Hoe vaak gaat jouw kindje in bad?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wendyw80, 5 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Hallo allemaal.

Gisteravond weer zo'n discussie gevoerd met schoonzusje en mijn buurvrouw.
    Schoonzusje en ik zijn van mening dat om de dag in bad meer dan genoeg is voor je kindje.
    Buurvrouw daarintegen doet haar zoontje van 1 jaar iedere dag sochtends onder de douche en s avonds in bad.
    Ze vond het maar vies dat onze kindjes om de dag in bad gaan.
    Kijk als ons meisje na een dag buitenspelen echt heel vies is stop ik ze
    natuurlijk wel in de douche s avonds.
    Maar op de dagen dat ze niet in bad gaat en iedere morgen dan was ik ze gewoon uitgebreid met een washandje.
    Het is niet zo dat mijn meisje vies naar haar bed gaat.

Vandaar mijn vraag aan jullie:
    Hoe vaak gaat jouw kindje in bad of douche ?
    Krijg namelijk echt het idee dat wij maar een stelletje viespeuken
    zijn als ik haar verhaal zo hoor.
    Aan de andere kant mij lijkt het ook niet goed voor je kind zijn huidje om iedere dag in bad te gaan.

2. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    in bad: 1x pw :D (en 1x pw zwemmen, en 1x pw douchen met papa)

3. Dinnah

Dinnah Actief lid

9 mei 2008
    136
    0
    0
    in bad 2x per week. En iedere ochtend billetjes, handjes en gezicht wassen.
    Je buurvrouw wast het huidje van haar kinderen kapot. Het is wachten op de eerste eczeem verschijnselen.

4. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

om de dag in badje en elke dag met washandje

5. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Finn gaat ongeveer 2 a 3x per week onder de douche of in bad. Verder gewoon wassen.
    Momenteel is Finn vaak een enorm zandmannetje, als hij buiten heeft gespeeld, dus dan gaat hij wat vaker, maar dan alleen ff afspoelen...

6. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik deed m'n zoontje elke dag in een oliebadje en waste zonder zeep. Maar mocht dit niet meer doen van de ka.

Dus nu om de andere dag in bad, maar sinds hij kruipt wassen we wel elke dag z'n handjes en als hij op z'n blote voetjes rondloopt ook z'n voetjes. En snoet natuurlijk ook ;) Billetjes veeg ik overdag ook al eens proper met gewoon water.

7. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    instructrice creatieve en culinaire workshops
    Utrecht
    Goh, ik verbaas me nu over hoe weinig sommige baby's in bad gaan!! Onze zoon gaat elke avond eerst in bad, dan fles en dan naar bed. Meer vanwege het ritueel en omdat hij dan lekker moe is en goed slaapt. Ik zou het ook best vinden als hij om de dag in bad gaat, maar elke avond denk ik..ik doe hem toch maar eerst even snel in bad, omdat hij gewend is aan dit ritme...

Ben nu ook wel benieuwd hoe andere moeders dit doen!!

8. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Dat deed ik de eerste maanden ook hoor ;) En dat is een prima ritueel. Maar als ze zo klein zijn, maken ze zich nog niet vies. Dus gewoon een badje met alleen water en wassen zonder zeep kan dan ook. :)

9. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Elke 2 dagen gaat ze in bad. De andere dagen neem ik d'r snoet en onderkant af met 'n nat doekje.

Ze heeft nu zelfs nog een superdroog huidje dus we doen het gewoon niet vaker.

Moet zeggen dat ik overdag wel na elke maaltijd en tussendoortje d'r handen en gezicht afdoe, dus echt vies of aangekoekt raakt het niet.
    En als ze echt een keer in de blubber heeft gezeten gaat ze extra natuurlijk.

10. VeraM

VeraM Actief lid

22 apr 2010
    463
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Gelderland
    Maud gaat elke avond in bad. Maud is een hele slechte slaper, en net zoals al eerder is gezegd is dit onderdeel van het slaapritueel. Doen we haar niet in bad, dan slaapt ze beduidend (nog!) slechter. Het liefst deed ik haar om de dag in bad.

11. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    hier hetzelfde!

12. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    Hier ook! Mijn zoontje heeft eczeem. Dus vaker in bad is niet echt goed voor zijn huidje.

13. mama2011

mama2011 Niet meer actief

finn gaat ook elke dag in bad omdat ik het gewoon lekker fris vind en hij het ook heerlijk vind! ik gebruik niet elke dag wasgel hoor! en doe ook af en toe een lekker oliebadje blijft de huid lekker soepel. hij gaat ook vaak met mijn vriend mee onder de douche dat vind hij nog fijner dat getik op zijn lichaampje.
    daarna krijgt het lekker de fles en valt als een blok in slaap.
    s' ochtends was ik hem met een washandje nog even lekker fris!

14. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Daimen heeft een heel gevoelig en droog huidje. Hij gaat ongeveer 2 á 3 keer per week in bad/onder de douche. Ik denk als hij groter is en snel vies wordt dat ik hem dan wel vaker in bad doe of onder de douche. het is dus helemaal niet gek dat jou kleintje om de dag in bad gaat!

15. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    Onze zoon gaat 2x per week in bad. Dit omdat hij eczeem gevoelig is en erg droog.

16. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    die van mij heeft ook een droog huidje,dus 3 maal per week in bad.
    natuurlijk wel elke dag een handjes voetjes billenwas,en snuitjes was hihi

17. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Onze zoon van ruim 3,5 jaar gaat iedere dag onder de douche, hij is dan ook echt een buiten kind, dus vind het fris dat hij iedere avond schoon naar bedje gaat.

Onze dochter van 9 maand gaat om de dag in badje, ook haar haartjes worden dan wel gewassen (ze heeft al erg lang haar).

18. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    Hier 3x per week...
    Teminste... 2x bad 1x douche... of 1x bad en 2x douche..

Niet vaker ivm eczeem... en de andere dagen dus een washandje..

19. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Mijn zoontje gaat ook om de dag in bad of mee onder de douche. Heel soms sla ik weleens een dag extra over omdat hij erg moe is of omdat ik zelf heel moe ben. Maar normaal gaat hij dus om de dag.

20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113

Ja hier normaal ook.

Maar nu hij buiten speelt toch wel om de dag. Dan niet in bad maar er naast . Klinkt wat raar maar ik zet het kleine badje dan onder de douche met water er in. Hij wil er niet in zitten maar wel ernaast spelen.
    Dan was ik zijn billen en voeten En meestal lekker zijn toetje en hals.

Hij is net als zijn zus een beetje bang in het water. Ach ja,

Isabella wanneer ze wil ( elke dag meestal) of om de dag.

Deel Deze Pagina