Lage zaadkwaliteit, wat nu?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mevrouwX, 1 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kajsa

Kajsa Actief lid

15 apr 2014
    119
    0
    0
    Hoi Rabia,
    Bij ons is het ook niet duidelijk waarom mijn man weinig zwemmers heeft en waarom het ook zoveel varieert (van 51 tot 120.000). Belangrijkste is dat er tenminste eentje is, zo stelde onze uroloog. Eentje is voldoende! Ze koesteren wel alle zwemmers van mijn man. hij moet eventueel meerdere keren naar het mastorbatorium (hilarisch woord trouwens) tijdens mijn punctie, mocht er de 1e keer niks goed gevonden worden. Net zo lang potjes inleveren totdat er 1 zwemmer is die is goedgekeurd. Hihi. Hij moet er wel voor werken!

2. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

25 jan 2013
    2.146
    1
    36
    Overijssel
    Hahaha klinkt idd grappig....maar t is helaas niet zo grappig allemaal :( gelukkig zijn we er nog wel positief onder en af en toe een dipje hoor!!! Maar gaan ze geen tese bij jullie doen?! Dat ze operatief de zaadcellen gaan zoeken?! Want dat lees ik ook vaak wanneer er geen zaadcellen zijn!!! Want mijn man heeft niks :S

3. Kajsa

Kajsa Actief lid

15 apr 2014
    119
    0
    0
    #183 Kajsa, 18 apr 2014
    Laatst bewerkt: 18 apr 2014
    De 1e keer waren er geen levende zwemmers gevonden in het regionale ziekenhuis. Daarna zijn we doorverwezen naar academisch ziekenhuis voor tese, maar toen vonden ze 51 zwemmers. Waarvan 35 goeie zwemmers. Daarom een 2e test en toen waren het 120.000. De uroloog is hierdoor blijkbaar overtuigd dat er geen tese nodig is. Misschien heeft het regionale ziekenhuis gewoon niet goed gekeken? Wie weet.... Wel blij dat er geen operatie voor mijn man nodig is, want het is toch wel erg ingrijpend voor hem blijkbaar en de kwaliteit vers is beter dan ingevroren vanuit een operatie gehaald. Maar ze kunnen veel hoor tegenwoordig!

Rabia, het is dus een spannende komende week! Misschien kunnen ze de kwaliteit nog verbeteren?

Vind jij het ook niet frustrerend dat wij in de MMM moeten, omdat het mannetje geen goed zaad heeft?

4. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

25 jan 2013
    2.146
    1
    36
    Overijssel
    @kajsa oh zo..gelukkig dat je man geen tese nodig had!!! ;) voor ons nog ff afwachten!!! Nog 5 dagen.... :p en aan de ene kant is t wel frustrerend maar goed aan de andere kant hij kan er ook niks aan doen en weten dus ook niet waar t wel aan ligt...hopelijk weten we gauw meer!!

5. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

25 jan 2013
    2.146
    1
    36
    Overijssel
    Hoi dames
    We zijn net terug van de kliniek en idd gaan we voor TESE en ICSI!!
    Wat ik eigenlijk al verwachtte!!! We krijgen een doorverwijzing naar Nijmegen maar is helaas n wachtlijst :( van ong. 3/4 maand!!
    Valt op zich wel mee maar toch alles duurt al zo lang!!!
    Heeft een van jullie mss ervaringen daar in t ziekenhuis?!
    Ik hoop echt dat er nog n beetje geluk voor ons is!!!!

6. mevrouwX

mevrouwX Lid

30 jun 2013
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat je een behandelplan hebt! Wel jammer dat je zo lang moet wachten, maar goed dan kan je je misschien ook mentaal en organisatorisch voordebereiden. Ik zit ook in het radboud, mijn ervaringen zijn prima maar ik heb geen ervaring met die behandeling. Ik hoop mee op geluk!!!!!

7. Kajsa

Kajsa Actief lid

15 apr 2014
    119
    0
    0
    Wij zitten in AMC Amsterdam. Bij ons duurde het traject ook lang. Wees voorbereid dat je na de doorverwijzing mogelijk opnieuw allerlei testen moet doen, zodat het nieuwe ziekenhuis zijn eigen resultaten heeft.

Ik ben begin okt 2013 naar HA gegaan, begin nov naar regionaal ZH, eind nov uitslag; slecht zaad, begin dec evaluatiegesprek, begin jan 2014 overstap naar AMC intake gesprek, feb en maart zaad testen, start traject zoek ICSI april, 7 mei punctie, 10 mei terugplaatsing?

8. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

25 jan 2013
    2.146
    1
    36
    Overijssel
    @mevrouwx dankje meis!!!

@kajsa dat is idd nog wel redelijk snel gegaan...maar goed al dat wachten duurt gewoon lang zeker als je al zolang n kinderwens hebt natuurlijk!!! Hopelijk krijgen we volgende week bericht over eerste gesprek?! Hopelijk komt t bij jullie ook goed en zijn jullie gauw zwanger!!! Laat je nog ff weten hoe de punctie ging de terugplaatsing?! Sorry ben gewoon nieuwsgierig wat me te wachten staat!!!

9. Sara90

Sara90 Lid

11 mrt 2014
    22
    0
    0
    Rabia, wat fijn dat er een behandeling in zicht is! Wel spannend allemaal, Hoop zo dat jullie wens uit gaat komen met deze behandeling. Ik zelf zit ook bij het Radboud, tussen doorverwijzing van huisarts en intake in het ziekenhuis zat een maand, vervolg afspraak ook weer een maand. Opzich valt dat mee. Heel veel succes en sterkte!

MevrouwX, wanneer was eigenlijk je NOD. of heb ik dat gemist? Je hebt tg in maart IUI gehad?

Hoe ist met de andere meiden hier?

Met mij prima, bijna 6 mei :)
    Ben zo benieuwd ernaar.

Groetjesssss

10. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

25 jan 2013
    2.146
    1
    36
    Overijssel
    Dankje Sara!! Spannend meis nog een paar dagen!!!! ;) hopelijk weet je gauw meer!!!

11. Kajsa

Kajsa Actief lid

15 apr 2014
    119
    0
    0
    #191 Kajsa, 4 mei 2014
    Laatst bewerkt: 4 mei 2014
    @Rabia, spannend he?! Fijn dat je nu ook verder komt in de MMM en er een actieplan is. Duurt nog wel lang, vervelend voor je.

Ik ben ook wel ongeduldig omdat ik alweer 36 ben. En volgens diverse bronnen keldert dan de kwaliteit van mn eitjes. Daarnaast zou het voor onze zoon zo leuk zijn als hij snel een brusje krijgt.

Intussen mijn update: Het blijkt dat mijn follikels te weinig groeien (nu cd15), dus is de fostimon omhoog geschroefd van 150 naar 225 IE. Komende dinsdag weer een fm, hopelijk dan beter nieuws. Voorlopig dus nog wachten totdat ik mooie follikels heb. Ik hoop echt komende vrijdag punctie. Mijn 1e keer, ik vind het dus super spannend.

Sara, sterkte met de laatste wacht loodjes! Ik heb er een goed gevoel over!

12. Sara90

Sara90 Lid

11 mrt 2014
    22
    0
    0
    Kasja, dankjewel :) voor jou ook hele spannende dagen! Vervelend dat je eitjes niet zo goed wouden groeien. Punctie lijkt mij ook heel erg spannend! Hopelijk komt alles goed.

Mijn ms is ondertussen wel doorgekomen. Begon donderdag al een beetje (3 dagen voor NOD) en vanaf vandaag echt doorgekomen. Had/heb dan ook weer lekker last van de hormonen, Pff ben echt een emotioneel monster. Arme vriend van me Haha. Overmorgen ist dan eindelijk zo ver... 6 mei :) Kom maar op met hopelijk goed nieuws, duidelijkheid en hulp!

13. Kajsa

Kajsa Actief lid

15 apr 2014
    119
    0
    0
    #193 Kajsa, 5 mei 2014
    Laatst bewerkt: 5 mei 2014
    @sara, morgen dus een spannende dag voor ons. Ik weer een fm en jij de uitslag! Ik blijf duimen hoor dat je voor IUI kan gaan. Ik hoor het graag van je morgen...
    @rabia, hoe gaat het met je?
    @mevrouwX, hoe gaat het met jouw IUI behandeling?

14. Sara90

Sara90 Lid

11 mrt 2014
    22
    0
    0
    Dankjewel Kasja, duim ook voor jou op een mooie groei van je eitjes! Laat morgen weten wat er uit is gekomen!

15. Kajsa

Kajsa Actief lid

15 apr 2014
    119
    0
    0
    Vandaag weer een follikel meting gehad, nr 3, en er is zowaar vooruitgang te zien. Eindelijk wat groei, mn follikels zijn nu 8-10mm groot. Komende vrijdag weer een fm, hopelijk zijn ze dan nog flink gegroeid en kan er eindelijk ee n punctie worden ingepland. Ik begin het spuiten nu wel beu te worden. Alweer bijna een maand bezig. Pfff....

16. Sara90

Sara90 Lid

11 mrt 2014
    22
    0
    0
    He Kasja, Gelukkig is er wel wat groei. Nu maar idd hopen dat ze goed door groeien! Blijf nog steeds door duimen voor je!

Bij ons is het gesprek wel goed gegaan. We krijgen een behandeling maar welke weten we eigenlijk nog niet. Over aantal weken moet het zaad nogmaals onderzocht worden en krijgt het een soort wassing om te zien of er genoeg goede zaadcellen over blijven voor IUI. Zo ja starten we meteen met dat traject. Eigenlijk nog allemaal best spannend en weer afwachten waar ik beetje om baal want hoopte nu tg meer te weten over welke traject het zou worden. Maar goed krijgen sowieso Hulp! Nu hopen op het beste en dat is voor mij op dit moment IUI.

17. Kajsa

Kajsa Actief lid

15 apr 2014
    119
    0
    0
    @sara, vervelend he dat eeuwige wachten!!!ik word er ook sappel van.
    Heb je een datum voor de 2e zaadtest gekregen? Dan kan je hier naartoe leven. Deze 2e test is een SOT toch? (Sperma opwerkings test)

Die SOT hebben wij ook gehad, en bij ons kwam er toen een wonderbaarlijke 120.000 spermacellen uit (eerdere test waren het slechts 53 stuks).

De uroloog vertelde ons toen dat de SOT een soort hindernisbaan is voor sperma om te testen hoe goed en sterk ze zijn. Sindsdien denk ik aan zwemmertjes in korte broekjes :)

Jouw mannetje moet nu dus in goede conditie zijn, weinig alcohol en roken. Dit schijnt te helpen. Ik hoop dat het IUI wordt voor jullie!

18. Sara90

Sara90 Lid

11 mrt 2014
    22
    0
    0
    Kasja, haha zwemmertjes in korte broekjes... nu heb ik dat beeld ook :p
    Maar klopt het is een SOT test. Op 18 juni onderzoek en 19 juni al de uitslag en behandelplan. Had ook begrepen dat ze idd nog niks kunnen zeggen hoe het uit gaat vallen, zo'n opwerking kan juist positief werken voor de zaad cellen waardoor dus wat minder goede cellen beter gaan zwemmen maar kan ook juist anders om gaan.... dus tjaaa wat wordt het bij ons!? Maak wel iets zorgen aangezien A beweeglijkheid 0% was maar daar en tegen was B gelukkig wel 40%

Mijn vriend is al ruim een half jaar aan de vitamine pillen, gaat nu ook elke dag tomaten eten want hij heeft vandaag het artikelen erover gelezen dat tomaten goed is voor de sperma kwaliteit. Roken en drinken is beperkt met alleen maar stappen en feestjes. Dat is de ene maand wel met regelmaat en de andere maand helemaal niet..... ach ja zoals je zegt het is weer afwachten, om idd gek van te worden maar ja welkom in de mmm zeggen we dan maar...

Hoe gaat het eigenlijk met de hormonen injecties, heb je er veel last van? Ook al zenuwachtig voor de punctie...pfff lijkt me zo spannend!!
    Jij ook succes met wachten tot vrijdag!

19. Kajsa

Kajsa Actief lid

15 apr 2014
    119
    0
    0
    Hoi Sara, goed te horen dat je vriend ook zo serieus met je mee doet! Ik hoorde het ook van de tomaten, ik zal ze morgen ook kopen. :) Al zal het weinig impact hebben op zo'n korte termijn.

Mijn injecties gaan op zich wel. Elke avond 2 stuks, eentje aan elke kant van mijn buik. De fostimon injectie (voor het groeien van de eitjes), moet ik zelf mengen door een vloeistof bij een poeder in de 1e ampul te spuiten en daarna dit goedje weer bij een poeder in een 2e ampul te spuiten. (Dit vanwege mijn extra benodigde dosis) En daarna andere naald erop en het geheel in m'n buik spuiten. Een heel gedoe dus...
    Die andere injectie is triptofem om eisprong en eigen hormonen te onderdrukken en die is al kant-en-klaar gelukkig. Dat is een stuk makkelijker. Wel een nare naald, pijnlijk.

Vanavond ging het niet goed met de fostimon, want ik had een beetje haast. De vloeistof, nadat ik de 2e ampul had opgezogen, lekte naar buiten weg langs de naald bij het indrukken. Gelukkig heb ik voor 1dag extra medicijnen mee gekregen, dus ik kom (nog) niet tekort. Maar het was wel even schrikken. Het zijn dure medicijnen en ik krijg elke keer net genoeg mee. Morgenavond mag ik deze fout dus niet nog eens maken, want ik heb nog maar genoeg voor 1 dag en vrijdag ga ik pas weer naar het ZH.

Wat een gedoe allemaal. Ik hoop echt dat ik vrijdag de planning hoor over de punctie en dat ik snel klaar ben met de injecties.

20. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

25 jan 2013
    2.146
    1
    36
    Overijssel
    Hoi dames sorry was ff een tijdje druk geweest...

@kajsa wat fijn dat er nu een beetje meer vordering is in de groei!!! ;) snap dat je dat spuiten zat bent maar uiteindelijk is t natuurlijk allemaal voor een goed doel!!!

@sara ook spannend voor jullie meis!!! En idd dat wachten is zenuwslopend!! :S we willen allemaal zo graag en dan komt er weer dit tussen en dan gaan ze dat weer doen Pfff....hopelijk kunnen jullie gauw aan de slag met IUI ;)

Ff n update van mijn kant: Heb vandaag bericht gehad van t ziekenhuis in Nijmegen en moeten 19 juni voor de eerste onderzoeken komen en staan dus al meteen 3 afspraken ingepland!! Weer een semenanalyse, n onderzoek bij mij en een onderzoek bij mijn man. Mogelijk kunnen ze nog een echo doen bij mijn man van zijn scrotum, maar mss hoeft dat niet omdat ze dat al in Enschede gedaan hebben en mss sturen ze die wel op?!
    We zullen t zien...wel spannend en gelukkig weer een datum om naartoe te leven!!! ;)

Deel Deze Pagina