Lage toeslagen 2014

Discussie in 'De lounge' gestart door danip, 29 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danip

danip Niet meer actief

Ik ontving zonet bericht over mijn toeslagen voor 2014 (zorg en KGB). Maar we gaan nogal wat achteruit! Van 1149,- naar 620,-! :( We verdienen samen net iets boven modaal (modaal is iets van 33.500,- (toch?)) zitten we echt net maar dan ook net boven. Ik vind dit wel een enorm verschil. Ze hebben het altijd over een paar euro per jaar of een paar tientjes per jaar dat je er op achteruit gaat. Maar dat dit zo laag zou worden heb ik niks over gehoord. Wel dat er wat veranderen zou, maar dit gaat om ruim 500!

Hebben jullie ook al bericht? En scheelt het bij jullie ook zo veel? Hadden jullie dit wel verwacht?

2. woez

woez Fanatiek lid

19 sep 2009
    1.129
    205
    63
    Heb je al gekeken met wat voor inkomen er gerekend is? Kun je allemaal inzien op mijn toeslagen

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Wat vreemd! Klopt je toetsingsinkomen wel? Is wel een enorm verschil zeg.
    Ik heb net even gekeken en ik krijg alleen wat minder zorgtoeslag (€ 16 pm)

4. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Hier ook! Heb de brieven ontvangen en ondanks dat er bij ons niets is gewijzigd (nouja er is een kind bij gekomen) krijgen wij omgerekend nog maar 265 i.p.v. 300 terug per maand. Dat is een verschil van 35 euro per maand :(

5. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Maar da's toch heel wat anders dan de € 500 van TS, dat is wel echt extreem veel :$

6. danip

danip Niet meer actief

De gegevens kloppen wel. Ik had ook net nog even een proefberekening gemaakt voor zowel 2013 als 2014 en beide jaren kloppen. Dat is dus echt wat we achteruit gaan :(

7. danip

danip Niet meer actief

Dat van mij is per jaar, zij heeft het over wat ze per maand achteruit gaat ;)

8. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Zou het toch ff nakijken.. Dat is een enorm verschil.. Heb je misschien zelf iets verandert? Wij hadden begin dit jaar inkomen verandert enzo en het leek net dat het hele systeem op hol sloeg ofzo .. Na die verandering ging echt alles fout .. Zo kregen we een maand niks zo kregen we een pak geld op de rekening.. Elke dag brieven met weer een andere berekening .. Was echt heel raar .. Dus ff na kijken

9. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ook goedemorgen haha, ik had het verkeerd gelezen. :)
    De inkomensgrens is omlaag gegaan per 1-1-2014, daar ligt het dus aan.
    Ik vind 500,- op jaarbasis niet schokkend veel trouwens... Natuurlijk, leuk is anders maar zulke bedragen waren wel te verwachten toch?

10. ikbenderweer

ikbenderweer Actief lid

4 apr 2013
    172
    0
    0
    NULL
    NULL
    en ik blijf erbij dat je niet op deze bedragen moet rekenen..
    op den duur worden ze allen gestopt...

11. danip

danip Niet meer actief

Ik reken er ook niet op, maar ik baal wel van zo'n bedrag! En tsja super ruim hebben we het niet, dus dan is 500,- best een groot bedrag. Door een samenloop van omstandigheden zijn we er qua inkomen de laatste jaren al enorm op achteruit gegaan (mijn man moest bv gedwongen een paar stappen terug doen in functie (wegens blijvende ziekte) en dus salaris) Daardoor zitten we in een redelijk duur en niet te verkopen huis dat ook nog flink onder water staat omdat we het een half jaar voor de crisis kochten. Maar even goed kunnen we de boodschappen en alle basiszaken betalen. Soms gaan dingen zo, en ik denk dat we er ooit wel weer op vooruit gaan. Maar dit is toch wel even slikken hoor.

Ik had het dus niet verwacht. Wel wat lager, maar dit verschil vind ik echt heel groot. ;)

12. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Tja, veel mensen hebben idd die toeslagen toch echt nodig om niet in de problemen te komen, ik ook...
    Heb je ook al je voorlopige aanslag gekregen voor 2014? Daarmee ga ik er veel meer op achteruit dan met mn toeslagen... van € 417 pm naar € 368. En mijn inkomen is echt lager dan modaal! Ik ga er straks per maand in totaal zo'n € 65 op achteruit.

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Vooral zorgtoeslag gaat ver naar beneden maar goed je betaald per maand ook Een stuk minder omdat de premie zakt dus dat is niet raar dat je daarvoor minder toeslag krijgt. Dit zorgt voor deze grote verschil. Kindertoeslag daalt ook wat maar wel minder

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg

Idd en met 2 personen verschilt dit per jaar op de zorgpremie dus al met al verlies je wel wat maar speel je toch bijna kiet

15. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    dat is heel makkelijk gezegd, maar als je bv net als ik een inkomen hebt op bijstandsniveau, dan heb je die toeslagen echt nodig voor de vaste lasten!
    En ja, ik doe er alles aan om meer inkomsten te krijgen, maar zonder opleiding oid, is het erg moeilijk werk erbij vinden!

16. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Dat is inderdaad zo. Mijn zorgtoeslag gaat met € 16 omlaag maar mijn premie met € 17 :)

17. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    mijn zorgtoeslag gaat gelijk aan de premie omlaag.
    Allebei 16 euro minder.

18. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ik krijg dan zelf wel geen toeslagen, maar vind het wel erg zuur voor je! Ik snap het wel, als je al net/net zit iedere maand, is een tientje al veel! Elk tientje is dan eigenlijk al belegd hè.

19. LiveLaughLove

LiveLaughLove Niet meer actief

ik krijg alleen kind gebonden budget..

20. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik heb nog niet gekeken maar de zorgverzekering wordt zelf ook goedkoper dus misschien is het per saldo niet zoveel verschil.

Het is trouwens toch zo dat je met een koopwoning de rente die je betaalt van je jaarsalaris dat je opgeeft voor toeslagen mag aftrekken, ofzo? Dat heb ik nog niet gedaan en als dat zo is krijgen we nog geld terug, maar dat doe ik aan het einde van het jaar wel zodat ik alle goede bedragen heb.

Deel Deze Pagina