Lage rugpijn

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Dreamer29, 2 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Sinds een week heb ik af en toe last van lage rugpijn. Met bewegen en goed op mijn houding letten, was dit goed te doen en nam het steeds af of ging het weg. Nu is het sinds gisteravond ineens heel extreem! Alle beweging doet pijn, ik kan me nauwelijks omdraaien in bed en lopen gaat moeizaam. Herkent iemand dit?
     
  2. Visje79

    Visje79 VIP lid

    9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Ja heb ik ook gehad, maar dan bij 34 weken zwangerschap. Soms schoot het erin en spraken mensen me op straat aan. ‘Mevrouw, heeft u weeen’ :eek:
    Is vanzelf (of nou ja, op advies van de bekkenbodemfysiotherapeut moest ik plat en niks meer doen, ben idd op de bank gaan liggen en de boel de boel gelaten, maar kon op een gegeven moment ook geen stap meer zetten......) over gegaan. Maar ja, je moet nog even. Misschien volgende week toch even bellen met een (bekkenbodem)fysiotherapeut. Beterschap.
     
  3. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Ja, dat ga ik na t weekend sowieso doen!
    Ook even contact gehad met verloskundige en laten checken op blaasontsteking, want kan blijkbaar daar een signaal v zijn. Dat was het alleen niet. Dus nu hopen dat ik met paracetamol t weekend door kom en maandagochtend gelijk fysio bellen.
     
  4. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ik had het beide zwangerschappen ook rond 15wk ofzo, alsof de boel toen ineens mega verweekte, wel wat lager bij bil. Na week of 4 ging het vanzelf over. Ben deze keer 5x naar bekkenfysio geweest maar dat deed echt niks, sommige hebben er baat bij.
     
  5. Ongeduldig90

    Ongeduldig90 Bekend lid

    25 okt 2019
    727
    751
    93
    Vrouw
    Ik raad altijd een osteopaat aan ipv fysio! Die kijken naar heel je lijf en eventuele omliggende oorzaken waardoor je rug ook pijn kan doen. Ik heb er echt baat bij gehad voor mijn zwangerschap en wil er binnenkort weer heen (last van onderrug en heup).
     
  6. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    Ik heb het ook sinds vandaag. Denk dat ik te veel getild heb. Heb er vooral last van tijden lopen ( voel het elke stap ) en met zitten.

    Had het bij de 1e ook zo, erg vervelend. Is toen wel helemaal weg gegaan toen ik ben gaan sporten na de zwangerschap.

    Jouw verhaal klinkt wel wat pijnlijker nog. Wat zegt je verloskundige ervan?

    We zijn even Ver Zwanger :p
     
  7. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Ah, wat grappig, we lopen inderdaad precies gelijk! Verloskundige gaf aan dat ik het beste naar een fysiotherapeut kon gaan. Uiteindelijk heb ik gekozen voor een oefentherapeut (dezelfde als bij mijn vorige zwangerschap). Tot nu toe heel veel baat bij en op het moment gelukkig nauwelijks klachten!
    Ik probeer tillen zoveel mogelijk te vermijden, heb oefeningen gekregen om spieren in mijn buik en rug te versterken, allerlei tips gekregen voor het uitvoeren van bepaalde handelingen, en ik probeer voldoende te bewegen.
     
  8. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    Oh wat fijn!
    Goed om te horen
     

Deel Deze Pagina