Hoi, Jorrit eet heel goed zijn brood op ( soms 3 tussen de middag ), en daardoor is de variatie ook zo beperkt vind ik. We geven smeerkaas, smeerworst, jam van zonnatura en stroop van zonnatura. Ook prak ik er wel eens een banaan op, en weet ik dat hij boter mag. Maar wat doen jullie op het brood van je kleintje? Misschien kan ik nog ideetjes opdoen Groetjes MB2005.
Oke, Ik ga het ook proberen! Jorrit heeft sinds 6 maanden ook 2 tanden en volgens mij blijft het daarbij, haha Groetjes Chico.
Haha dat denk ik ook soms, want er is verder nog helemaal niets in zicht. Ach, het lijkt me sterk dat ze de rest van hun leven 2-tandig blijven
Komt vanzelf wel! Hier inmiddels 7 tanden, dat gaat dan weer wat tè rap als je het mij vraagt... Je kan verder nog een beetje fruithap op brood doen, een plakje jong belegen kaas, appelstroop. Laatst had ik er wat avocado op geprakt. Toch is boter hier veruit favoriet! Groetjes Six
Appelstroop is erg goed, omdat het veel ijzer bevat. Smeerworst wordt afgeraden, het bevat lever en de lever is de opslagplaats van afvalstoffen. Jonge kaas of monchou/philadelphia is ook lekker op brood.
Zo, 7 tandjes al dat gaat zeker rap! Smeerworst heeft hij van de week voor het eerst gehad, maar eigenlijk was ik al niet zo overtuigd dat het goed kon zijn ( mede om die reden ). Hier wordt het wel nog steeds als advies gegeven trouwens. Appelstroop krijgt hij ook, van zonnatura, hij is er helemaal weg van We hebben net brood gegeten ( als avond eten ) en ik heb jorrit ook brood laten eten met boterhamworst en het ging er weer met smaak in ( evenals de boterham met banaan maar die kende hij al ). Leuk zo die ideetjes voor op brood! Groetjes Chico.
Sandwich spread, Kylian vind het heerlijk en pindakaas en chocopasta zijn natuurlijk heerlijk (maar die worden beperkt tot het weekend), gewone kaas, ham, boterhamworst en een krentebolletje is helemaal geweldig. Groetjes Anita
Wij geven Fenja jonge kaas, vegetarische smeerworst (bij AH te koop in een rolletje, dus geen lever!), kipfilet (gaat hier prima, en Fenja heeft nog geen tanden), appel/perenstroop, soms pindakaas, geprakte banaan. Dat was het wel zo'n beetje eigenlijk.
Voor mijn dochter één werd heeft ze alleen maar appelstroop (geen zonnatura produkt, gewoon huismerk), leverworst of smeerkaas gekregen op brood. Dat at ze gewoon hoor!
Ze hebben hier in Amerika geen appelstroop, of smeerkaas, of smeerworst Of lekkere Hollandse kaas. Mijn ventje lust gelukkig ook droog brood...maar we bakken het dan ook zelf thuis, erg lekker! Banaan en avocado klinkt ook interessant, ga ik maar eens proberen...kan hij lekker mee kliederen want meneer wil zichzelf voeren.
Als je dat al weinig variatie vindt dan moet je Inge wel erg zielig vinden. Inge krijgt alleen boter op brood en heel soms een geprakte banaan. Tot ze 1 is krijgt ze verder niets er op. En daarna wil ik rustig gaan beginnen met appelstroop en jam zonder suiker.
Mijn zoontje krijgt van alles op zijn brood, net wat er in de koelkast ligt. Maar heel vaak is het toch wel jam, wat basterdsuiker of kaas.