Ik gebruik altijd ovulatietesten, maar laatst begon iemand over temperaturen dus toen heb ik een beetje laat in mijn cyclus bedacht dat ik daarmee wilde beginnen. Maandag: 36.6, di 36.5, woe 36.5 , do 36,5, vrij 36,4, zaterdag 36.7 Ik heb iedere dag om 7:15 getemperatuurd en heb alles op mijn nachtkastje liggen. Maar het gekke is dat ik altijd een knalpositieve ovulatietest krijg en deze ronde niet, bleef lichter dan de controlestreep terwijl normaal de test streep vele malen donkerder wordt dan de controlestreep bij mij. Aan mijn temperatuur te zien moet ie al gesprongen zijn toch? Is het belangrijk dat ik de volgende ronde van cyclusdag 1 temperatuur, of zijn er ladies die ook pas de week voor eisprong starten?
Je moet vanaf dag 1 starten. Zeker als je nu pas begonnen bent met temperaturen. Je weet nog niet welke temperatuur je waar in je cyclus hebt. Jij kan dus ook nog niet weten of 36.7 een temperatuur van voor eisprong of na eisprong is. Temperatuur je wel rectaal/anaal. Elke dag op hetzelfde tijdstip voor het opstaan??? Ik temperatuur al jaren en dus temperatuurde ik voor eisprong af en toe en vanaf het moment dat ik mijn eisprong verwachtte temperatuurde ik dagelijks. Maar dit is bij jou nu nog echt af te raden.
Ja ik doe het wel op die manier. Ik hou nu gewoon nog even vol en blijf ook ovus doen. Volgende cyclus zal ik op dag 1 starten. Als mijn temperatuur nu hoog blijft kan ik er dan vanuit gaan dat mijn ei deze week geweest is?
Nee want je weet nog steeds niet of 36.7 een waarde van voorvof na ei is. Ik zou persoonlijk nu stoppen met tempen en pas beginnen op cd 1 vd nieuwe cyclus.
Blijven tempen hoor! Als je nu je posi ovu test hebt , zie je over een paar dagen een tempstijging. Ik ben de eerste cyclus ook een week na mijn ongi begonnen. Ik had mijn ei nog niet gehad, dus ik zag duidelijk de stijging!