dat ik toch nog best een dikke buik had 3 dagen na de bevalling :x:x. Ik heb er in totaal 5 gehad.
zoooooooo een dikke buik??????????? naja zeg dat hoor ik ook heel vaak dat omas dat zeggen en dan denk ik hallo!!!!:xje hebt toch zelf ook kinderen gehad???? ik geef juist altijd complimentjes als ik de buik steeds kleiner zie worden,je buik is 9 maanden lang uitgerekt geweest das niet in een paar dagen over hahaha. nou 5 kraamverzorgsters is wel veel ja wij proberen hoog uit 2 kraamverzorgsters te sturen(das tegenwoordig normaal want wij werken op rooster en een kindje kan je niet plannen). en alleen uit nood meerdere maar ze proberen altijd dat ik 8 dagen 1 gezin af mag maken. xx
klopt......of dat ze toch de flessen uit blijven koken(dat hoeft namelijk niet meer) of je bevelen dat je de eerste 4 dagen verplicht op bed moet blijven liggen. ik geef advies dat het beter is voor de bekken en bekkenbodem spieren als je niet teveel trappen loopt en iedereen is oud en wijs genoeg als ze toch heel veel trappen lopen geef ik nog een hint (het zou heel vervelend zijn als je een verzakking krijgt van de baarmoeder want alles is nog heel week)en dan schrikken ze wel en anders is het toch echt hun probleem als ze eigenwijs zijn.
ik heb liever een jonger iemand dan een oude rot hoor...ben zelf kraamverzorgster geweest dus weet wel van het hoe of het wat en geef mij idd maar een jonge meid die fris en vol enthousiasme ertegenaan kijkt dan een oude muts voor wie het routine is geworden.... Ben benieuwd wat ik krijg....ben er nu al zenuwachtig voor haha..
wij zijn er de eerste dagen meestal 8 uur per dag en dan bouwen we het af de eerste 4 dagen zijn meestal het belangrijkst. mits het superdruk is dan doen wij 2 gezinnen op een dag. -de voeding moet op gang komen meestal help je de eerste paar dagen met aanleggen enzo. -controles bij moeder en kind 2 keer per dag. -veel leren de eerste dagen en langzaam aan nemen de ouders het rustig over en kunnen wij alles langzaam loslaten.
Whahaha ben echt blij met jullie reacties had dit niet verwacht dit doet me goed!!!! welk kraamcentrum heb je??
ja klopt maar wij hebben de allerlaatste nieuwe dingen op school geleerd enzo en dat scheeld zoveeeeeelllll hahaha zeg natuurlijk niet dat het geen goede kraamverzorgsters zijn he?? dankjewel ik hoop het ook want het werk is zoooo geweldig maar wil nu wel mijn eigen wondertje in mn armen houden hoor!!
Ik heb officieel recht op 48 uur kraamzorg... Dat is opzich ook wel nodig want ja, ik ben alleen thuis,. vriendlief is aan het werk en qua huishouden trek ik het niet anders maar... Ze gaf wel aan dat mocht het toch minder zijn dan die 48 uur, dan is dat ook goed! En idd, zoals je aantal punten opnoemde... Maar ik heb werkelijk geen idee wat me allemaal te wachten staat met mn kleine schat! Ik heb de kraamzorg van ''Midden Nederland'' Intake heb ik gehad en sta er positief over want mocht ik de kraamhulp niet aanstaan, mocht ik altijd bellen voor een ander
misschien raar wat ik nu ga zeggen hoor,maar heb bij een vriendin meegemaakt dat ze zwanger is,kwam veel gewicht aan,en raakte het ook moeilijk kwijt..maar toen ze eenmaal bevallen was,voelde ze zich nog erg onzeker door haar gewicht,haar vriend is een beetje een casanova die wel van 'lekkere wijven"houdt,en toen de kraamzorg dus kwam,en het bleek een jonge slanke meid te zijn,die er ook nog goed uitzag,maar bovenal erg lief was,toen moest ze toch even slikken....tja,en als je als man zijnde ook nog zegt,hmmm,niet verkeerd om haar en week over de vloer te hebben.. ik denk dat het bij sommige vrouwen een vorm van onzekerheid komt kijken.....en als ik eerlijk ben snap ik het wel hoor...
ik wou eigelijk juist een jonger iemand, we kregen beiden. ik dacht dat een wat oudere kraamverzorgster heel streng kon zijn, maar beide vondt ik super leuk. ik ben iemand die graag mijn eigen gang gaat en tips zijn welkom maar was bang dat ik een bemoeizuchtige kraamverzorgster kreeg. ik hoop dat we dit jaar weer zulke leuke kraam verzorgsters krijgen ik had wel een stagaire bij de jongere kraamverzorgster en dan merk je wel dat ze alles pietje precies doen en werden we op veel dingen gewezen wat we niet goed deden en werd veel dingen uit ons handen genomen. terwijl de oudere( die was alleen ) zoiets van ik laat je gaan want zo kan je het leren of zij zou ik je eens een tip geven wat ook handig is.
Ik had een oudere kraamverzorgster (die inderdaad nog de flessen uitkookte maar ze zei er wel bij dat het eigenlijk niet meer hoefde, maar dat ze het zelf voor het eerste gebruik toch altijd wel prettig vond) Het liefst zou ik haar weer krijgen, omdat het zo'n lief mens was.. Maar mocht zij niet beschikbaar zijn sta ik open voor welke hulp dan ook. Jong, oud, maakt mij niet uit.. Als ze maar niet lui in de bank een boek gaat lezen hahaha
Dat is het punt idd ook wel maar.... Op straat zie je zulke meiden ook lopen en dat haar vriend dit zoiets zegt terwijl zij 9 maanden lang zijn kind heeft gedragen vind ik ronduit respectloos :x... terwijl hij weet dat zij al zo onzeker is over zichzelf... Dat zal mijn vriend zoiets nooit zeggen... Mijn vriend zal hier ook eerste 2 dagen na de bevalling aanwezig zijn met de kraamverzorgster maar ik ben totaal niet bang dat hij haar leuker dan mij gaat vinden want hoe dik (zwaarder) ik ook ben geworden door de zwangerschap, hij hoe dan ook van mij houdt... Doe mij maar gewoon een jong iemand als verzorgden...