Obstipatie

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door caroline1978, 28 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caroline1978

caroline1978 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    Hoi meiden, hier iemand die dus last heeft van obstipatie.... Schijnt een echte zwangerschapskwaal te zijn, dus ik ben vast niet de enige?!
    Lactulose helpt heel goed, mag ik ook van de ha gebruiken, maar gebruik dit liever in nood. Ik hoor goede berichten over roosvicee laxo, wat mij nog best gezond lijkt ook. Heb ik ook gekocht, maar staat niet bij hoeveel glazen per dag je moet nemen. Iemand tips, voordat ik met het uitproberen weer verstopt raak?! Ik hoor het graag!

2. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Lijnzaad helpt bij mij erg goed, heb normaal al last van obstipatie, tijdens zwangerschappen ligt de boel helemaal stil. Ben nu dan ook al erg opgeblazen, met alles wat ik eet, krijg ik daarna buikkrampen :(.
    Ik doe het door m'n yoghurt/kwark/vla of door een smoothie. 2 eetlepels ofzo. Je kunt het in de supermarkt vinden bij de zonnatura producten vinden.
    En verder probeer ik zo vezelrijk mogelijk te eten, overal de volkoren variant van nemen, en veel vers fruit.

3. caroline1978

caroline1978 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    Dank je wel voor de tip! Ik heb er normaal ook al last van en nu ook meer... Ik ga het zeker halen!! Trouwens ook al opgeblazen buik. Ik lijk nu al zwanger.... Maar moet het nog wel tijdje verborgen zien te houden!

4. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Wat ook helpt is veel water drinken, en idd wat al eerder gezegd is, veel fruit en vezels.

Dat je buik nu opgeblazen is, is normaal. Binnenin je buik moet er plaats worden gemaakt voor je kindje.

5. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.239
    1.892
    113
    Vrouw
    Hallo...

Die obsipatie... verschrikkelijk!
    Ook aan de Lactulose maar dat heb ik nu even verruild voor Lijnzaad.. Ben er net mee begonnen, ben benieuwd.

Mn huisarts vroeg of ik misschien vitaminetabletten gebruikte met ijzer erin. Ijzer heeft ook een stoppende werking. Dus nu ook maar even gestopt met de vitaminepillen.

Verder VEEL drinken, fruit, vezels, bewegen, enz, enz.... En hopen dat het met 2e trimester een beetje overgaat.
    Roosvicee Laxo helpt indd ook goed!
    Of warm water en kiwis op nuchtere maag..
    Eetlepel olijfolie helpt ook als je echt even wanhopig bent :D
    Maar das eigenlijk niet helemaal oke...

Succes!

Deel Deze Pagina