Lage zaadkwaliteit, wat nu?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mevrouwX, 1 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanne60

Sanne60 Lid

8 jan 2014
    76
    0
    6
    MevrouwX spannend, ook voor jou is het grote afwachten begonnen!
    Hadden jullie een mooi aantal zaadcellen? Idd goed kijken dat ze het juiste buisje met vloeistof gebruiken haha. Iui met hormonen heeft volgens de arts geen meerwaarde voor ons dus ben toch overgeleverd aan de ovulatietesten.
    Even een update van mijn situatie:
    Ik heb zondag toch getest en het bleek knalpositief. Ben toch blij dat ik getest heb want nu weet ik dat ik volgende maand op een positieve test moet wachten omdat ik die wel degelijk krijg blijkbaar!
    Maandag het zh gebeld om te melden dat ik zondag pas een knal positieve test had. Ze hebben me verzekerd dat het niet erg is als de iui 3 of 4 dagen voor de eisprong plaatsvind omdat bewerkt zaad 4 tot 5 dagen kan overleven in de baarmoeder. Daar vertrouwen we dan maar op!! Ik kan het nu ook wel loslaten gelukkig!! Nu afwachten maar...

2. mevrouwX

mevrouwX Lid

30 jun 2013
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou samen in het wachtbankje!! Toch goed dus dat je nog door hebt getest! En fijn dat je het kan loslaten, dat geeft rust.

3. mevrouwX

mevrouwX Lid

30 jun 2013
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    O ja het aantal zaadcellen was prima. De iui kon doorgaan vanaf 1 milj. We hadden er 4,5 milj. Na bewerking. Nu hopen dat mij eicel goed is en dat ze elkaar kunnen vinden.

4. sankyra

sankyra Actief lid

5 mei 2011
    377
    1
    18
    Vrouw
    Pesaja
    HeescH

Als je iui hebt .. word die gewoon onbeperkt vergoed. ;) ..
    IK heb er 9 gehad .. en allemaal vergoed .. ;)

heel veel succes zou extra hard voor je duimen dat het gelukt is ;) ..

Groetjes

5. Sara90

Sara90 Lid

11 mrt 2014
    22
    0
    0
    MevrouwX, jij ook je IUI gehad en samen met Sanne op het wachtbankje. Hoe voelen jullie je? Spannende dagen voor jullie!!! Succes met wachten, duimen op goed nieuws.

Ik heb een week gehad, daarom nu pas reactie. Vorige week al brief van het ziekenhuis gehad. Op 8 april nog eens een zaadonderzoek, samen een intake bij de gyn en een inwendige echo bij mij. Op 6 mei de uitslagen en evaluatie, dan weten we welke behandeling het wrodt. Ben hier echt zo benieuwd naar! Hoop ook dat de uitslag van het zaad onderzoek niet slechter is, ben hier wel een beetje bang voor. Maar we kunnen nu alleen nog maar afwachten.
    Zit nu inmiddels ook 2-3 dagen voor mij NOD. weet dat de kans nihil is maar toch hoop ik er nog steeds op. Houd me vast voor de gek om te denken dat we nog een kans maken op een spontane zwangerschap, maar kan mijn hoop/gedachtes helaas niet uitschakelen. Hopelijk gaan deze dagen snel voorbij en breekt mijn menstruatie optijd door. Dan heb ik dat ook maar weer gehad.

Voor jullie veel succes en sterkte met wachten!!

6. mevrouwX

mevrouwX Lid

30 jun 2013
    94
    0
    0
    NULL
    NULL

Vreselijk dat afwachten. Ik hoop met je mee op goede uitslagen. En wat betreft je hoop voor deze maand. Heel begrijpelijk en herkenbaar dat je dat voelt. Je kunt het nooit zeker weten dat het gaat lukken, maar hé, aan de andere kant kun je ook nooit zeker weten dat niet gaat lukken.:D Ik hoop met je mee op positief nieuws!

7. Sanne60

Sanne60 Lid

8 jan 2014
    76
    0
    6
    Sara ook ik had idd hoop met zelf proberen al was het misschien tegen beter weten in. Je hoort wel verhalen dat het kan dus ook voor jou is het even spannend! Wel fijn dat je nu een datum hebt voor de afspraak!
    MevrouwX voel jij al iets van symptomen? Ik had van t weekend lage rugpijn en gister wat korte steekjes maar verder voel ik weinig. Dit is toch de periode van de eventuele innesteling? Over een week zullen we beide meer weten! Ik zie nu stiekem al op tegen de teleurstelling.
    Rabia en Melizzy hoe is het met jullie?

8. mevrouwX

mevrouwX Lid

30 jun 2013
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha sanne! Ik voel nog niets. Dit weekend was ik wel heel misselijk en overgevoelig voor geur, maar nu is dat weer weg. Ik denk dat het de bijwerkingen van de pregnyl zijn geweest. Dat dacht ik al, maar nu denk ik het helemaal, nu het weer weg is. Ik ben ook erg benieuwd, mag 3 april testen, als ik dan al niet ongesteld ben geworden.

Hoe is het met de andere dames?

9. Meliszy

Meliszy Actief lid

30 dec 2012
    454
    0
    16
    Vrouw
    Verpleegkundige kraamafdeling
    provincie groningen
    Hai ladies,

Spannende tijden voor jullie, ben zo benieuwd en ik hoop zo dat jullie gewoon zwanger zijn! De dagen kruipen voorbij zeker?

Hier gaat het verder prima hoor, nog 2 weekjes en dan naar de ivf arts.
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik er helemaal niet zo mee bezig ben, net sinds 3 weekjes een nieuwe baan waar ik me op fucus en ik heb m'n paarden en 2 vriendinnen die op het punt van bevallen staan dus heb helemaal geen tijd om aan mezelf te denken hahaha. Misschien maar beter ook!

10. Pannenkoek

Pannenkoek Actief lid

26 mrt 2014
    301
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zitten op dit moment in hetzelfde schuitje als jullie toen. Volgende week afspraak poli. Afwachten...

11. mevrouwX

mevrouwX Lid

30 jun 2013
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pannenkoek, veel succes. Je kan hier mee praten en lezen als je wilt!

12. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

25 jan 2013
    2.146
    1
    36
    Overijssel
    Hoi dames hoe is t met jullie??
    Hier nog precies n week en mogen we naar de uroloog!!
    Hopelijk gaat nu alles wat sneller hoor wil niet elke x n maand moeten wachten op n volgende onderzoek :(

13. Sanne60

Sanne60 Lid

8 jan 2014
    76
    0
    6
    Rabia fijn dat je over een week meer weet. Wachten in onzekerheid is echt killing he..
    Pannekoek welkom. Hebben jullie zaadonderzoek bij de huisarts laten doen? Moeten jullie het in het ziekenhuis nogmaals laten onzerzoeken?
    Meliszy fijn dat je afleiding kan vinden.
    MevrouwX zit jij in spanning zo vlak voor je nod?
    Ik ben gisteravond ongesteld geworden helaas. Ha al een voorgevoel afgelopen week dat het niet gelukt was maar toch is het niet leuk. Op naar iui 2 over 2 weken!! Ik probeer maar positief te blijven!

14. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

25 jan 2013
    2.146
    1
    36
    Overijssel
    Jah klopt deze week eerst die ongi weer voor mij :S niks aan!! Vind t wel sneu voor m'n man en zegt dat ie niet zenuwachtig is maar jah denk dat ie t wel is hoor!!!

15. mevrouwX

mevrouwX Lid

30 jun 2013
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha, ik heb ontzettende koppijn wat vaak een voorbode is voor ongesteld worden. Dus ik ga er ook vanuit dat Iui niet gelukt is. Jammer! Maar op naar de volgende! Balen sanne60, bij jou ook niet! Rabia84, succes volgende week!

16. mevrouwX

mevrouwX Lid

30 jun 2013
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Had je je eisprong op zaterdag toch goed gevoeld, of niet?

17. Sanne60

Sanne60 Lid

8 jan 2014
    76
    0
    6
    MevrouwX hopelijk heeft de hoofdpijn een andere reden. Ik duim nog voor je! Hou je ons op de hoogte? Ik dacht mn eisprong vrijdags gevoeld te hebben maar de ovutest gaf zondag pas positief en ik werd nu zondagavond ongesteld dus vertrouw toch maar op de ovutesten komende maanden denk ik!

18. mevrouwX

mevrouwX Lid

30 jun 2013
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, dat is ook fijn om te weten dat die testen goed werken! Ik hou jullie op de hoogte!

19. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

25 jan 2013
    2.146
    1
    36
    Overijssel
    @mevrouwx ik blijf ook gewoon stug doorduimen hoor ;) zolang t nog niet zeker is :p hihi...hier ook deze week weer m'n ongi ben alleen benieuwd wanneer die begint, vrijdag of zaterdag?! Want de dag voordat ik ongi moest worden kreeg ik een echo en daardoor is m'n bloeding al begonnen!! Dus jah wist niet of ik dat dan wel als m'n eerste dag moest rekenen??

20. mevrouwX

mevrouwX Lid

30 jun 2013
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bleh! Ik ben ongesteld geworden! Maar bedankt dat jullie mee hebben geduimd! Nu duimen we met jou mee rabia84.

Deze maand gaat IUI niet lukken vanwege organisatorische redenen. Moet voor mijn werk naar het buitenland en het komt net allemaal niet goed uit. Dus effe een pauze!

Deel Deze Pagina