zout

Discussie in 'Gezondheid' gestart door bereke, 22 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bereke

bereke Niet meer actief

Hoi allemaal,

Ik ben een enorme zout-liefhebber. Voor ik zwanger was deed ik bij alles wat ik at eerst een flinke hoop zout bij. Dat heb ik gelukkig niet meer gedaan sedert een heel aantal weken.
    Maar net heb ik meer weer laten verleiden door nootjes met zout en geroosterde zonnebloempitten met zout. Als ik ze dan op heb, voel ik me enorm schuldig natuurlijk want ik weet dat dit niet goed is :(. Ik ga, denk ik, de overschot maar weggooien en het gewoon niet meer in huis halen. Ook van die oplossoep zal ik maar niet meer in de huis halen want dat is ook erg zout geloof ik hé?!
    Vorige keer bij de gyn. was mijn bloeddruk al vrij hoog (al kan dat ook van op te jagen geweest zijn) en 's avonds zijn voeten en benen al dik van het vocht. Dus moet echt wel nog veel beter gaan opletten en strenger zijn! Ik weet dat jullie hier niet mee kunnen helpen maar jullie kunnen me misschien een flinke schop onder mijn kont geven :p. En vroeg mij af of nog mensen zich hier aan bezondigen?

2. bereke

bereke Niet meer actief

Oh en toevallig iemand tips om de aangerichte schade van daarnet zo goed mogelijk te beperken???

3. NoessePoes

NoessePoes Actief lid

8 mrt 2010
    430
    0
    0
    Hoi,

Mijn bloeddruk is ook wat te hoog en houdt ook veel vocht vast en heb steken in mijn ribben, toch schijnt de gynocoloog zich nergens druk over te maken omdat uit de bloedonderzoeken niets komt.
    Maar ik heb dus ook aan hem gevraagd of ik soms een chippie of nootjes met zout mag eten en hij zegt dat zout niet echt kwaad kan.
    Alleen zoethout en drop zijn heel erg slecht en niet te veel koffie enzo maar een zoutje is niet erg want dan blijf je goed drinken..
    Ik weet niet of je hier wat aan hebt maar dit heeft mijn gynocoloog gezegd!!
    Suc6

4. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Als je al een hoge bloeddruk hebt zou ik niet te veel zout nemen, maar helemaal zoutloos hoeft ook weer niet hoor. Het is heus niet erg om zo nu en dan eens iets zouts te nemen, als het maar niet dagelijks is.
    Zelf ben ik ook een enorme zoutliefhebber, dus herken het maar al te goed! Maar ik heb wel een lage bloeddruk, dat scheelt natuurlijk wel.
    Drop is inderdaad minder goed als je een hoge bloeddruk hebt, omdat de stof erin voor een nog hogere bloeddruk kan zorgen. Moet je echter wel veel drop voor nemen hoor. Zo nu en dan eens een dropje kan echt geen kwaad.

Sterkte met het beetje minderen. En voor het vocht (heb ik ook last van) veel komkommer eten en fris met koolzuur laten staan, dat helpt een beetje.

5. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Kan je niet wat met kruiden gaan doen? bijv paprika poeder, nootmuskaat over de aardappelen? bieslook? zo krijg je ook een lekkere smaak aan je eten.
    Ik eet trouwens ook gewoon wel een bakjes chips of wat zoutjes. En doe gewoon wel wat zout op mn eten (niet te veel ;) ).

6. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    @ Laris:
    Komkommer eten voor overtolig vocht? Das eens een goede tip, ga het eens proberen, want word er gek van :)

XX Sas

7. bereke

bereke Niet meer actief

Bedankt voor de geruststellingen en de tips dames!

Ik drink al geen koffie meer van voor onze eerste icsi-behandeling. Drop eet ik nooit. Drink wel veel bruiswater (naast zo'n 1,5 liter plat water per dag). Misschien dat bruiswater ook maar wat minderen.

Komkommer eten helpt? Da's de moeite om te proberen! Lekker fris nu met het mooie weer.

8. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Bij een zwangerschaps hoge bloeddruk mag je gewoon normaal zout eten. Het is niet aangetoond dat dit invloed heeft. Wel oppassen met drop en zoethout omdat hier glycyrrizine inzit en dit je bloeddruk wel kan verhogen.
    Dus zolang je niet dagelijks de zoutpot leeg eet zal het allemaal echt wel loslopen.

9. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0

Ja, die tip kreeg ik van m´n vk en het helpt ook nog een beetje :). Ik hou ook veel vocht vast, vooral in m´n voeten en enkels.....ben nu ook meestal veroordeeld tot m´n slippers :D. Zie dat we bijna gelijk op lopen......dus ook qua kwalen :p

10. happymama79

happymama79 Fanatiek lid

19 mrt 2010
    2.399
    0
    0
    Schop, schop, schop

Wanneer vrouwen vroeger tijdens de zwangerschap een hoge bloeddruk hadden dan moesten ze een zoutloos dieet volgen. Dit wordt allang niet meer voorgeschreven.
    Zoutloos hoeft dus niet maar misschien dat je wel iets kunt minderen.

11. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Ik eet lekker veel bleekselderij, mijn bloeddruk is goed en heb geen vocht, maar bleekselderij helpt tegen vocht dus kan nooit kwaad, en is zalig als het straks erg warm wordt, koel uit de koelkast, even wassen en dan lekker oppeuzelen.

12. bereke

bereke Niet meer actief

Ja ben al geminderd hoor. Mijn grootste zonde is nu nog die zonnebloempitten met zout. Maar dat beperk ik ook serieus!
    Vandaag is bloeddruk gemeten en urine gecontroleerd en alles was ok. Dus nu maar verder goed blijven opletten.

Deel Deze Pagina