Hallo dames, het leek mij handig om een topic te openen waar mensen hun korte vragen kwijt kunnen over de kaartjes en waar de (meer ervaren) leden dan eventueel weer mee kunnen kijken. Even met wat uitleg (met dank aan Marloes!) Dit topic is dus voor temperatuurkaartjes en vragen daarover. Probeer wel on-topic te blijven (kwaaltjes en andere zaken liever uitgebreid bespreken in de NOD topics) Tips and Trics: 1. Neem elke dag je temp op hetzelfde tijdstip 2. Begin met tempen op dag 1 van je cylus (ben je een gevorderde weet je wanneer je kunt tempen) 3. Temp bij voorkeur rectaal, dat geeft de beste temperatuur 4. Probeer ook op je afscheiding te letten, deze kan je ook meer inzicht verschaffen in je vruchtbare periode. Waar kan ik mijn temperatuur bijhouden? 1. Natuurlijk op papier. 2. www.fertilityfriend.com Nog vragen? Stel ze hier! Tempze!
Zal ik dit topic dan maar leven in blazen ? Voor mijn gevoel had ik afgelopen zaterdag mijn eisprong (CD 20 ) maar FF spot geen ei, en temp gaat ook niet omhoog. Wat kan het nog meer zijn behalve geen eisprong deze maand ? http://www.fertilityfriend.com/home/2f099e/?i=4049828&
Nou ik heb zelf al aardig wat rondes (lees 7 intotaal getempt) maar nu ook een vraagje: Temp vandaag gezakt... (behoorlijk ook) maar nog geen ongi, rond 11.00uur wel wat rose/bruin met afvegen, tampon erin gedaan en pas 18.00uur dacht ik dr weer aan *voel niks van een naderende ongi* Normaal al wel ongirugpijn! maar goed toen ik dus om 18.00uur keek een stipje bruin verder NIKS op wat rekbaar slijm na???????? Ik ben al sinds zaterdag erg misselijk, gevoel dat er van alles in mijn buik gebeurd, warm/koud en zware benen/steekjes in me liezen... en dat is nu allemaal nog steeds temp is dus gezakt, maar geen ongi, terwijl ik normaal rood heb en PATS BOEM KEI ONGI!? zal het eenmalig wat anders beginnen en later?? of wat zou het kunnen zijn? Als temp zo daalt kan ik toch zeker zijn van een ongi???!!
@Kaatje, als ik het zo zie zou ik ook zeggen dat je je ei hebt gehad, anders zou ik het ook niet weten. @Bezigbijtje, heb je al een testje gewaagd? Ik heb wel vaker gelezen dat de temp dan iets daalt en uiteindelijk toch weer omhoog gaat als je zwanger bent. Spannend, succes en ik hoop op een mooie pos-test.
Fijn dit topic! Ik had ook een kort/klein vraagje Mijn temp was gister 36.4 en vandaag 35.7 0.7 graden lager, wel erg groot verschil? (ik temp oraal, vandaar lage temperatuur) Bij mijn handtekening staat de link!
Dat is idd een heel verschil. Ik zou je ook echt aanraden om rectaal te gaan tempen, dat is veel secuurder.
Mijn kaartje doet ook raar, of zijn zulke verschillen in de eerste dagen van je cyclus normaal? Ik was haast even bang dat ik mijn ei al gemist heb (kan niet hoor, heb altijd 35+ cycli). 2fda06 Ovulation Charts
Zulke grote schommelingen zijn niet heel normaal, al verschilt het per persoon hoe groot de schommelingen zijn. Meestal zijn de schommelingen voor ei wel groter dan na ei. Maar: Temp je altijd op dezelfde tijd? Direct nadat je wakker wordt? Slaap je elke nacht ongeveer even lang? Drink je wel eens alcohol 's avonds? ( de ltste dagen bedoel ik eigenlijk ) Ben je misschien verkouden? Dit zijn allemaal zaken die je temp kunnen beinvloeden en mogelijk bij jou een oorzaak kunnen zijn van schommelingen.
Ik heb wel alcohol gedronken van het weekend ja, dat zou het dan misschien kunnen zijn. Ik temp elke ochtend op hetzelfde tijdstip voordat ik opsta. Dus korter slapen kan er ook mee te maken hebben. Maar gister bijvoorbeeld: om 6.30 36.7 en om 7.30 36.4. Ik heb de laatste genomen omdat dat mijn gebruikelijke tijd is, maar vond het zo'n raar verschil (vooral omdat mijn temp dus in een uur gedaald was en niet gestegen). Nou goed, ik temp nog even vrolijk verder.
kijk dat ben ik dus niet dat vip... dan kost zeker geld... dacht dat ik aardig wat van ff wist maar het blijkt toch van niet....
Ja dat klopt Momhairy, $45 voor een jaar en het kan ook per maand. Dan zie je inderdaad de DPO en ook meer statistiekjes. Maar op zich kun je ook prima zonder.
@ Maedre, idd wel raar dat je temp daalt als je wakker bent. Maar ik heb het wel eens vaker gehoord. Als je weer alcohol drinkt even in de gaten houden wat je temp doet. Misschien kun je erachter komen of en evt hoeveel ongeveer je temp stijgt/daalt