Intake gyneacoloog voor hormonen

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Jonymeisj, Jun 12, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jonymeisj

Jonymeisj Actief lid

Mar 11, 2013
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi meiden!

1 juli heb ik een intake gedprek bij gyneacoloog koudtaal in breda.
    Ik heb al echo's gehad waarvan af te lezen is dat pco heb.
    Nu ben ik erg nieuwschierig wat jullie dit gebracht heeft en hoe alles bij jullie is verlopen?

Groetjes!

2. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

Dec 19, 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Het protocol durft nogal eens verschillen van ziekenhuis tot ziekenhuis, maar algemeen kan je stellen dat er zeker in het begin wel veel gelijkenissen zijn.

Waarschijnlijk gaat men je vriend of man vragen een staaltje af te leveren en wordt onderzocht of de kwaliteit daarvan goed is.
    Jij zal dan vermoed ik gaan starten met Clomid. Dat zijn kleine pilletjes die je begint te nemen vanaf cyclusdag 3 en dit 5 dagen lang. Meestal is het zo dat men je dan rond CD10 wil terugzien voor een echo om te kijken of er een (of meerdere) eitje gegroeid is en dan kan men ook inschatten wanneer je je eisprong mag verwachten en dan weten jullie ineens wanneer jullie het gezellig mogen maken :).

Ik kreeg met Clomid alleen wel een rijpend eitje maar geen eisprong, met als gevolg dat mijn eitje bleef groeien en uiteindelijk een cyste werd. Klinkt erger dan het is hoor want die verdween ook weer vanzelf. Met behulp van een spuit Pregnyl kreeg ik wel mooi een eisprong. Clomid gaf bij mij echter altijd een te dun baarmoederslijmvlies en dan kan een eventueel bevrucht eitje niet innestelen.
    Na een paar cycli reageerde ik niet meer op Clomid. Ik heb dan een hsg ondergaan, dat is een soort RX die ze maken van je eileiders om te kijken of deze doorgankelijk zijn. Ze doen dat door je vaginaal een contrastvloeistof op te spuiten.
    Toen dat bij mij in orde bleek ben ik mogen starten met Menopur spuiten, hier reageerde ik helaas ook niet op.
    De volgende stap was dan een ovariële drilling of LEO en zie mijn handtekening voor het resultaat :).
    Het zaad van mijn vriend was overigens goed en samen met het gegeven dat mijn eileiders goed doorgankelijk waren maakt dat dat wij dus op de gewone manier zwanger zijn kunnen geraken, dus zonder inseminatie.

Zo ging het bij mij maar dat hoeft zeker niet zo bij jou te gaan hoor. Ik ken genoeg verhalen van meiden die zwanger worden met Clomid en vrij snel ook!
    Ik wens je alleszins heel veel succes!! :):)

3. Jonymeisj

Jonymeisj Actief lid

Mar 11, 2013
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dankje voor je bericht!
    We hebben al een geweldige dochter deze is spontaan verwekt!

4. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

Dec 19, 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Dan lukt het nu waarschijnlijk gewoon ook met een beetje hulp :). Of had je toen nog geen PCO?

5. Jonymeisj

Jonymeisj Actief lid

Mar 11, 2013
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    dat is nooit getest maar wss wel. Heb al vanaf me 9 een erg rare menstruatie!

Share This Page