Hallo, Ik heb een vraagje waarvan ik niet weet of ik er iets mee moet doen of dat het vanzelf zal overgaan. Ik heb nu sinds een paar dagen erg last van mijn onderrug, alsof mijn spieren helemaal strak staan. Vaak begint het als ik wakker wordt rond 4 uur, plassen helpt dan niet. Het straalt dan ook wel eens uit naar mijn zij. Dit houdt heel de dag aan met af en toe steken in mijn buik. Zitten en/of liggen voelt niet prettig. Ben nu 16 weken zwanger, ik weet niet of dit normaal is of niet. Ik heb de afgelopen dagen niks geks of druk gedaan waaraan het kan liggen. Alvast bedankt
Hoi Crol, het klinkt niet ernstig, maar wel vervelend. Mogelijk heb je last van de verandering van je bekkenstand door de hormonen. Daar kun je spierpijn van krijgen, want je spieren worden anders belast dan normaal. Misschien loop je door de pijn een beetje anders en dit kan het weer verergeren. Als het blijft komende tijd, kun je het beste even een fysio bellen voor tips. Leg een kruik tegen je rug als je ligt, dat scheelt vaak wel. En verder beweging en rust goed afwisselen. Groeten Brigitte