Hi. Even een vraag. Misschien zie ik iets over het hoofd. Zl is 5 mnd en slaapt sinds wk 9 door. Laatste voeding op advies vervroegen tot fles 1830. Zitten nu op 2100 uur voor de laatste fles. Alle slaapjes zijn sinds 1 wk in een slaapzakje. Daarvoor rustig afgebouwd en sinds 1 wk dus ook de nachtslaap. Vorige wk 3 dagen naar een b&b geweest. Ging perfect. Meneertje sliep overal prima. Daarna ook in de nacht in de slaapzak . De laatste dagen gaat het slapen ineens slecht. 2 kersrdagen bij de ouders geweest, wellicht te veel indrukken en te veel wisselingen qua slaap? Hij slaapt doorgaans van1830 tot 0700. Zelfs het slapen in de avond gaat af en aan. Hij hoest en kucht zich gek. Smeer al verdunde babyluuf en Chi olie. In de nachten huilt hij ineens. Bij ons in bed, cosleeper weer opgezet, wiegen, niks werkte. Was ook geen honger maar als troost voor t eerst in maanden weer klein flesje gegeven. Na 2 u wkkr zijn van 2 tot 4 sliep hij weer. Hij krijgt groente en fruit. Vind hij lekker en gaat goed met opbouwen. Zit elke dag rond 1000 cc met forte / gewoon mix. Laatste fles met Bambix, doen we al 2 mnd op advies ka. Heeft laatste dagen ook zure poep, komt dus een tandje aan maar zie en voel niks. Hij at ook wat slechter laatste 2 dagen. .. Daar waar hij lkkr sliep is het nu dus moeilijk. Hij heeft zo veel verkoudheid virussen al opgepakt. Misschien even naar de ha voor de oortjes? Of is het toch het uitbakeren? Misschien de drukte van de afgelopen dagen? Mis ik iets?
In zo'n situatie zou ik dingen gaan uitsluiten anders blijf je vissen. Dat doe ik altijd. 1. Dus naar ha voor oortjes. 2. Eenmalig inbakeren en kijken of dat werkt. 3. Zetpil en/of dentinox voor de tandjes. En tijdens dit alles zorgen voor strakke regelmaat en niet teveel indrukken. Dan moet er iets werken en weet je waar het aan ligt.
Kan ook een fase zijn waarin ze 's nachts weer extra willen drinken. Groeispurtje dus. Dat is vaak rond de 5/6 maanden.