De laatste keer bij de vk bleek dat mijn kindje nog niet is ingedaald. Wel ligt hij al 8 weken met het hoofdje naar beneden, voor het bekken. En de keer ervoor leek het alsof hij was ingedaald maar blijkbaar is hij er weer uit gefloept Ik voel ook dat hij soms lager ligt en dan weer hoger. Morgen moet ik weer op controle en als hij dan nog niet ingedaald is krijg ik een echo....... Zijn hier meer meiden die dit gehad hebben en hoe liep dit af? En waar kijken ze dan naar tijdens zo'n echo?
mijn beeb was bij 38 weken volledig ingedaald (vast in bekken) Bij 39 weken er weer helemaal uit en bij 40 weken weer vast in bekken Kan verder geen kwaad, je moet alleen bij het breken van je vliezen snel naar huis en dan gaan liggen, dan komen ze checken of de kleine goed ligt. Ik en mijn broertje zijn beiden pas tijdens de bevalling ingedaald, geen probleem! Succes, geen stress Lisette
Hoi, Onze kleine is ook nog niet helemaal ingedaald,ligt beweeglijk in me bekken...als nu me vliezen breken idd gelijk gelijk gaan liggen en de vk bellen (i.v.m het navelstrengetje) Groetjes,
Merijn lag ook al een tijd goed met hoofdje naar beneden.. maar met 38 weken lag hij ook nog niet diep en vast daar beneden.. ik was ook wat bezorgd. Uiteindelijk bij de bevalling heb ik er geen hinder van ondervonden. Ik ben in 7.5 uur thuis bevallen. Ze heeft bij 8cm wel de vliezen moeten breken want die braken niet uitzichzelf en daardoor was Merijn nog niet helemaal dieper dan diep gezakt, wat betekende dat ik iets langer mijn pers weeen moest wegzuchten anders zou ik te lang moeten persen. Maar dat had niets met indalen te maken, dat lag puur aan de vliezen zeg maar
En weet je al iets? Ik ben nu ook 38 wkn en hoorde gisteren dat mijn kleintje ook net een klein stukje in mijn bekken ligt, dus nog wel beweeglijk. Het was ook even spannend zeg maar want we hadden afgesproken dat als het kindje niet zou zijn ingedaald dat ik dan ook een echo zou krijgen. Ze gaan dan kijken naar of het hoofdje evt te groot is voor je bekken, of jouw bekken te smal is, of dat de placenta er evt voor de uitgang ligt...Als dat allemaal goed is dan mag je gewoon gaan bevallen hoor in de hoop dat hij tijdens de weeen indaald, je bevalling zou alleen iets langer kunnen duren... Maar moet ik nou ook gaan liggen als de vliezen breken? Omdat je kindje nog niet volledig is ingedaald? Toen ik het gisteren vroeg zei ze dat ik gewoon alles mocht doen nl, behalve in bad natuurlijk... Groetjes Dee
hmm, bij mij is de kans heel erg klein dat de kleine gaat indalen ivm het vele vruchtwater. Hoe moet het dan als mijn vliezen breken en ik moet gaan liggen..... hoe moet ik dan in vredesnaam in het ziekenhuis komen? Moet daar bevallen ivm medische indicatie.
Tja Kiowa, zou het eerlijk gezegd niet weten. Ik denk dat als je vliezen breken je gewoon thuis moet gaan liggen en de vk bellen voor advies. Dan komen ze kijken, het kan ook dat je kindje dan alsnog indaald en dan kun je dus gewoon staan en lopen Maar tegen mij is inderdaad ook gezegd dat als de vliezen breken dat ik dan moet gaan liggen. Dit komt doordat als de vliezen breken en het hoofdje is mooi ingedaald dan word het geboortekanaal zeg maar mooi afgesloten en kan er niks doorzakken. Als dat echter niet zo is dan zou bijvoorbeeld de navelstreng uit kunnen zakken, doordat er tussen het hoofdje en de uitgang nog ruimte is zeg maar. Als je me nog snapt Om 15.15 uur moet ik bij de vk zijn dus dan weet ik meer. Ben wel erg benieuwd.
hihihi ja, snap het Min of meer hihihi Zal het vrijdag wel aan mijn gyn vragen wat ik moet doen Ben benieuwd wat je vk gaat zeggen! Succes straks
Nou ben bij de vk geweest en zoals ik als dacht is de baby nog steeds niet ingedaald. Hij ligt inderdaad met zijn hoofd tegen mijn schaambot aan en dat doet dus zo'n pijn Maandag moet ik naar de gynaecologe en dan word er waarschijnlijk een echo gemaakt om te achterhalen wat de reden is dat hij niet indaald. Ik hoop maar dat er niks aan de hand is want wil echt heel graag thuis bevallen. Volgens de vk is de kans groot dat dat ook nog gewoon kan maar heel soms word je toch 'medisch'. Nou ja we gaan het wel zien maandag...........
Ook ik heb vorige week te horen gekregen dat het kindje niet meer ingedaald was (terwijl dat vanaf de 31e week al wel het geval was) het kindje is er dus weer uitgefloept. De vk heeft me op het hart gedrukt dat ik me echt geen zorgen hoef te maken, wel moet ik gelijk gaan liggen zodra de vliezen breken en een belletje doen. Morgen moet ik weer naar de vk, ik ben benieuwd wat ze dan te zeggen heeft. ik heb het idee dat het kindje wel weer is ingedaald ik heb afgelopen week namelijk enorme ooefen of indalingsweeën gehad. we wachten af....
echt balen Lilly Hoop voor je dat je toch thuis mag bevallen en/of dat de kleine toch besluit om lekker te gaan indalen