lage spierspanning en hypermobiel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Siren84, 18 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Meer mensen met kindjes die dat hebben?

Lizzy valt in de -2 schaal...de aller soepelste. Ze heeft fysio vanaf dat ze 5wkn is. Laatst is ze getest op SMA (spierziekte)

Toevallig iemand met een kindje die dat ook heeft?
    Ik heb geen vergelijksmateriaal. En ben ontzettend bang voor de toekomst.

2. nina3

nina3 Bekend lid

27 aug 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje heeft syndroom van down. Een van de kenmerken daarvan is lage spierspanning evn hypermobiel. Welke klasse weet ik niet. Ook al vanaf een week of 6 fysio. Hij gaat wat langzamer maar niet slecht. Hij staat nu los met bijna 21 maanden. Hopelijk loopt hij met 24 maanden.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Mijn neefje is hypermobiel en had volgens mij ook een lage spierspanning. Is pas gaan lopen rond z'n tweede verjaardag, veel fysio gehad, wat weinig leek te helpen en zo ineens ging hij dus toch gewoon los lopen enzo. Hij loopt nog steeds wel iets achter op andere kids van zijn leeftijd, maar hij gaat prima verder.
    Mijn zus is ook hypermobiel. Die heeft zich als kind gewoon normaal ontwikkeld van wat ik weet, maar is qua karakter dan ook wel een felle. Mijn neefje is wat meer van de 'komt allemaal wel' en had dus niet zo'n haast... ;)

4. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Mijn vriend heeft een lage spierspanning, zijn fijne motoriek is langere tijd minder geweest. Maar voor de rest heeft hij er weinig last van

5. nina3

nina3 Bekend lid

27 aug 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb net even opgezocht wat SMA is. Ik snap je enorme bezorgdheid. Hopelijk krijg je een goede uitslag. Hou moed! Ik begrijp dat de verschijnselen van sma pas later optreden en jou kindje al vanaf de geboorte slap is? Misschien een positief puntje? Sterkte

6. chocolaatje

chocolaatje Niet meer actief

Mijn oudste zoontje heeft het maar ik weet niet welke klasse. Hij heeft van 10 maanden tot 24 maanden fysio gehad en nu weer. Kon los zitten met 14 maanden, kruipen met 17 maanden, staan met 19 maanden en los lopen met 24 maanden. Nu weer therapie, hij is bijna 4 en kan nog niet trappen op een driewieler. Hij krijgt nu een grote fiets en gaan we het daar op proberen. Wil je meer weten stuur je me maar een prive berichtje.

7. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    dank je dames voor jullie berichtjes.

gister opeens..zette lizzy een paar stapjes aan het tafeltje. dit geeft de mens weer wat moed. we zullen volgende week horen wat de ka verder wil doen.

8. Bamsekram

Bamsekram Actief lid

10 nov 2012
    136
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Mijn zoontje van bijna 2,5 heeft ook lage spierspanning en kan de meeste gewrichten overstrekken. Hij heeft al ruim anderhalf jaar fysiotherapie.

Hij was extreem stijf in zijn gewrichten, heel houterig in zijn beweging, waardoor je niet direct denkt aan een te lage spierspanning. Maar bij hem was dat compensatiegedrag. Hij zet bijvoorbeeld nog steeds zijn knieën op slot. Hij kon zich pas omdraaien toen hij bijna een jaar was, en dat ging heel moeizaam. Lopen deed hij met 15 maanden, maar viel heel erg veel. Hij miste de valreflexen en daardoor viel hij regelmatig erg hard. Hij heeft nog steeds een slechte balans en doucht bijvoorbeeld met anti-slip sokken aan. Als we dat niet doen glijdt hij direct weg. Traplopen en springen gaan ook nog steeds niet tot moeizaam.

Het afgelopen half jaar is hij erg vooruit gegaan en heeft ook meer zelfvertrouwen gekregen. Als hij iets niet kan, vindt hij gewoon een andere manier om het ook te kunnen. Zijn looppatroon is nog wat vreemd, maar hopelijk trekt dat nog bij. Een topsporter zal hij nooit worden (zei de fysio), maar dat hoeft van ons ook niet. De fysio heeft 2 weken geleden een test gedaan en zijn motoriek en coördinatie van de benen ligt op 22 maanden, terwijl hij nu 29 maanden is.

SMA heb ik nog nooit van gehoord. Als je meer wilt weten ben je welkom om een pm te sturen. Succes!

9. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    alsof je mijn meisje beschrijft....

en nu is het zo, ze is 4,5 en het ligt iets lager allemaal, maar ze kan zich heeel goed redden.

Dat in de douche blijven staan komt vanzelf..ook trap lopen en op 1 been staan, zelfs synchroon springen! Maar dan wel met behulp van veeeeeeeeeel oefenen en fysiotherapie 2x per week.

Mijn meisje heeft naast haar hersenbeschadiging een lage spierspanning hypermobiliteit en een lage romprotatie....ze lijkt dus heel stram en stijf...terwijl ze dat juist niet is...die kan op de grond in split gaan zitten...haar benen naar achteren doen (op de grond) en dan via haar knieen gaan zitten....vanuit benen vooruit kont zitteng:D

Deel Deze Pagina