Autorijden buik bijna tegen stuur

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Soit, 7 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soit

Soit Niet meer actief

Ik ben nu 32 weken zwanger en heb altijd een behoorlijk dikke buik. Ik ben maar een ukkie, net 1,60 m., dus mijn stoel moet echt ver naar voren in onze (grote) auto wil ik fatsoenlijk met mijn voeten aan de pedalen kunnen.
    Maar mijn buik komt bijna tegen het stuur. Als ik de stoel 1 tokkie naar achteren doe, en dat is wel de Max, zit er maar een paar cm tussen buik en stuur :(.
    Mijn man maakt zich er een beetje zorgen over.

Weten jullie of het normaal is? Kan het kwaad? Is rijden nog verantwoord?

Groetjes Soit

2. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zolang er nog iets van ruimte is kan het prima. In veel.auto's kun je het stuur wat omhoog of omlaag zetten, misschien dat dat scheelt.
    En inderdaad je stoel wat naar achteren kantelen, dat je wat meer "ligt" zeg maar.

3. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.292
    17.182
    113
    daarom heb ik beide keren de laatste weken helemaal niet meer zelf gereden, ik kon niet fatsoenlijk achter het stuur zitten èn bij de pedalen kunnen. (bij de tweede vertrouwde ik mezelf ook neit meer achter het stuur, werd vaak zwart voor mn ogen, toen al veel eerder gestopt met zelf rijden).
    Ik weet niet of je in de positie ben om niet meer zelf te rijden? Ik hoefde nl niet naar werk etc, boodschappen moest manlief mee of deed hij zelf...

4. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Daarom heb ik mijn stuur nu omhoog en helemaal ingeschoven :p
    Mijn stoel moet ook op de voorste stand :p
    En de rugleuning wat in een liggend positie zetten wil ook wel helpen. Zolang je buik de stuur niet raakt lijkt mij het geen probleem.

5. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Om deze reden kan ik alleen maar in mijn eigen auto rijden.. bij de van mijn man zit mijn buik ook echt in de weg. Ik kan daar echt niet meer in rijden..

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Oei ik zou dat toch wel eng vinden met de airbag..

7. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Dit. Zou als het mogelijk is zo min mogelijk zelf rijden. Je kunt wel kijken of je je stuur wat omhoog kunt zetten en je stoel wat kantelen.

8. Soit

Soit Niet meer actief

Oke ik ga nog eens kijken of ik het allemaal iets anders kan stellen.

Ik rijd niet veel, maar fietsen met dikke buik, 2 kids op de fiets en 1 ernaast wordt wel zwaarder nu... Ik verwacht juist tegen het einde meer de auto te moeten nemen ( fiets normaal alles)

Deel Deze Pagina