Ja hypotheekrenteaftrek krijgen we al idd, maar het toetsingsinkomen voor toeslagen (je jaarinkomen), ik had begrepen dat je daar de rente die je betaalt vanaf mag trekken zodat je op een lager inkomen uitkomt? Of ben ik nou gek . Moet het nog even precies uitzoeken.
Dat klopt inderdaad, hierdoor komt je verzamelinkomen en dus je toetsingsinkomen lager uit waardoor je recht hebt op hogere toeslagen.
ownee zie net dat het wel naar beneden is gegaan met ongeveer 20 euro. maar goed de zorgverzekering is natuurlijk ook 20 euro naar beneden gegaan voor ons tweeen.
Ik ben dit jaar meer gaan werken en ik heb de wijziginen pas laat doorgegeven, dus mochten aardig wat gaan terugbetalen. Logisch, maar wel zuur . Komend jaar geen toeslagen meer voor ons, behalve dan de kinderopvangtoeslag. We gaan er op de ziektekostenpremie nu 90 euro per maand op vooruit (hoog eigen risico en jaarbetaling en bonussen pma). Mochten we al ons extra eigen risico opgebruiken, komen we 17 euro per maand duurder uit. Ik heb de hypotheekrente nog niet afgetrokken, ook niet voor de voorlopig aanslag 2014. Dus we krijgen in 2015 nog wat geld terug als het goed is.
Ik wil toch iedereen even waarschuwen om de gegevens waarop de beschikkingen gebasseerd zijn goed te checken! Wij krijgen huur- en zorgtoeslag maar voor 2014 zouden wij ineens geen huurtoeslag meer krijgen. Wat blijkt: de belastingdienst heeft bedacht dat wij aankomend jaar geen huis meer huren. Er is nu een nieuwe aanvraag gedaan maar dan geld de verwerkingstijd van 8 weken weer. Dus check even goed of alle gegevens kloppen
Ik zie net dat wij helemaal geen zorgtoeslag meer krijgen. Wel een beetje gek want dit jaar kregen we nog 80 euro per maand. Inkomen is niet veranderd
Ik ga er 35 pm op 'achteruit'. Ach passen we wel weer een mouw aan. Ben blij dat ik nog wat krijg. Verdien beneden modaal.
Inkomensgrens is flink naar beneden gehaald, dit was voor 2013 EUR 42.438 (samen) en is voor 2014 nog maar EUR 37.145. Dus dat zullen heel veel mensen gaan merken.
Daar moet ik je echt gelijk in geven. Als alleenstaande ben ik ook blij als ik straks mijn huurtoeslag krijg. In Be betaalde ik 585 euro huur van 1050 euro inkomsten. Niet makkelijk dus alles ging net net.
Gek... Ik krijg 50 euro meer.. Er is niks veranderd in inkomen en zitten samen op meer dan 55000 dan zou het toch niet omhoog moeten gaan??
ik krijg geen zorgtoeslag meer, vorig jaar 65 euro voor het hele jaar! Nu krijgen we nog 490 kindgebonden budget was vorig jaar nog 534. Haha het word elk jaar flink minder