Hoi dames hoe is t met iedereen??? Vandaag over een week gaan we dán eindelijk naar de kliniek heen!!!! Heb er zelfs vannacht over gedroomd hihi...
Jeah lekker aftellen nu naar je afspraak toe! Wat had je gedroomd? Volgende week kunnen we aan de IUI beginnen. Althans, ik verwacht dit weekend ongesteld te worden en dan moet ik op dag 3 beginnen met Clomid (zeg ik uit mijn hoofd). Daarna maar hopen op een goed traject. Deze maand is het volgens mij in ieder geval op de natuurlijke manier weer niet gelukt. Ik heb mijn hoop op de IUI. Meer nieuws volgende week hopelijk. Ik ben ook benieuwd hoe het met de andere dames is.
@ Rabia het schiet gelukkig op voor jullie nu! Spannend! @ mevrouw x fijn dat je volgende week verwacht te beginnen met iui. Wij krijgen aanstaande dinsdag het behandelplan te horen. Erg spannend want ik hoop op iui maar het kan ook zijn dat de arts het advies geeft om voor ivf/icsi te kiezen. Zit nu op mijn nod, dat blijft ook stiekem altijd wel spannend hoor al weet je dat de kans heel klein is dat het spontaan gebeurd er is toch altijd dat kleine beetje hoop. Hebben jullie dat ook elke maand tegen de tijd dat je nod eraan zit te komen?
Hier gaat het ook goed, we hebben volgende week allemaal een spannende week volgens mij. heel erg veel succes en ik hoop voor jullie op positieve uitslagen! Wij krijgen dinsdag alle uitslagen en het behandelplan. Erg spannend omdat er 2 weken geleden afwijkingen zijn gevonden bij de echo van m'n vriend. We krijgen dus ook te horen wat die afwijkingen zijn dinsdag. Woensdag begin ik op m'n nieuwe job dus ook wel een beetje spannend!
Ik aan het wachten op m'n ongesteldheid. Is eerste keer dat ik daar naar uitzie sinds we bezig zijn met kinderwens . Vannacht flink pijn gehad waarschijnlijk ovulatie. Dus ff geduld nog. En dan starten aan de anticonceptie gevolgd door hormonen. En dan punctie voor icsi dus komt zicht in! Ik droom ok geregeld over dat wel/niet lukt etc. Spannend voor iedereen.
Mijn man had maar 17 miljoen zaadcellen en ik heb maar 1 werkende eierstok en toch 2 kindjes de 1ste is via ivf en de 2e was spontaan dus het kan echt Wil jullie allemaal heel veel succes wensen met alle behandelingen. Het is zwaar allemaal maar houd moed allemaal
Mag ik me bij jullie aansluiten? Mijn man en ik hebben nu voor de tweede keer iui gedaan. Na de eerste iui bleek hij 0,2 mljn goede zaadcellen te hebben, we zijn toen naar de uroloog gegaan en daaruit bleek dat hij spataderen had in zijn zak. Hij had als baby een zakbreuk gehad en waarschijnlijk daardoor deze afwijking. Volgens de uroloog waren er goede resultaten geboekt met een operatie hiervoor. Deze heeft hij in september gehad en vervolgens in november en december 2 keer een proefopwerking gehad en daaruit bleek dat het wel verbeterd was, niet top, maar wel beter. Nu hebben wij afgelopen maand voor de tweede keer iui gehad en toen bleek dat hij nu 0,7 mljn had. Ik schrok er behoorlijk van. De gyneacoloog zei ook dat, ondanks zo'n operatie, het toch nog vaak van mindere kwaliteit is. Ik heb op 4 maart mijn nod, maar heb er een hard hoofd in. Wij hebben op 17 maart een afspraak om te bespreken of we doorgaan met ivf of icsi. Ondertussen gaat het wel redelijk met me, maar ik heb me wel lange tijd goed depressief gevoeld. Hoe zijn jullie mannen eronder?
Tuurlijk mag je aansluiten. Daar is het forum voor bedoeld. Hoeveel is de kans per cyclus met IUi nu voor jullie? Spannend het gesprek over IVF of ICSi. Hopelijk is het niet nodig!
Mijn man was eerst boos eronder. Wilde geen icsi want was maar zo weinig % kans. En moest ik zoveel voor ondergaan terwijl het aan hem ligt zo zei hij het. Heb hem eerst laten razen. Ben toen boos op hem geworden (wat ik nog nooit had gedaan, maar sprak hem boos tegen) als we niks doen is kans 0% dus icsi altijd meer. En als ik ooit kind wil ik alles voor over heb om te proberen wat ook voor moet doen. Denk dat hij hiervan eerst schrok toen wakker geschudt Vind wel vervelend voor mij. Maar gaan het samen aan. Nu nog weleens een depri dag maar we kunnen weer wat lachen soms en genieten. Succes ermee en hopelijk jullie snel meer duidelijkheid!
Idd is voor iedereen 'n spannende week!! Hoop dat jullie ook goeie uitslagen krijgen en weten wat jullie behandelplan gaat worden!!!!! ik vind het idd spannend ben ook benieuwd of ze bij mij ook gelijk een echo gaan maken of dat het alleen maar praten wordt?! We zullen t gaan zien nog 3 nachtjes slapen
Wat fijn dat jullie met IUI gaan beginnen!!!! Was je wel ongi geworden???Mijn droom was dat ik van alles moest doen en slikken en dat ik dat vreemd vond omdat het probleem bij mijn man lag!!! Meer weet ik niet hihi...ben echt benieuwd hoe t zal gaan!!!!
Welkom meis!!!! Wat vervelend om te horen meis en dat hij nog steeds zo weinig heeft ondanks de operatie :S mijn man heeft n liesbreukoperatie gehad toen hij n baby was en mogelijk is dit ook de reden waarom hij geen zaadcellen heeft!! Ik hoop dat t daar niet aan ligt, maar zullen we wel aan de onderzoeken zien straks!!! Mijn man doet er vrij nuchter over maar denk dat hij er wel heel erg mee zit...alleen is hij niet zo'n prater!!! En als ik erover begin is t meestal dat hij zegt, t komt allemaal wel goed!!! Nou en ik ben dan helemaal verdrietig enzo en hij doet dan zo, maar denk dat hij er meer mee zit dan hij uit!!!!
Ook mijn man heeft als peuter, 2,5 jaar, een liesbreukoperatie gehad, tijdens deze operatie bleek dat zijn testikels niet waren ingedaald, dus deze zijn toen operatief op de juiste plaats gelegd. Dit kan verklaren waarom mijn man weinig zaadcellen heeft. Bij de uroloog bleek ook nog dat mijn man spataderkluwen in de balzak had, hier kon hij ook operatief aan worden geholpen, maar uroloog melde bij ons dat dit waarschijnlijk niet veel zou helpen, de hoeveelheid zou wel iets omhoog kunnen gaan, maar niet heel veel. Mijn man heeft zo.n 2miljoen zaadcellen, weet de beweeglijkheid etc zo niet.
Wij hebben met de uroloog overlegd of het misschien door het breukje kon komen, maar hij was daar vrij laconiek over. Maar ik vind het wel opvallend dat jullie mannen dat ook hebben gehad. Mijn man voelt zich vooral schuldig, hij vindt het ook echt oneerlijk. En dat is het ook natuurlijk. Over 2 weken weten wij meer gelukkig. Ik hoop op goede berichten van ons allemaal.
Rabia het aftellen is nu echt begonnen voor jou tot aan de afspraak. Ik vond de eerste afspraak ook heel spannend. Voor de afspraak van morgen bel ik wel wat relaxter. Ben alleen nog niet ongesteld geworden. Wel gister negatieve test. Misschien kan ze morgen even een echo maken om te kijken hoe dit komt. Ik ben nooit overtijd namelijk. Misschien toch de spanning. Hopelijk beinvloed dit niet de keuze of we iui in eigen cyclus mogen starten. Ik hoop gewoon zo dat ik geen hormonen hoef te spuiten. KakieLakie mannen gaan toch anders met dit soort dingen om dan vrouwen denk ik. Ik praat er ook graag veel over maar mijn man zegt dan wat valt erover te zeggen. Veel succes in dit traject in elk geval! Bij mijn man is de kwaliteit waarschijnlijk ook verminderd door een te late operatie aan een niet ingedaalde bal. De Uroloog zei dat het aannemelijk is dat dat de oorzaak is. Maar wat vervelend dat de operatie bi jullie zo weinig effect heeft gehad! Veel sterkte in dit lastige traject van onzekerheid en wachten op afspraken! Violetta gek idee ljjkt me dat ja dat je nu zo uitkijkt naar het moment dat je menstruatie begint. Spannende tijd komt er voor jou aan! Meliszy ben jij al zenuwachtig voor morgen? Veel succes / sterke morgen!! Hopelijk kunnen er de komende week/ weken veel positieve berichten geschreven worden door iedereen hier!
Mwoahhh ben eigenlijk totaal niet zenuwachtig, ik kan al wel dromen wat er gezegd gaat worden: icsi en verwijzing ivf-arts en dan weer afwachten wanneer we daar terecht kunnen. Verder denk ik dat de afwijkingen die ze bij m'n vriend hebben gevonden varioceles zijn en ze hier wel wat aan kunnen doen maar dan meer om te voorkomen dat hij steriel wordt dan om het aantal zaadcellen omhoog te brengen. Ik bedoel dit niet negatief maar ben gewoon zo zat van het wachten en de onzekerheid, en ik weet zeker dat we na morgen weer heel lang moeten wachten.
Ja we mogen 3 pogingen iui in eigen cyclus doen. Dat was waar ik op hoopte! Wel raar gegaan want de uitslag van vandaag was weer veel slechter dan de vorige. Vorige keer een vcm van 9 miljoen en nu 3.3 miljoen. Toch wilde ze ons naar huis sturen om het nog een half jaar zelf te proberen. Ik zei vorige keer moesten we ervan uitgaan dat het icsi zou worden en nu naar huis gestuurd worden en over een half jaar terugkomen? Dat laat ik niet gebeuren. Ik zei we komen hier met de afspraak om te bespreken of het iui of icsi moet worden. Als de kwaliteit nog even goed zou zijn als vorige keer zouden we iui krijgen en als het toch veel slechter zou zijn dan zou het icsi gaan worden. Ik gaf aan dat als iui een kans van slagen heeft met een vcm van 3,3 miljoen we dat wilde proberen. Toen zei ze als je dat wilt proberen doen we dat. Dan krijg je eerst hormonen en erna de iui. Ik zei dat de reden dat we hoopte op iui was dat we ervan uit gingen dit in de eigen cyclus te kunnen doen. Toen zei ze uiteindelijk dan mag je het eerst 3 keer in je eigen cyclus proberen. Dit is wat we graag wilde maar dat we er zelf zo op hebben moeten aansturen vind ik wel apart. Nu wachten tot de menstruatie doorzet en dan 10 dagen erna beginnen met ovulatietesten. En hoe ging het bij jullie Meliszy?
Hier snap ik niks van, ze wilde je naar huis sturen??? Is ze gek geworden? Eerst praten over icsi en dan dit. De gyn zei tegen ons met 200.000 zaadcellen dat wij ook nog wel een goede kans hadden op een spontane zwangerschap.. Maar goed dat je voor jezelf bent opgekomen! En heel fijn dat je nu iui kunt proberen zonder hormonen.