Ruim 8 maanden geleden ben ik bevallen van onze zoon. Ik geef nog steeds borstvoeding en ben hierdoor nog niet ongesteld geworden. Dit vind ik toch wel vervelend omdat ik graag snel voor een derde kindje zou willen gaan... grrrr Wie nog meer hetzelfde ' probleem ' of iets in die trant? Ik zou het leuk vinden om een groepje te vormen..
Hoi! Haha, een bijzondere frustratie, want ik vind het prachtig dat je al 8 maanden BV geeft. Had dat ook graag gewild, maar mijn 2 jongens wisten niet goed hoe ze moesten happen, dus telkens kapotte borsten (au!). Wel nog een tijd gekolfd, maar dat is toch anders. Deze keer wil ik het direct met tepelhoedje gaan proberen, eens kijken of dat beter gaat. Anyway, ik heb 2 keizersnedes gehad en daarom moesten we langer wachten voor we voor de volgende mochten gaan. Na de eerste minimaal een jaar, maar om praktische redenen nog wat langer gewacht en toen duurde het even en dus zit er 2 jaar en 8 maanden tussen #1 en #2. Na de 2e keizersnede wordt aangeraden 1,5 jaar te wachten. Uiteindelijk in maart begonnen, dus net geen 1,5 jaar. Maar goed, ik ben dus al zwanger van de derde. Denk je eraan om de BV af te bouwen zodat je weer een cyclus krijgt?
Met 8 maanden is het vrij normaal om met bv nog geen cyclus te hebben, dit omdat je kind het nog teveel nodig heeft en je waarschijnlijk nog te frequent voedt om een cyclus te hebben. Persoonlijk zou ik wachten, maar dat is persoonlijk Ik ben na mijn jongste 22 mnd niet ongesteld geweest, en was daarna zomaar al zwanger, het kan verkeren! Was wel gewenst, maar nog niet helemaal gepland, en ik dacht dus dat het ook niet zou kunnen, had net 1 soort van menstruatie gehad. Nu je kleintje ook wat gaat eten ga je meestal vanzelf naar minder voedingen over. Bij mijn oudste ging dat sneller dan bij mijn jongste, die veel vaker dronk en met eten veel kieskeuriger was/is. Ik geef nog steeds bv trouwens. Dat kan dus ook. Laat je dus niet ontmoedigen. Je kan bv. ook kijken of je cyclus al een zetje terug kan krijgen als je stopt met kolven (aangenomen dat je met 8 maanden nog kolfrecht 'gebruikt' op evt. werk ). Wij vinden een spreiding van ongeveer 2,5 jaar tussen de kinderen erg prettig, maar mijn zusje en ik schelen maar 18 mnd (mijn moeder was dus ook al na 9 mnd weer zwanger), en voor ons is dat ook wel heel leuk. Er is geen zwart-wit goed-fout hier. Je kunt zelf het beste beslissen hoe belangrijk bv voor je kindje en het geven van bv op de iets langere termijn voor jou is. Ik wil zelfs steeds minimaal 2 jaar bv geven (al was mijn eerste doel bij de eerste 6 maanden redden, maar het werd gewoon steeds vanzelfsprekender). Maar uiteindelijk was ik beide keren al voor ze 2 werden weer terug zwanger Succes!
ik had hetzelfde tussen de 1e en de 2e Werd na 13 maanden pas ongesteld (en toen de volgende maand zwanger ) heb nog tot 18 maanden door gevoed, daarna wilde mn dochter niet meer.