Mijn zoontje van 5 maanden doet overdag hazeslaapjes. Meestal is hij na ongeveer 45 minuten weer (vrolijk) wakker. Als ik dan een speentje geef (soms meerdere keren) valt hij meestal weer in slaap. Hij ligt ingebakerd en we hebben zijn bed in een wig ivm reflux. Stoppen met inbakeren is echt hopeloos, is tot nu toe gebleken. Volgens de KA is het ook nog eens een prikkelgevoelige baby, wat ook van invloed zou kunnen zijn op zijn slaapgedrag. Als ik hem na een hazeslaapje uit bed haal is hij maar korte tijd gezellig en dan is hij al weer moe. Als ik hem volgens zijn eigen slaapschema uit bed en in bed zou doen, zit ik op ongeveer 6 slaapjes op een dag. Met het speentje zit ik momenteel op 3. Zijn er tips om hem te leren door te slapen na het wakker worden (gaat 's nachts overigens wel goed) of moet ik hem er gewoon uit halen en toegeven aan zijn waak-slaap ritme? Hij heeft vanochtend geslapen van 9.45 tot 10.30. Toen heb ik hem een speentje gegeven en nu (11.15) slaapt hij nog steeds. Dat geeft mij het gevoel dat hij het wel nodig heeft. Overdag is hij zoiezo nooit langer wakker dan 1,5 uur achter elkaar, dan is hij weer wakker.
Dat is wel normaal hoor. De slaapcyclus van een baby is 45 minuten. De meeste kindjes worden daarna dus weer wakker. Mijn dochter sliep met 5 maanden ook altijd 45 minuten en was dan maximaal 1,5 a 2 uur wakker en sliep weer 45 and so on... Ik heb er nooit wat aan willen doen, dat was haar ritme en is ook heel normaal. Als hij wel verder slaapt met een speentje en je wil deze graag geven kun je dat altijd doen natuurlijk.
Volgens mij is dat heel normaal hoor! Mijn zoontje is overdag ook 1,5 uur of max 2 uur wakker en wil dan weer slapen. Een slaapcyclus van een baby duurt 45 min, dus het is logisch dat hij dan "wakker" wordt. Doet mijn zoontje ook. Ik stop de speen er dan weer in, en soms muziekje aan en dan slaapt ie weer verder. Zo slaapt hij meestal 2x drie kwartier. Anderhalf uur dus. Dan is hij weer 1,5/ 2 uur wakker, en dan weer slapen.
Mijn dochtertje is bijna 6 mnd en doet dat ook wel. Meestal laat ik haar gewoon even liggen en vaak valt ze dan ook wel weer in slaap. Ze slaapt 'snachts 12 uur en pakt dan overdag (als het lukt) 3 slaapjes. Die in de ochtend vaak het langst (1,5-2 uur) de laatste het kortst (45 min-uurtje). volgens mij is het wel normaal dat als ze ouder worden, de slaapjes overdag ook steeds korter worden.